Wat is er nieuw

Nieuw op het forum

Sophie1

Active member
Lid geworden
9 april 2023
Berichten
39
Leeftijd
35
Hallo iedereen,

Na een tijdje meelezen dacht ik, ik stel me toch maar eens even voor. Mijn naam is Sophie, 33 jaar. Ik ben een enorme dierenliefhebber en woon met mijn man, zoontje, 3 katten en 2 gerbils in Groningen.

Als jong meisje hadden we thuis al guppy's in een aquarium. Van waterwaarden wisten we niks, eens in de zoveel tijd kregen ze een volledig schoon aquarium en dat was het dan. 😳

Zo'n 8 jaar terug heb ik al een nano aquarium gehad met vuurgarnalen en slakjes. Deze heb ik na een aantal jaar verkocht. Ik wilde liever over op de vissen ipv garnalen, maar had toen der tijd geen ruimte voor een groter aquarium.

Nu heel wat jaren en een verhuizing verder ging het toch weer kriebelen en heb ik sinds een weekje een juwel primo 60. Ik ben van plan hem in totaal 4 weken te laten indraaien en dan (als de waterwaarden goed zijn) de bewoners langzaam toe te voegen. Mijn plan is om de volgende visjes toe te voegen:

- 10 paracheirodon simulans
- 8 corydoras habrosus

Wat vinden jullie hiervan? En van de aantallen?

Hierbij ook een foto van het aquarium hoe hij nu staat in te draaien. Plantjes staan er nu 4 dagen in (startpakketje voor beginners van aquaplantsonline). Ik heb ook nog een stuk spiderwood gekocht maar die staat nog in een emmer want wil nog niet zinken.

Groetjes, Sophie

Ps. Tips altijd welkom! Ik ga ook nog een fotoalbum starten denk ik om zo de vorderingen bij te houden
20230503_085014.jpg
 
Welkom Sophie! Leuk ingericht aquarium! Denk dat je keuze en aantallen erg goed zijn voor je bak gezien de belasting. Veel plezier met indraaien!
 
Welkom Sophie en zoveel mede Groningers kom ik niet tegen hier. Ik woon overigens in de stad.
 
Welkom Sophie! Leuk ingericht aquarium! Denk dat je keuze en aantallen erg goed zijn voor je bak gezien de belasting. Veel plezier met indraaien!
Dankjewel!! Fijn om te horen dat de aantallen goed zijn.

Welkom Sophie en zoveel mede Groningers kom ik niet tegen hier. Ik woon overigens in de stad.

Dankjewel! Wat leuk! 🙂Ik heb ook altijd in de stad gewoond maar woon nu in Bedum. Maar kom nog bijna dagelijks in de stad voor m'n werk. Ben van plan voor de visjes naar Frits Kuiper te gaan, bij jou ook wel bekend denk ik? 🙂
 
Ja Frits bezoek ik wekelijks voor levendvoer en andere zaken die ik eventueel nodig heb. Prima adres verder.
 
Dankjewel!! Fijn om te horen dat de aantallen goed zijn.



Dankjewel! Wat leuk! 🙂Ik heb ook altijd in de stad gewoond maar woon nu in Bedum. Maar kom nog bijna dagelijks in de stad voor m'n werk. Ben van plan voor de visjes naar Frits Kuiper te gaan, bij jou ook wel bekend denk ik? 🙂
Ik geloof dat John daar ook kroketten haalt nu Appie in staking is.🙂😉

Welkom op het leerzame en gezellige forum veel succes en plezier gewenst met de bak.
Een vraagje. Heb je ook net als John een fiets met houten wielen om naar Frits te fietsen? 😛😉
 
Welkom Sophie!!
 
Veel plezier op het forum gewenst! Welkom! Mooi vissen bestand word het, mooie grote groepen 😄 ik had gewild dat ik ook met iets minder keuze stress zat!
 
Ik geloof dat John daar ook kroketten haalt nu Appie in staking is.🙂😉

Welkom op het leerzame en gezellige forum veel succes en plezier gewenst met de bak.
Een vraagje. Heb je ook net als John een fiets met houten wielen om naar Frits te fietsen? 😛😉
Hieruit blijkt dat sommigen denken dat we in Grunn nog in het jaar 1910 leven:DD

bikes bicycles GIF

Haha ja dat is wat met de appie 😁 en fiets met houten wielen? Dat klinkt wel heel modern! Ga liever met paard en wagen 🐴

Bedankt Nilo en Don! En keuzestress was er eerst wel hoor, heb eerst een aantal weken internet afgespeurd tot ik tot dit bestand kwam haha.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan