Nieuw juwel tl armatuur onvindbaar!

Xifiz

Well-known member
Lid geworden
3 april 2015
Berichten
148
Hallo,

Al een tijdje ben ik op zoek naar een nieuw tl armatuur. Of ik zoek verkeerd of het is niet zo goed verkrijgbaar. Het gaat om een armatuur met dop voor een t8 buis. Het is er een die je in een rechthoeking gat klikt. Op internet en bij verschillende aquariawinkels hebben je alleen vervangende doppen hangen. wie heeft een tip waar ik deze kan kopen of heeft iemand.nog een oude kap in de schuur staan. Het liefst in de buurt van schouwen duiveland

waterproof-socket.jpg
 
Voor welk Juwel aquarium is het precies?
 
Ik heb een japans aquarium waarvan niemand het merk kent. Hierin past het klikarmatuur van juwel in. bedrading die ik zelf. Ik had van mijn vorige juwel 120ltr, 1mtr breed het armatuur gebruikt. Deze 450bak kan 2 lampen hebben dus ik denk dat ik nu eigelijk licht te weinig heb.

Ik heb nog een buis 120cm T8 maar geen armatuur. voorkeur gaat uit naar t5 armatuur maar t8 mag ook. het moet wel passen met de standaard juwel t8 insteek
 
Ze zullen er in T8 toch nog wel zijn voor de kleine 60cm bakjes??
dat zijn dacht ik vaste kapen deze zijn nog heel beperkt leverbaar in 80x30 en 100x40 80x35 cm
60x30 cm
niet zoals de ts bedoelt een armatuur

groet

jaap
 
Ik heb een japans aquarium waarvan niemand het merk kent. Hierin past het klikarmatuur van juwel in. bedrading die ik zelf. Ik had van mijn vorige juwel 120ltr, 1mtr breed het armatuur gebruikt. Deze 450bak kan 2 lampen hebben dus ik denk dat ik nu eigelijk licht te weinig heb.

Ik heb nog een buis 120cm T8 maar geen armatuur. voorkeur gaat uit naar t5 armatuur maar t8 mag ook. het moet wel passen met de standaard juwel t8 insteek

Ik zou zelf voor led verlichting kijken dan,heb je minder buizen nodig dus zal dan ook niet veel duurder zijn.
 
In die zwarte kappen zitten de wittw armaturen/houders ingeklikt met een kliksysteem. als je die los hebt kan je zelf weten voor welke maar balk je ze gebruikt
 
Ik heb hier een nieuwe Juwel lichtbalk T5 120cm liggen op overschot, met nieuwe lampen 54 watt, is het dit wat u zoekt?

vcEWaOBFq_SJ_hKHXb-PBp2DzqFVJce_.jpeg
 
nee dat gaat niet passen. ik heb besloten deze bak weg te doen en voor een maat kleiner te gaan met betere verlichting
 
Even inpikken hierop.
Mijn T8 lichtbak voor mijn RIO 300 is dus stuk. Kan ik gewoon overschakelen naar bovenstaand type van T5 120cm?

Vooral de vraag of dit gewoon past op mijn RIO300? Of is samen met het type T8 => T5 ook de afmeting van de lichtkap zelf net iets ander waardoor deze niet meer past?
 
Ik denk dat deze wel dezelfde afmetingen zullen hebben, kwestie van te kunnen upgraden van T8 > T5 > Led.
 
bak en lichtbalk maat zijn het zelfde gebleven dus geen probleem

groet
jaap
 
Bedankt!!!
Dan kan ik ze met een gerust hart bestellen.
 
Terug
Bovenaan