Nieuw project : aqualantis fusion 150x50x70 (sharonav)


Huh? Verschillende filters ofzo?

Ja een eheim 4 600 die erbij zat.
En een jbl 701 en die word dan straks vervangen door de 902. Die draait op de 80 cm
 
Zo na een aantal drukke dagen heb ik nu een paar dagen vrij dus we gaan weer door!

Vandaag het aquarium op zn plek gezet ( waterpas )
Net maar eens even troep opgeruimd. :)
Zometeen eerst de waterwissel van de 80 cm. Dan vandaag maar eens beginnen met het zand spoelen.

Morgen de hardscape in de bak en de bak vullen, dan maar eens even draaien, kijken of de filters een beetje stil zijn :)

Woensdag komen hoop ik de planten binnen en zal ik de hele dag wel bezig zijn om alles op zn plek te krijgen!

Mocht de planning zo doorgaan dan kan die vanaf woensdagavond indraaien!
 
Zo 45 kg zand ligt erin.
Had 60 kg gekocht maar ligt nu al genoeg in :)

Kan wel mee met de verkoop van de 80 cm :)

Vriendjelief ging zelfs meehelpen, zometeen raakt hij ook nog besmet met het aquariumvirus :D

20190610_163124.jpg
 
Vriendjelief ging zelfs meehelpen, zometeen raakt hij ook nog besmet met het aquariumvirus :D

Vriendjelief erg lang? Als ik naast mn bak ga staan kom ik net met mn schouders aan de rand van de bak. Ik gebruik standaard een trapje.
 
Zo te zien past er nog wel een aquarium naast ;)

Haha tuurlijk alles kan.
Maar nee we moeten nog wel wat plek over houden.

Mocht die besmet raken met het virus de komende weken dan mag die de 80 cm hebben :)
 
Vriendjelief erg lang? Als ik naast mn bak ga staan kom ik net met mn schouders aan de rand van de bak. Ik gebruik standaard een trapje.

Hahaha ja mijn vriend is lang.
Ik heb ook een trapje nodig, zoals te zien is op de foto.
 
Wou net zeggen, handig voor het onderhoud. Weet niet hoe lang je zelf bent maar toch. Extra set handen is altijd handig toch :D
 
Wou net zeggen, handig voor het onderhoud. Weet niet hoe lang je zelf bent maar toch. Extra set handen is altijd handig toch :D

Haha bovensts trede en dan kan ik bij de bodem :help:
 
un'n lang'n keal is un ledder in huus. (Nedersaksisch, een lange kerel is een ladder in huis)

Hahaha lijkt bijna wel fries!
 
Na heel wat gevloek verder draait de eheim eindelijk.
Complete chaos hier.

Bezorger van de wasmachine kwam. Dus snel de slang in een emmer gegooid. Was natuurlijk vergeten dat die slang gaat hevelen. Dus toen lag er een heleboel water op de grond.

Maar goed ik kan eindelijk weer wassen en het aquarium is bijna gevuld.

Weet precies hoeveel water erin gaat. Gebruik curver bakken van 65 liter. :)

Morgen komen de planten binnen, zal morgenochtend eerst even lammeren tillen ( van 25 kg en meer ) :help: :help: :help:

Dan daarna maar de planten erin. Ff doorpakken.
 
Zo nu is die echt gevuld.
Zo'n 350 liter erin.
Beide filters draaien.

Middelste deel van de bak de spraybars naar beneden gericht. De 2 buitenste delen wat hoger gericht.

Heb vandaag ook een plant gekocht via mp. Maar mijn gevoel zegt dat er een stukje af moet. Waar als het ware wortels groeien.

20190611_171814.jpg
20190611_171809.jpg
20190611_170035.jpg
 
Lekker bezig, dat stuk wat je vast hebt lijkt eraf te kunnen bij de plant ja (tot de splitsing)
 
Zo te zien is de plant een Hydrocleys nymphoides, en de stengel welke je in je hand hebt een deel van de wortel waar de nieuwe plant uit gekomen is, zorg dat je de dunne witte wortels in de grond kan stoppen.
 
