Wat is er nieuw

nieuw onderstel

NickM

Well-known member
Lid geworden
9 juli 2014
Als het mee zit wordt mijn aquarium in de week voor kerst geleverd. Nu wil in een nieuw onderstel bouwen met hout. Op YouTube kwam ik het volgende filmpje tegen:�

https://youtu.be/jN4Y9AYuwcQ�

Is dat een goede basis? Moet ik hem nog ergens aanpassen? Welk hout en welke maat moet ik pakken? Moet ik het hout nog bewerken met iets?�

Er komt een bioloog onder te staan. Dus hij moet wel tegen vocht kunnen. De bak wordt 180�60�70 met 60 cm wh. Het onderstel wordt ongeveer 180�60�83 + Multiplex en piepschuim plaat.�

Alle tips en bouwtekeningen en hulp wordt erg gewaardeerd. Ben bij lange na niet zo handig als sommige hier..

NickM zei:
Als het mee zit wordt mijn aquarium in de week voor kerst geleverd. Nu wil in een nieuw onderstel bouwen met hout. Op YouTube kwam ik het volgende filmpje tegen:�

youtu.be/jN4Y9AYuwcQ�

Is dat een goede basis? Moet ik hem nog ergens aanpassen? Welk hout en welke maat moet ik pakken? Moet ik het hout nog bewerken met iets?�

Er komt een bioloog onder te staan. Dus hij moet wel tegen vocht kunnen. De bak wordt 180�60�70 met 60 cm wh. Het onderstel wordt ongeveer 180�60�83 + Multiplex en piepschuim plaat.�

Alle tips en bouwtekeningen en hulp wordt erg gewaardeerd. Ben bij lange na niet zo handig als sommige hier..

Zuiver werken.lukt het je best wel.

ER zijn ook andere manieren en oplossingen,he.

Zoals? Het metalen frame uit mijn andere topic gaat eruit.

Met multiplex 20 mm eerst een bak timmeren.

links-achter-rechts. dan voorfront. daar versteviging in maken.
Heb je niet al die dubbelle balken en staanders.

TEKEN eerst op A4,, wat ik hier vertel ,en vul zelf de staanders en liggers in.

Zoals,tegen de zijwangen, 21/2 cm onder en boven.

Voor front I----I----I----I

Zaag deurtjes uit het front, Hou I =7cm ,en zet daar voor en achter een staander,met ligger.

hou je onderstel iets groter als de bak dus 181x61x83 lxbxh
ja zal de eerste niet zijn die er achter komt dat zijn bak niet helemaal recht is

groet

jaap

Hahah heb ik een prachtig onderstel gebouwd met vurenhout. Ombouw erom heen met betonplex. Kaarsrecht, waterpas. Totdat ik hem op zijn plek schuif. Daar loopt de vloer iets omhoog. Met als gevolg dat het ongeveer 5 mm scheelt tussen de voor en achterkant. Kan ik dat opvangen met 2 cm tempex?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan