Wat is er nieuw

nieuwe aquarium juwel rio 180

• Onderwerp starter Onderwerp starter busse
  • Startdatum Startdatum
B

busse

Guest
Hallo ik ben nieuw hier. ik ga aankomende zaterdag een juwel rio 180 aanschaffen. Heb hem besteld bij romberg.nl. in de winkel zeiden ze dat er andere lampen in moesten komen dat dat beter was dan de lampen die er bij geleverd worden. Heeft iemand hier ervaring mee of is dit gewoon een verkoop praatje? Ik heb juwel zelf gemaild en die stuurden terug dat het aquarium geleverd word met 2 daylite lichten wat als absoluut voldoende is. graag jullie mening Mvg Gerrit

Beter? Misschien wel, want die High-Lite Day lampen zijn wel erg wit/koud. Doorgaans worden lampen met een warmere kleur als prettiger ervaren.
Noodzakelijk? 'moeten'? Nee hoor.
Verkooppraatje? Slecht voor de kassa zal het niet zijn (integendeel) en gezien mijn eerste opmerking valt er ook wel iets voor te zeggen, maar het misschien wat makkelijk geroepen.

Vervolgens weet ik uit ervaring dar Romberg dan Dennerle lampen adviseert met zogenaamde UV stop tegen algen.
Welnu, die lampen zijn prima en er zijn veel mensen dik tevreden mee, maar laat je niet wijsmaken dat algen daarmee niet kunnen voorkomen want dat is klinkklare nonsens.

Mijn advies: begin gewoon met deze lampen en kijk aan of het bevalt.

~ Ivo

ok dank je wel voor je reactie. Het is voor mij dik anderhalf uur rijden dus dan koop ik denk ik gelijk maar goede lampen erbij dan weet ik zeker dat ik goed zit Mvg gerrit

Zeker weten dat je goed zit doe je dus niet. Wie weet bevalt de High-Lite Day je wel fantastisch en is het zonde geld.
Lampen zijn ook online te bestellen, of door een meer plaatselijke aquariumspeciaalzaak voor je te bemachtigen. Daarvoor hoef je het dus niet te doen, ze meteen meenemen.
Gaat uiteindelijk namelijk toch over twee lampen a 20+ e/stuk.

~ Ivo

Ik ben vandaag bij een aquarium zaak in de buurt van mijn woonplaats geweest daar kosten lampen 18 euro per stuk, bij de winkel waar ik het aquarium heb gekocht 29� per stuk behoorlijk verschil dus. Hij heeft mij een aantal lampen laten zien en hij raadde aan gewoon 1 daylight lamp er in te laten zitten en heb nu een paarse lamp er bijgekocht wat goed is voor de planten en de vissen kwamen er veel mooier in uit kwa kleur in zijn aquarium. Mvg Gerrit

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan