Nieuw vis bestand hulp gevraagd

Swengoza

Well-known member
Lid geworden
25 september 2020
Berichten
185
Leeftijd
27
Beste aquarianen,

vorige week ben ik helaas mijn hele bestand kwijt geraakt door een co2 explosie , mijn magneetventiel/ph controller deden niet wat ze moesten doen . Ik heb me hier eindelijk een beetje overheen kunnen zetten en ben nu aan t nadenken over een nieuw bestand .
Ik ben zeer gecharmeerd van de barbelen , met namen de torpedobarbeel en de rainbow shiner . Hebben jullie tips voor mij qua samenstelling bestand en hoeveelheid barbelen ? Ik zou graag jullie mening hierover willen horen .

ik heb een 200 liter aquarium . 1 meter breed. Ik voeg co2 toe , heb een spraybar en een aardig planten bestand .
Ik hoor jullie graag !
Alvast bedankt
 
Voor beide vissen is de meter te kort. Bovendien zijn rainbowshiner koudwatervissen. Er zijn betere opties zoals purperkoppen of prachtbarbeel etc.
 
Rainbows hebben idd de ruimte nodig; die zou ik niet in een 1 meter bak doen.
 
Voor beide vissen is de meter te kort. Bovendien zijn rainbowshiner koudwatervissen. Er zijn betere opties zoals purperkoppen of prachtbarbeel etc.
Goed punt . Dan moet ik even gaan brainstormen !
 
Iemand anders nog een voorbeeld van een mooi bestand ?
 
Een bestand om een barbeel heen zoals Puntius nigrofasciata, Puntius conchonius, Puntius ticto gecombineerd met een Corydoras soort op de bodem, en een Brachydanio soort boven zou een leuk geheel kunnen geven? Deze dieren kunnen allemaal op kamertemperatuur en passen prima in een meterbak.
 
de kleinere barbeeltjes die genoemd zijn, zijn een goede optie.

andere actieve en kleurrijke vissen voor een meterbak zijn de kleinere regenboogvissen zoals melanotaenia preacox, M. maccullochi of M. pygmaea. een schooltje van 1 van deze kun je goed samenhouden met Pseudomugils zoals, de furcatus, tennelus, signifer, conniaea. De kleinere Pseudomugil soorten als getrudaea, luminatus en ivantsoffi combineren dan weer beter met iriatherina werneri. Op de bodem kun je grondels nemen als de australische woestijngrondel (Chlamydogobius eremius) of pauwooggrondels (Tateurndina occelicauda).
 
Terug
Bovenaan