Wat is er nieuw

Nieuw visbestand

• Onderwerp starter Onderwerp starter 19951995
  • Startdatum Startdatum
1

19951995

Guest
Goede kerstavond iedereen

Heb vandaag even wat foto's genomen van mijn aquarium en ik wou deze delen met jullie om te kijken wat jullie ervan vinden 😛

Mijn aquarium: 120*50*50 (240 liter)

Visbestand:

- 20 Kardinaaltetra's
- 10 Corydoras paleatus
- 3 Apistogramma Cacatuoides
- 1 Ancistrus Voile
- 2 Diamantgoerami's

Ik weet dat de diamantgoerami's niet in dit bestand passen, maar het levert geen problemen op voorlopig.

265178_0_82_20151223_150512.jpg

377722_0_82_20151224_200244.jpg

387832_0_82_20151224_200318.jpg

835333_0_82_20151224_200418.jpg

138318_0_82_20151224_200439.jpg

Groeten en een zalig kerst iedereen !

Mooi.
Maar te zien op foto 1 zit de vallisneria nog al wat diep de grond in deze kan beter tot aan de wortelknop de grond in.

Dankuwel ! Het is geen vallisneria maar een echinodorus. Je hebt gelijk, heb hem iets hoger getrokken 🙂

Die Echinodorussen worden vrij groot, op 25cm doorsnee zit je al snel. Ze staan te dicht op de achterwand en te dicht op elkaar.

Heb ze al eens proberen verplaatsen maar deze plant zijn al goed vastgeworteld ! Kan het veel kwaad dat deze wat dicht bij elkaar staan ?

Ze zullen zich niet mooi kunnen ontwikkelen.

Nee, hoor. Bij mij waren ze ook 40 cm breed.
Kon wel ,nadat ik ze eruit haalde ,opdelen. de rechtse.

1 plant was met een 1 naar 10 tal gegaan.
Kon ik los breken.

tBvElpgZgOuO_JKIhbFirhnXaEDkvldA.jpeg
Hier wel tussen ruimte, 1.20 m bak.

Je hebt grind, maar Apistogramma's zouden graag de bodem door hun kieuwen filteren en de corydoras woelen graag met hun "snorharen" door de bodem, dat kan alleen met zand. Sterker nog, als dat grind ook maar iets scherpe kantjes heeft worden de snorharen van de corydoras "afgesleten"/heel kort.

Mooie bak Bertus !

Ja dat weet ik maar ik denk niet dat ik enige ben die corydoras op fijn grind houdt. Het grind is niet scherp, hierop heb ik zeker gelet voordat ik de corydoras haalde. Ik besef wel dat zand ideaal voor ze is, maar ze zijn nu toch ook actief en voelen zich goed.

groeten

Ik denk niet dat je met je Corydoras kan praten en ze je vertelt hebben dat ze zich goed voelen.😉

Op sommige plekken in de natuur leven ze ook op zeer fijn grind maar zand heeft toch de absolute voorkeur. Ik heb een zandbodem wat ik vermengt heb met hetzelfde grind als wat jij hebt. Ongeveer 4 delen zand, op 1 deel grind.

Als een vis zich niet goed voelt in jou aquarium ga je dit volgens mij wel snel merken! Verminderde eetlust, minder actief of net actiever dan anders enzovoort.

Ik heb er wel al over nagedacht om een soort van eiland met zand voor ze te maken , maar ik moet eerst nog wat info inwinnen over hoe ik hieraan moet beginnen.

dat heb ik ook eens geprobeerd.
binnen een maand is al het zand weg omdat er een laag grind op ligt.

Dat is dan geen optie ! Zie het wel nie zitten om opnieuw mijn bodem te veranderen ..

Ze zitten bij mij ook op fijn grint,hoor.
Hoef je echt niet te veranderen.

Ze zitten nu in de 1.60 m.
Deze bak was lek geraakt. dus alles eruit geweest.
Na herstel dezelfde bodem er weer in, en ong. 8 weken gewacht, met eerste vissen erin.

Ja ik ga ze gewoon laten zitten op dit grind ! Zo een lek is altijd balen ! Welk visbestand heb je Bertus ?

Groeten

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan