Nieuw visbestand dubbele scholenvis?


glennosh

Well-known member
Lid geworden
30 januari 2013
Berichten
309
Leeftijd
40
Locatie
Zoetermeer
Met mijn vrouw heb ik afgesproken dat ik nu eindelijk weer mooie vissen in mijn bak ga nemen.

Ik zit te denken over het volgende op (in ieder geval 150 netto liters):

8 Corydoras Venezuela orange
15 Galaxy rasbora's
15 neon tetra's
6 platy's

10 japonica's
10 Helena's

Ik vind het persoonlijk niet heel erg als scholen door elkaar zwemmen. Is dit een goede keuze?
 
Die helena's zou ik niet doen, er zijn zat andere mooie sierslakken, bijv. de neritinaslakken, of de tylomelaniaslakken, en persoonlijk zou ik het bij 1 scholenvis houden voor de middenlaag en dan nog een oppervlaktevis nemen
 
Zou gaan voor 1 scholenvis. Mocht je er toch 2 willen zou ik gaan voor een vis in de bovenlaag, zodat ze niet zo door elkaar gaan zwemmen. Bijvoorbeeld een school neons of de galaxys in het midden en dan iets van een schooltje ringbandsnoekjes, halfsnavelbekjes of bijlzalmpjes aan het oppervlak
 
Die helena's zou ik niet doen, er zijn zat andere mooie sierslakken, bijv. de neritinaslakken, of de tylomelaniaslakken, en persoonlijk zou ik het bij 1 scholenvis houden voor de middenlaag en dan nog een oppervlaktevis nemen

De Helena's zijn nu juist het enige dat al wel in mijn bak zit. ;)
 
Zou gaan voor 1 scholenvis. Mocht je er toch 2 willen zou ik gaan voor een vis in de bovenlaag, zodat ze niet zo door elkaar gaan zwemmen. Bijvoorbeeld een school neons of de galaxys in het midden en dan iets van een schooltje ringbandsnoekjes, halfsnavelbekjes of bijlzalmpjes aan het oppervlak

De platy's volstaan niet?
 
Ik heb zelf wel 2 "scholen"visjes door elkaar in mn bak.
Nu is het wel zo dat de galaxys bij mij niet echt scholen maar meer door de hele bak zwemmen.
Dit is eigenlijk hetzelfde met de vuurzalmpjes.

Alleen als ze ergens van schrikken scholen ze met zn allen samen.

De meeste hier zullen je 1 soort aanraden omdat het rustiger oogt.
Ik denk zelf met galaxys dat je nog wel een soortje toe kan voegen. Juist omdat bij mij de galaxy overal rondscharrelen.
 
Ik heb zelf wel 2 "scholen"visjes door elkaar in mn bak.
Nu is het wel zo dat de galaxys bij mij niet echt scholen maar meer door de hele bak zwemmen.
Dit is eigenlijk hetzelfde met de vuurzalmpjes.

Alleen als ze ergens van schrikken scholen ze met zn allen samen.

De meeste hier zullen je 1 soort aanraden omdat het rustiger oogt.
Ik denk zelf met galaxys dat je nog wel een soortje toe kan voegen. Juist omdat bij mij de galaxy overal rondscharrelen.
Same here! Galaxy's zwemmen beetje all-over, maar dat doen de meeste scholenvissen. Scholen zullen ze in geval van gevaar doen. Is dat er niet dan zullen ze ontdekkend zijn door de hele bak
 

Terug
Bovenaan