Wat is er nieuw

Nieuw verwarmingselement heeft moeite.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Robin-S
  • Startdatum Startdatum
R

Robin-S

Guest
Ik heb onlangs voor een 80cm bak (waterhome80) een nieuw verwarmingselement gekocht. Ik heb de bak gebruikt gekocht en er zat geen verwarming bij. De bak bleek helaas lek en heb inmiddels een nieuwe Juwel rio125. Het nieuwe verwarmingselement heb ik overgezet in de rio maar komt gewoon niet boven de 25 graden uit volgens mijn analoge thermometer. Het element is 100w en zou voldoende moeten zijn tot maximaal 150 liter. Als ik de verwarming op 30 graden (maximaal) zet, blijft de temperatuur steken op 25 graden. Doet dit element nu gewoon zijn werk niet goed of is hij te licht voor 125 liter?
Het is trouwens een Eden 100w element en was niet goedkoop.

Inmiddels heb ik het element wat standaard bij een nieuwe rio 125 zit in mijn bak gedaan en nu loopt de temperatuur wel keurig op naar de gewenste stand. Dit element is echter ook 100w. Ik begrijp het ff niet.

Gr Robin
 
Probeer hem eens in emmer en dan kijken of hij naar 30 wil.
 
Ik heb hetzelfde, pas als ik hem instel op 35gr komt ie op de 26gr die ik wil. Wel 50W maar het is voor een kweekbakje van 5 liter.. Het ding is dat als ik hem op 34 zet hij 25 word, 33 word 24, 32 word 23, etc. Kijk anders eens of het bij jou ook zo is. In dat geval is de regelaar gewoon verkeert geplaatst en doet hij het dus wel.
 
Robin, bonnetje ervan nog? Klinkt als een kandidaat om direct terug te brengen naar de winkel.

~ Ivo
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan