Nieuw met een probleem

Speedy65

Member
Lid geworden
24 december 2021
Berichten
5
Leeftijd
59
  • hallo,ik ben nieuw heb een probleem. Ik heb een meterbak van Trofis met een led unit van Ferplast de Dubai LED 100
ik heb een contRoller gekocht van Juwel Maar dat past niet!! Wat nu?
 
Ben bang een andere controller kopen volgens mij kan je juwel niet universeel gebruiken
 
Kun je foto's maken van de aansluitingen? Dus het gedeelte van de voeding dat op de bedrading van de lamp aansluit. En een foto van het etiketje waar het voltage en andere technische info op staat? Dan is er wel uit te komen. Ik vermoed haast dat een simpele superfish-controller er wel op zou passen maar ik kan ernaast zitten.

Belangrijk ook om te weten: wil je enkel geleidelijk aan- en uitschakelen of ook echt met de percentages van de lichtsterkte kunnen spelen? In het laatste geval voldoet die superfish dan weer niet. ;) Maar dan heb je nog wel andere controllers met datzelfde type aansluiting.
 
Ik weet bij nader inzien niet eens of het hier gaat om lampen die überhaupt gedimd kunnen worden...? Ha, we gaan erachter komen wanneer jij die stekker in het stopcontact steekt! ;)
 
Ik heb inmiddels een aantal foto’s gemaakt. Ik denk erover om indien nodig twee andere buizen aan te schaffen. Zoals jullie kunnen zien zit er een buis met alleen witte leds en een met wit, rood en blauw. Mijn vraag is: kan ik deze controller werkend krijgen met deze lichtbak?
F7EE722C-E9D4-4BF3-82C7-398249E56B46.jpeg
377EEA65-CD23-42F4-9C60-B10A5BD0AE41.jpeg
 

Bijlagen

  • 6AF24B87-1E33-49BA-A5AB-743D85EB71A8.jpeg
    6AF24B87-1E33-49BA-A5AB-743D85EB71A8.jpeg
    119.1 KB · Weergaven: 75
  • 7EE6F577-5B98-4320-826E-E3F2CFEA9F78.jpeg
    7EE6F577-5B98-4320-826E-E3F2CFEA9F78.jpeg
    154.1 KB · Weergaven: 74
  • 0F51D417-69C4-4228-9B6E-F61E88186BEE.jpeg
    0F51D417-69C4-4228-9B6E-F61E88186BEE.jpeg
    336 KB · Weergaven: 109
  • IMG_6919.MOV
    1,023.4 KB
Aanvulling: de grote stekker zit op de aansluitset en de kleine op de led buis
 
Ik heb inmiddels een aantal foto’s gemaakt. Ik denk erover om indien nodig twee andere buizen aan te schaffen. Zoals jullie kunnen zien zit er een buis met alleen witte leds en een met wit, rood en blauw. Mijn vraag is: kan ik deze controller werkend krijgen met deze lichtbak?

In principe niet. Juwel werkt alleen met Juwel, tenzij je heel slim met electrisch bent misschien..

Voor de zeker kun je even vermelden welke controller je hebt want Juwel heeft er 2, de Helialux en de Smartcontrol..

Trouwens, ik vind dat je best wel mooie kleuren in de balk hebt, al is die witte miss wat aan de sterke kant, wat was je bedoeling voor de controller ??
 
In principe niet. Juwel werkt alleen met Juwel, tenzij je heel slim met electrisch bent misschien..

Voor de zeker kun je even vermelden welke controller je hebt want Juwel heeft er 2, de Helialux en de Smartcontrol..

Trouwens, ik vind dat je best wel mooie kleuren in de balk hebt, al is die witte miss wat aan de sterke kant, wat was je bedoeling voor de controller ??
Ik snap je laatste vraag niet. Ik heb de smart control. Ik kocht deze om de volgende redenen. 1- de hoeveelheid licht is teveel. Ik moet kunnen dimmen. 2-zonsopkomst en ondergang simulatie. 3- met de regelbare kleuren hoop ik dat de kleuren van mijn vissen ook beter uitkomen
 
Okay daar is uw issue..
Is het niet een optie om de reflector van de daylight of de lamp ondersteboven te draaien tegen de felheid, dan komen de kleuren ook vanzelf wat meer naar voren..

De smartcontroll is zover ik weet niet geschikt voor kleuren, die doet zonsopgang, schemer en lichtsterkte op de Juwel Novolux Daylight Leds

Plakplak van Petsplace website:
De NovoLux Day Control is de ideale aanvulling op uw NovoLux led-verlichting. Snel en simpel kunt u een individueel lichtprofiel met twee dimfases (zonsopgang en zonsondergang) voor de NovoLux ledlamp programmeren. Het starttijdstip van beide dimfases (zonsopgang en zonsondergang) kunnen individueel gedefinieerd worden. Overige kenmerken: Eenvoudig te programmeren Individueel programmeerbare zonsopgang en zonsondergang Individuele dimfase programmeerbaar Plug `n play


Gegevens
Met de HeliaLux SmartControl programmeer en bestuur je jouw HeliaLux inzetlampen handig en eenvoudig via wifi.
Met de controller kun je de lichtcondities in het aquarium op je eigen behoeftes aanpassen. Behalve zonsop- en ondergang kun je heel handig tot wel 16 verlichtingsfases per dag individueel programmeren. Leg snel en simpel afhankelijk van het moment van de dag de sfeer in jouw aquarium vast en zorg met dit kleureffect voor een unieke sfeer in de onderwaterwereld.
Je kan de Smart Control aansluiten via het Wi-Fi netwerk. Je kunt hem dus eenvoudig via je smartphone, tablet of PC bedienen. Als je iets wilt veranderen aan de verlichting kun je dit dus gemakkelijk vanaf de bank doen.
De vrij instelbare kleurkanalen maken ook de gerichte, individuele maanverlichting en zonsondergang mogelijk. Hierdoor kan je een super realistische lichtcyclus nabootsen. Dit levert voordelen op voor zowel je vissen als de planten.

Het is mogelijk om een passende HeliaLux splitter aan te sluiten, waardoor je maximaal twee HeliaLux LED’s of twee HeliaLux spectrumlampen tegelijkertijd met de HeliaLux SmartControl kan besturen.
Einde plakplak


De Helialux Spectrum van Juwel is naar mijn idee veruit de mooiste, helaas voor de 100 cm ben je ongeveer 325 complete set kwijt
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan