Nieuw project


Shoto

Well-known member
Lid geworden
10 september 2019
Berichten
731
Leeftijd
42
Locatie
Landgraaf
Website
www.instagram.com
Zo, vanmorgen om 9:00 gestopt met roken. Het moet maar eens klaar zijn met de onzin. Jaren gerookt en ook al een aantal keer gestopt. Toch door stomme redenen iedere keer weer begonnen, maar ik wil het echt niet meer en een beetje hulp van een community lukt het altijd beter.
Daarnaast voel ik mee er echt niet beter door en kost het te veel geld dat ik liever in de aquaria stop :).
Ik hou jullie op de hoogte.

Nu zit ik op 35 minuten. :)
 
Zo, vanmorgen om 9:00 gestopt met roken. Het moet maar eens klaar zijn met de onzin. Jaren gerookt en ook al een aantal keer gestopt. Toch door stomme redenen iedere keer weer begonnen, maar ik wil het echt niet meer en een beetje hulp van een community lukt het altijd beter.
Daarnaast voel ik mee er echt niet beter door en kost het te veel geld dat ik liever in de aquaria stop :).
Ik hou jullie op de hoogte.

Nu zit ik op 35 minuten. :)
Volhouden!
 
Goed bezig kerel! Ik ben nu 2 jaar gestopt. Ik kan je vertellen het is letterlijk en figuurlijk een verademing. Straks frisse lucht en het eten wat beter smaakt. En niet meer gestrest wanneer je je peuk kan roken.

Goede beslissing! En je vissen zullen het ook waarderen geen rook geur vingers in je aquarium

Dus als je een vis ziet kuchen. Zijn het de naweeën haha
 
Gaat je vast lukken, als je de eerste twee weken vol kan houden is het daarna easypeasy, ben zelf inmiddels al ruim 10 jaar gestopt met roken en manlief 7 jaar en wat je dan aan geld overhoudt is bizar
 
Oei dat word een moeilijk weekend.

Ik ben ook een aardige roker en weet hoe moeilijk je project is.

Al 1,5 uur...............

SUCCES :thumbs:
 
Vooralsnog gaat het goed. Hopelijk thuis ook weer. De vrouw rookt wel en dat is iedere keer moeilijk dan sterk te blijven. Als ze er niet zijn maal ik er ook niet om.
 
Vooralsnog gaat het goed. Hopelijk thuis ook weer. De vrouw rookt wel en dat is iedere keer moeilijk dan sterk te blijven. Als ze er niet zijn maal ik er ook niet om.

Ja dat word er niet makkelijker op.

Mijn man was echt een kettingroker en is ook gestopt maar die heeft geen last van mijn roken en zeurt er ook verder nooit over. Gelukkig maar want dat zou ook niet leuk wezen. Is ieder zijn eigen keuze. Maar wel fijn dat ze zich even verstopt vooral in het begin zodat je het niet ziet en ruikt.
 
Ik rook al een jaar of 3 geen sigaretten meer, maar ik vape wel in de laagste hoeveelheid.

Na een week,of 2-3 ga je je echt beter voelen. Het hoesten bij het opstaan is dan ook weg.
 
Goed dat je gestopt bent, het gaat je vast lukken om vol te houden. Ik ben tien jaar geleden gestopt. Destijds stak ik een peuk op in geval van stress, maar op een gegeven moment zette ik in plaats daarvan mijn favoriete muziek op, en gaf me daar helemaal aan over. Dat hielp wel bij het doorkomen van die eerste weken. Zet 'm op :thumbs:
 
Goed dat je gestopt bent, het gaat je vast lukken om vol te houden. Ik ben tien jaar geleden gestopt. Destijds stak ik een peuk op in geval van stress, maar op een gegeven moment zette ik in plaats daarvan mijn favoriete muziek op, en gaf me daar helemaal aan over. Dat hielp wel bij het doorkomen van die eerste weken. Zet 'm op :thumbs:
Haha dat is geen stress van stress. Maar stress van nicotine vraag.

Heb een keer een sessie bijgewoond.
Best interessant.

Ik had ook steeds bij stress roken en is mijn stress weg.
Dat klopt ook wel. Maar het is niet de stress die jezelf aanmaakt voor vecht of vlucht reactie. Als het waarde je cortisol.

Door het roken maakt je hersens dopamine aan dus even nog dieper ingaan door nicotine maakt je hersens dus dopamine aan. Uitermate goed voor mensen met parkinsson. Andere kant ook weer slecht voor ze. Want ze moeten alle eventuele longontstekingen ontwijken. Maar goed even terug te komen. Je hersens krijgen een dopamine boost na een peuk. Dopamine verminderd (Dopamine is ook een gelukshormoon) het werkt ook weer met je serotonine, maar goed zo diep wil ik ook weer niet gaan.

Maar des te lager je dopamine des te onrustig je wordt. En dan word je gestrest en dan ga je roken en dan krijg je weer die boost en heb je meer rust.

Bij een geen roker blijft de dopamine peil stabiel. Tov een roker want dat schommelt zich de hele dag door.

Ik heb psychology gestudeerd. Vond het altijd zeer interessant.

Voornamelijk al de neuronen en verbindingen in de hersenen hoe die werken en samenwerken. Gedrag van mensen. Zoals hoe ze in het verleden was tot nu.

Heel bijzonder.
 
Vooralsnog gaat het goed. Hopelijk thuis ook weer. De vrouw rookt wel en dat is iedere keer moeilijk dan sterk te blijven. Als ze er niet zijn maal ik er ook niet om.

Je kan je vrouw over je knie nemen. Om haar vervolgens te vertellen dat je haar óp de knie neemt wanneer ze ook stopt! De gelegenheid dus om samen sterk te zijn!!!! Stoppen met roken is trouwens niet zo moeilijk wanneer je het echt wilt. Immers jij bent de baas over jezelf niet de een of andere stof die in een product is gestopt door een producent die denkt hiermee ten koste van jou te kunnen verdienen.
Of ik zlf heb gerookt? Jawel, minimaal zo'n 45 á 50 jaar geleden.... Jullie kunnen het dus ook!!
 
Stoppen met roken is trouwens niet zo moeilijk wanneer je het echt wilt

Tja, wat moet ik hier nu op zeggen. Voor mensen met een sterke wil is het misschien makkelijker maar niet ieder mens beschikt daarover dus ik kan me heel goed voorstellen dat er heel veel steeds terugvallen. Daarbij is het ook vaak de gewoonte om een peuk op te steken en ook dat zal je gaan missen. Ik ben destijds overgestapt naar de e sigaret en zonder was het ook niet gelukt denk ik. Geen mens is gelijk en stoppen is voor de een makkelijker dan voor de ander ;)
 
Tja, wat moet ik hier nu op zeggen. Voor mensen met een sterke wil is het misschien makkelijker maar niet ieder mens beschikt daarover dus ik kan me heel goed voorstellen dat er heel veel steeds terugvallen. Daarbij is het ook vaak de gewoonte om een peuk op te steken en ook dat zal je gaan missen. Ik ben destijds overgestapt naar de e sigaret en zonder was het ook niet gelukt denk ik. Geen mens is gelijk en stoppen is voor de een makkelijker dan voor de ander ;)

Waar een wil is is een weg, John. Moeilijk? Natuurlijk, ik beweer niet dat het simpel is. Maar wanneer je niet meer de baas bent over je eigen lichaam zijn er altijd excuses te bedenken. Daarbij kent nicotine nauwelijks lichamelijke verslaving aspecten, er is meer sprake van een geestelijke verslaving. En die kán je overwinnen!
 
Ja of het geestelijk of lichamelijk is dat laat ik in het midden en ik denk dat beide vaak wel aanwezig zijn.
 
Er zijn in elk geval genen die mede bepalen hoe makkelijk iemand kan stoppen of niet.
 
Er zijn in elk geval genen die mede bepalen hoe makkelijk iemand kan stoppen of niet.

Dat klopt zover ik weet en dat is van invloed op elke verslaving zover mij bekend is. Maar goed buiten dat spelen ook vaak externe factoren een rol zoals stress en verveling bijvoorbeeld en of je een stok achter de deur hebt door wat dan ook maar.
 
De poging in november is niet geslaagd. Nu inmiddels 10 dagen gestopt (om 19.53 uur).

Zonder klachten. Alleen snoep ik iets meer :).

Inmiddels al zo'n 40/50 euro bespaard. :D
 

Terug
Bovenaan