Nieuw "project" ypoc


Dit weekend wat spullen besteld, die volgende week aankomen. (hopelijk :p)

Ging eerst een stromingspomp bijzetten, maar dat neemt alleen plaats en zorgt voor extra kabels.
Dan heb ik maar besloten om stap hoger te gaan qua filtering in dit aquarium, er staat een e701 onder, heb een e1501 besteld.

Die heb ik trouwens al in mijn "oude" hillstream, dus wist ook wat ik kocht dan.

Heb ook planten besteld om die "emers" te laten groeien namelijk: Acorus Pussilus, hoe ik deze ga planten?
Je hebt riparium planters, maar die zijn enorm groot en ook enorm duur, heb dan een alternatief gevonden namelijk gewoon potjes met een zuignap aan :p

Heb ook gezocht naar een oplossing voor het bedampen van de ramen, zoals hierboven te maken met ventilatie.
Heb een zoomed aqua cooling ding gekocht, om mijn plan uit te werken.

Dit was het zo'n beetje qua tekstuele update.
 
Dit weekend wat spullen besteld, die volgende week aankomen. (hopelijk :p)

Ging eerst een stromingspomp bijzetten, maar dat neemt alleen plaats en zorgt voor extra kabels.
Dan heb ik maar besloten om stap hoger te gaan qua filtering in dit aquarium, er staat een e701 onder, heb een e1501 besteld.

Die heb ik trouwens al in mijn "oude" hillstream, dus wist ook wat ik kocht dan.

Heb ook planten besteld om die "emers" te laten groeien namelijk: Acorus Pussilus, hoe ik deze ga planten?
Je hebt riparium planters, maar die zijn enorm groot en ook enorm duur, heb dan een alternatief gevonden namelijk gewoon potjes met een zuignap aan :p

Heb ook gezocht naar een oplossing voor het bedampen van de ramen, zoals hierboven te maken met ventilatie.
Heb een zoomed aqua cooling ding gekocht, om mijn plan uit te werken.

Dit was het zo'n beetje qua tekstuele update.

De Cooling zal wel overkil zijn denk ik! Mss was het goedkoper en eenvoudiger met 2 120mm computer fans? Deze zijn heel stil 1 in en 1 uit vooraan is voldoende kan je heel eenvoudig gaan afregelen ook. Is wel iets meer DIY! ;)
 
Het aandampingsprobleem is intussen opgelost.

Kleine tekstuele update, onderwater deel is perfect in mijn ogen behalve dan dat er nog geen algen zijn.
Al heb ik wel heel veel met de uitstroom geknoeid om hetgene te verkrijgen die ik wou qua stroming :p

Maar niet zo tevreden over bovenwatergedeelte, had acorus geplant is nog altijd erg leeg, zoek dan ook wat meer diepte.
Als iemand me kan helpen of wil meedenken, doe maar gerust.

Nu kwam ik dit tegen is ook de biotoop die ik wil bekomen, zelfs de exacte river.

lMg1eymKzgQiA2inJOu9g8P9ZUEBVhsY.jpeg


Dus nog veel werk :D
 
Klinkt goed allemaal,ben weer heel benieuwd!
 
Mooie rivier die je gaat nabootsen zeg!
 
Tof project ypoc! :)
 
Dank jullie!

Heb de verlichting wat verhoogt voorlopig tot de planten beginnen te wortelen.
Ik heb 3 bosjes acorus in zitten er zit nog 1 in de linkerachterhoek, deze ga ik plaatsen in de plaats van die linkse.
Omdat er in die linkse "restjes" zaten van de plant.

Mijn plan is om zo veel mogelijk van de achtergrond te beplanten maar wel met iets anders dan acorus.

Ook wil ik nog wat stenen bijplaatsen in de voorgrond.

UrcpOp2Nt3ssMZ3k1fRFm8s41Z9fBC-H.jpeg
DSCN4054
by YPOC RIGHT, on Flickr
 
Is je filter al aan het indraaien? Ik begreep dat je een vrij harde stroming nodig had, ga je met een spraybar werken?
Edit: Je bak ziet er wel hartstikke gaaf uit nu zeg!
 
Oh wauw dat ziet er echt supergaaf uit.
 
Cool project hoor !!
 
Is je filter al aan het indraaien? Ik begreep dat je een vrij harde stroming nodig had, ga je met een spraybar werken?
Edit: Je bak ziet er wel hartstikke gaaf uit nu zeg!
Danku, filter is al aan het indraaien, maar aangezien de diertjes uit andere aquarium verhuizen, draait hij nu in met troep in filter en water uit ander aquarium.

Mijn stroming ziet er zo uit:

JN_GzSa5l_4SPxoiAwgQuvrID8sTqus2.png


Links uitlaat filter, midden inlaat, rechts stromingspomp.
Dit is zo omdat de stroming op het oppervlakte maar halfweg komt, puur estetisch dus, met de stromingspomp heb ik een gelijke stroming op het oppervlak.
En qua stroming, heb een JBL e1501 dus zo'n 1500 liter/h en een pompje van 600liter/h, maar staat ingesteld op 300 liter/h.
Dus 1800 liter/h, voor een aquarium met +-60 liter inhoud.

Ps: heb trouwens geen draaikolken ofzo.
 
Oké, ziet er goed uit!
 
Plannen zijn ietswat gewijzigd door het beperkte aanbod aan bruikbare beplanting, ga ik overschakelen naar dit een bak te maken voor mijn Gastromyzons, dus een Borneo biotoop.

Ben nog met vanalles bezig maar vandaag kwam mijn bovenwaterse beplanting aan:

1J_2L53x3gyi3AYzFaC5_DwYnJCft1fF.jpeg
DSCN4059
by YPOC RIGHT, on Flickr

Namelijk:

-Homalomena sp. Sekadau south
-Bucephalandra sp. Brown
-Bucephalandra sp. Sekadau Green Wavy
-En wat mos

"Planten" gaat voor dit weekend zijn, alleen twijfel ik nog aan welke manier.
Helemaal emers of enkel bladeren emers (met wortels in water)
 
gaaf! ben benieuwd hoe het eruit ziet als het allemaal staat :petjeaf:
 
Leuk zeg! Ik ben zeer nieuwsgierig naar hoe het er straks uit komt te zien!
 
Dank jullie, ik ook! :p

Had nog nooit eerder deze plant gezien, "Homalomena sp. Sekadau south":

fFuvgVR4IkpLq3yjk-3roIeMoXRZjzTv.jpeg
DSCN4061
by YPOC RIGHT, on Flickr

Dus dan weten we dat ook weeral :p

De waarden boven water zullen denk ik wel ideaal zijn:

fFuvgVR4IkpLq3yjk-3roIeMoXRZjzTv.jpeg
DSCN4062
by YPOC RIGHT, on Flickr
 
Mooi project hoor! Ben benieuwd hoe het gaat worden.
 
Mooi project!

Totaal subjectief als ik ben vond ik het wel jammer om te lezen dat je Rhinos toch niet naar deze bak gaan ;)
 
Tof project en ziet er al mooi uit! Belooft wat!
 

Terug
Bovenaan