Roomsnoes_06

Well-known member
Lid geworden
2 augustus 2022
Berichten
122
Leeftijd
22
Hoiii,
Na een aantal maanden jullie forums lezen, ben ik zelf ook lid geworden.

Een aantal maanden geleden ben ik begonnen met een open aquarium van 60*30*36, ongeveer 65 liter.
Toen ik op vakantie was, is er helaas bodemrot ontstaan en was het voerpotje leeg :rolleyes: Moest toen halsoverkop een nieuwe bodem erin plaatsen omdat alles aan het verrotten was, dit is rivierzand geworden en helaas niet de beste keus. Momenteel zwemt er 1Kempvis man, 1boraras maculatus, 1 otocinclus affinis en een stuk of 20 garnaaltjes en een paar slakjes. (toren en puntigeblaashoornslak). Zit er zelf aan te denken om de boraras tot een stuk of 10 uit te bereiden. Misschien als het kan nog2 kleine dwergklauwkikkertjes erbij. Of een kleine kuhlii als deze er nog in kan.


Heeft iemand een leuk idee voor een visbestand in dit bakje of weet iemand een vis die de bodem lekker kan omwoelen? :S
 
Het lijkt erop dat met de maculatus toevoegen dat je al wel aan je limiet zit voor wat je nog toe kan voegen, nietwaar?
 
Ik zou er zelf ook geen dwergklauwkikkertjes meer bij zetten. Bakje is met een school maculatus mooi vol zonder kikkertjes en kikkertjes zijn best flinke vervuilers. He zijn ook onhandige eters en eten wordt makkelijk voor hun neus weggekaapt.
Ik vind ze geschikter voor een speciaalbakje IMHO.

Oto's leven ook graag in een grotere groep maar ik vind dat ze het beter doen in een groter aquarium, een aquarium dat al enkele maanden stabiel draait overigens. Niet in nieuwe bakken.

Dus ik denk dat je een goede keus maakt door de school boraras maculatus uit te breiden als je er perse iets bij wil zetten, maar of je Betta dat kan waarderen weet ik niet. Die zijn nogal op hun rust gesteld.

Onder het motto 'less is more' zou je ook de maculatus en oto kunnen herplaatsen en het voor de rest bij het huidige bestand laten.
 
Terug
Bovenaan