Nieuw nano aquarium


M

M.M.aqua.40

Guest
Hallo,

Ik heb nu ruim een jaar mijn aqua 40 van 4 jaar draaien. Hij heeft een jaar droogestaan. Ik heb er nu garnalen in en met ups en downs heb ik het nu redelijk stabiel. Ik heb nu 10 f1 garnalen met 1 zwangere.

Ik was mijn bodem aan het vervangen en hield gelijk een grote schoonmaak zoals de ramen is helemaal alg vrij te maken. toen zag ik pas goed hoe beschadigd de ramen waren. Ik kreeg de alg er niet goed af, hij lekt rechts achter bovenin en ik ben niet tevreden met het tl licht. CONCLUSIE, Tijd voor een nieuw nano aquarium!!! :D

Ik ben in juli jarig en houd van vooruit plannen en ik ben me aan het oriënteren op een nieuw aquarium. Maar ik weet niet zo goed wat het beste/mooiste is. Qua techniek hoeft er niks bij want dat heb ik allemaal. Behalve het licht. Nu zat ik te denken aan en dennerle cube 30. Maar dan moet ik er licht bij hebben. Hebben jullie nog suggestisch die goed bevallen het moet dus ong een 30 L bakje worden voor mijn garnalen. Hij komt in de kamer te staan dus beetje blikvanger mag hij wel zijn☺️
 
Ik zou zelf dan een qube nemen of de Expert 30 die we hier hebben met led. Die heb je vast wel hier gezien en heeft led.
 
Ik heb zelf ledjes gekocht en daar een standaard omheen geknutselt. Mss is dat een idee
 
Moet je wel handig genoeg zijn om zoiets te doen en daar kan ik in elk geval beter niet aan beginnen.
 
Juwel vio 40 misschien een optie
 
Volgens mij heb ik gelezen dat de lichtopbrengst voorin niet geweldig is omdat de led vrij ver naar achteren zit.
 
De ledbalk zit idd wat meer naar achter.

Maar als je voorgrond planten gebruikt die niet heel veel licht nodig hebben moet t makkelijk.kunnen.
 
Nano cubes zijn trouwens ook wel echt mooie bakken.

Had een cube 20 en heb nu een cube 60
 
Ja die zag ik inderdaad ook die zijn ook mooi. ik heb denk ik toch besloten om een cube30 of 60 te nemen met een led verlichting de boven op zo'n plaat.

Zie je de draden van de techniek te te veel bij de cubes?
 
Zou zelf dan voor een 30 liter gaan maar dat is aan jou Mike;).
 
ja dat denk ik ook hoor de 60 word denk ik te groot voor naast de bank :p
upload_2017-4-13_22-36-30.png

Deze wil ik er dan op doen qua verlichting.
 
Ik weet niet wat die kost maar in ons FA kun je zien welke wij bij Aliexpres voor 8 euri hebben gekocht voor de 30 liter bakjes. Ze zijn 4.8W. Als je nog osmose nodig hebt dan pb je maar hoor;)
 
In de 35 liter series zou ik persoonlijk kiezen voor de
AQUAEL Shrimpset Smart, de EHEIM aquastyle nano, de Diversa NanoLED 30 of de
Dennerle Scaper's Tank 35. Met een lichte voorkeur voor de Eheim wegens het perfecte licht
 
Dat zijn denk ik niet de goedkoopste bakjes:D;). Ik denk dat de Expert 30 van 60-70 euro dan wel de goedkoopste is.
 
Deze lamp is 14 euro van AliExpress. Dus als deze qua lichtopbrengst net te weinig is kan ik er nog twee op zetten. Op de foto's van de reviews is het wel mooi licht
 
Dat is niet duur en als de afdekplaat er nog oppast is dat prima toch:D. Wij hebben 3-4.8 W boven de nano bakjes.
 
Ik heb in het recente verleden wat info verzameld omdat ikzelf ook een nano wou aanschaffen.
En natuurlijk is de Superfish het goedkoopste, maar voor een paar tientjes meer heb je wel wat mooier spul...
(prijzen zijn denk ik niet meer aktueel)

004_aquarium base=pic.png
 
Toch vind ik dan nog de Expert een fijne bak want je bent ook af van het steeds op en afhalen van de dekruit. Maar goed dat is natuurlijk persoonlijk;).
De prijs zal nog ongeveer rond deze prijs liggen als ik me goed herinner. Nadeel is dat je bij een kapotte led bij de qubes makkelijk bij AE een goedkope led kan kopen zoals Mike nu ook voor ogen heeft.
 
Voor een garnalenbak heb je toch geen dekruit nodig..?


En Mike heeft natuurlijk groot gelijk dat ie licht koopt via AE. Voor een garnalenbak is het licht niet echt super belangrijk.
 
de mijne hebben wel is gesprongen.. dus nodig? ja niks is nodig maar wel handig :)
 
Mijn garnaaltjes springen gelukkig nooit:D Maarja, voor het geval dat je nét garnaaltjes hebt die wel springen......
 
Bedankt voor het overzicht Cornelius ik vind de volglas aquaria wel het mooist en de expert heeft wel randen.

Ik ga er een hadscape bakje van maken met anubias en mossen.

De lamp is besteld en ik krijg de dernelle nano cube binnenkort dat is toch het voordeligste want dan kan je hem zonder techniek aanschaffen want dat heb ik wel. dus er komen na lange tijd weer updates van de bak.

Iedereen wel bedankt voor de tips.

Als iemand nog tips heeft ik hoor het graag
 

Terug
Bovenaan