Wat is er nieuw

Nieuw type twinstar

JeePee

Well-known member
Lid geworden
5 september 2019
Berichten
109
Leeftijd
42
https://www.azaqua.nl/overige-verli...ch_query=Twinstar+&results=25#/905-type-300ea

Zou dit vermoedelijk op men bakje willen.

Maar er worden onderaan 3 soorten dimmers bij gezet, 3n daar heb ik echt geen kaas van gegeten.

Als je zo'n programmeerbare erbij neem, moet ik geen verzendkosten betalen vanuit BE, dus het bekijken waard.
Maar herkennen jullie dat type dimmer? Of ist dat een rommeldimmer?

Zo'n programmeerbare dimmer, die plaats je best niet na een tijdschakelaar in het stopcontact vermoed ik.

Mvg
 
die programmeerbare dimmer kost bij ali ong de helft ,heb hem in het verleden gehad en werkt prima
 
https://www.azaqua.nl/overige-verli...ch_query=Twinstar+&results=25#/905-type-300ea

Zou dit vermoedelijk op men bakje willen.

Maar er worden onderaan 3 soorten dimmers bij gezet, 3n daar heb ik echt geen kaas van gegeten.

Als je zo'n programmeerbare erbij neem, moet ik geen verzendkosten betalen vanuit BE, dus het bekijken waard.
Maar herkennen jullie dat type dimmer? Of ist dat een rommeldimmer?

Zo'n programmeerbare dimmer, die plaats je best niet na een tijdschakelaar in het stopcontact vermoed ik.

Mvg

Het eerste dimmertje op de site is een manuele dimmer. Je kan zelf de lichtsterkte instellen. Maar je moet dat dan ook telkens weer doen, het ding slaat niets op. De twee is dit in feite ook, alleen stel je dan via een afstandsbediening e.e.a. in. De laatste is eigenlijk de meest bruikbare, hiermee programmeer je de verlichting die dan vervolgens automatisch doet wat jij zou willen. Oh, daar moet geen timer tussen!
 
Het eerste dimmertje op de site is een manuele dimmer. Je kan zelf de lichtsterkte instellen. Maar je moet dat dan ook telkens weer doen, het ding slaat niets op.

Ben je daar zeker van?
Ik lees namelijk dit bij de beschrijving op de site:

"Sluit de dimmer eenvoudig aan tussen de lamp en de power supply en het dimmen kan beginnen. Wanneer de lamp is aangesloten op een tijdschakelaar, zal de laatst gekozen stand worden overgenomen bij het aanschakelen."
 
deze dimmer heeft geen tijdschakelaar nodig die is ingebouwd,zoals benvo zegt gewoon tussen lamp en powerunit plaatsen
 
deze dimmer heeft geen tijdschakelaar nodig die is ingebouwd,zoals benvo zegt gewoon tussen lamp en powerunit plaatsen
De eerste twee hebben wel een tijdschakelaar nodig. Tenzij je de lamp 24 uur per dag wil laten branden?
En zoals de site zegt: ze onthouden de ingestelde waarde wanneer je ze schakelt met een tijdschakelaar.
Of zie ik het verkeerd?

De derde keuze (programmeerbare timer) schakelt zelf op gezette tijden.
Vandaar "programmeerbaar"...
 
ropje merci.
Hoe weet ik nu welk type in die video wordt voorgesteld en welke dat bij Ali is?
 
Nee hoor, zie je niet verkeerd.
Gebruik 'm zelf ook en de ingestelde waarden worden gewoon 'onthouden'

Tja, anders was het in feite een totaal nutteloos toestelletje nietwaar? Als je het dagelijks manueel zou moeten instellen bij het inschakelen dan heeft het niet zoveel zin en kan je beter op een andere manier dimmen.

En eigenlijk was ik er vrij zeker van hoor... 😉
Ik heb namelijk een vergelijkbaar dimmertje liggen (misschien wel hetzelfde) dat meegeleverd werd met een chihiros lampje maar heb het nog niet gebruikt omdat ik er ook een programmeerbaar bakje bij kocht (zoals optie drie op de site)... Ik gebruik dat bakje en wist dus best wel dat dit bakje (het derde op de site) geen tijdschakelaar nodig had aangezien die ingebouwd is. :juggle:
Maar omdat Benvo beweerde dat de eerste twee dimmers niets onthouden reageerde ik aanvankelijk..
Ik had bijna mijn reserve dimmertje gezocht en het snel eens uitgeprobeerd maar door jouw bericht is dat nu niet meer aan de orde. :thumbs:
 
AquaCafe
Help Users
      Kosmopoliet: Gaat op mijn gemak rondje lopen en naar de bakker, have fun.
      Terug
      Bovenaan