Zo te zien is de plant een Hydrocleys nymphoides, en de stengel welke je in je hand hebt een deel van de wortel waar de nieuwe plant uit gekomen is, zorg dat je de dunne witte wortels in de grond kan stoppen.

Ja klopt die heb ik gekocht.
Dus die stengel kan ik wel inkorten.
Heb er 3 gekocht. 1tje heeft al echt lange wortels. De andere 2 nauwelijks...
 
Ja klopt die heb ik gekocht.
Dus die stengel kan ik wel inkorten.
Heb er 3 gekocht. 1tje heeft al echt lange wortels. De andere 2 nauwelijks...
Zorg voor voeding bij de wortels, het is een nieuwe bak dus veel zullen ze nog niet kunnen vinden, vandaar goed toevoegen.
 
Ja klopt die heb ik gekocht.
Dus die stengel kan ik wel inkorten.
Heb er 3 gekocht. 1tje heeft al echt lange wortels. De andere 2 nauwelijks...
Je kunt die met korte wortels ook nog een poosje laten drijven in de bak tot er langere wortels aan komen.
 
Pfff kom er net achter dat de co2 fles pas eind volgende week word geleverd omdat de leverancier op vakantie is.

Bestel je 2 weken geleden omdat het een levertijd heeft van 1 - 2 weken... word het 3 weken.

Nou heb ik 3 opties
- kleine co2 fles kopen en die later weer verkopen.
- de nieuwe bak zonder co2 beginnen voor 1.5 week
- de co2 fles van de 80 cm , dan moet de 80 cm 1.5 week zonder co2, en daarna nog 4.5 week goed draaien ( aangezien die verkocht gaat worden moet die wel mooi/netjes blijven )

Wat zouden jullie doen?
 
Ik zou de bestelling vd fles annuleren, en elders een grote fles scoren denk ik.
 
Wat Albert zegt, of de bak zonder Co2 laten draaien, dat is niet zo erg voor een opstartende bak.
 
Ik zou de bestelling vd fles annuleren, en elders een grote fles scoren denk ik.

Tja dat is niet erg handig aangezien ik deze fles met waardebonnen heb gekocht.
Heb al genoeg drama gehad met co2 drukregelaars, en die retour gestuurd en dus waardebonnen gekregen.
 
Ik heb trouwens een 6 kg fles besteld, die past nog net in de kast.
En de reserve is dan een 2 kg
 
Zolang je niet teveel of te lang belicht kan je wel even zonder co2 lijkt me hoor.
 
Hmmm weet niet wanneer de planten binnen komen.
De link geeft al aan sinds half 7 gisteren aan dat die onderweg is naar het depot :) ergens in zuid-holland. En moet naar friesland :)

Zal morgen wel worden denk ik....
 
De vraag is waarmee ze deze vervoeren want met de auto gaat sneller dan te voet ;)
 
Zo nu is die echt gevuld.
Zo'n 350 liter erin.
Beide filters draaien.

Middelste deel van de bak de spraybars naar beneden gericht. De 2 buitenste delen wat hoger gericht.

Heb vandaag ook een plant gekocht via mp. Maar mijn gevoel zegt dat er een stukje af moet. Waar als het ware wortels groeien.

Bekijk bijlage 274441Bekijk bijlage 274442Bekijk bijlage 274443
Bij alle planten die je koopt is het goed om wat van de wortels af te halen. Het stimuleert de groei én van de wortels én van de plant.
 
Nou als het goed is word het pakket vandaag bezorgd.
Moet vandaag , morgen en zaterdag werken vanaf 1530.

Zal er wel even mee bezig zijn. Deel van het water er uit en dan rustig planten en weer vullen.

Ik ga de plantjes straks gewoon in de bak zetten en dan ga ik zondag wel lekker planten.
 
Nou als het goed is word het pakket vandaag bezorgd.
Moet vandaag , morgen en zaterdag werken vanaf 1530.

Zal er wel even mee bezig zijn. Deel van het water er uit en dan rustig planten en weer vullen.

Ik ga de plantjes straks gewoon in de bak zetten en dan ga ik zondag wel lekker planten.
Hoezo water er uit?

Het is nog aan het indraaien toch?

Laat het water lekker erin. zou ik zeggen
 

Terug
Bovenaan