Nieuwe ATD Friedeberg bak 1,60 x 0,60 x 0,60 Wim van Beek


Wim van Beek

Well-known member
Lid geworden
29 september 2004
Berichten
664
Locatie
Zwolle
Ik heb mijn oude bak verkocht en heb sinds vrijdag een nieuwe bak.
Een ATD FRIEDEBERG type adam, met een amazone achterwand.
Mijn oude bak kwam van de zelfde leverancier en is gelukkig verkocht en naar een andere liefheber gegaan.
Nu wil ik graag foto,s plaatsen van de opbouw en opetart van de bak maar ik krijg teleks een fout melding bij het plaatsen ( namelijk bestand te groot hoe kan ik dit verhelpen) graag uitleg hoe te handelen.
Mijn bak zal weer zuid amerikaans worden met Discus en L nummers en bijvis de rouw tetra.

Zodra ik weet hoe foto,s te plaatsen zal ik ze uploaden.

Gr wim
 
Digitale camera's maken foto's op een steeds hogere resolutie (lees meer pixels) en daadoor worden de bestanden steeds groter.
Op een website wil je daar wel een beperking opstellen.
Zelf werk ik met Drupal en daarin kun je instellen hoe groot een bestand maximaal mag zijn. Dat zal hier ook wel zo werken.
De simpelste oplossing is dus maak de foto's wat kleiner met een foto bewerkings programma.
Het ligt aan je systeem (windows, MacOS, of een of andere linux variant) wat voor programma's daarvoor beschikbaar zijn.
 
Foto's kun je gewoon hier uploaden met de knop 'upload bestand', rechts onder bij het plaatsen van een reactie
 
dit is mijn oude bak van de zelfde Duitse bakken bouwer 1.50 x 50 x 50
DSC_0036.jpg


DSC_0036.jpg
 
IMG_0999.JPG
even een paar foto's hoe de nieuwe bak eruit ziet, en zoals hij op transport is gekomen

de bak zelf er moet nog het een en ander worden aangesloten aan leiding werk en ook de inrichting moet nog worden gedaan
IMG_1003.JPG


ik heb ervoor gekozen om links en rechts achter 2 gaten te laten boren voor de aan en afvoer naar de filters zie foto in de linker hoek
de retour leiding is reeds gemonteerd en de afzuiging moet nog worden aangepast met kogelkranen

IMG_1001.JPG


verder komt er led verlichting boven met een TC420 led controller

ik ben nog op zoek naar kienhout en drijfplanten, tevens ben ik nog op zoek naar Hydrocleys nymphoides

de 3D achterwand is een AFS Amazone die ik gelijk heb laten plaatsen in de bak door Friedeberg
 
even een kleine update van de werkzaamheden tot nu toe

achter de 3D wand zijn 2 300 watt thermostaten uit het zicht geplaats dus in de bak geen techniek te zien.

IMG_1004.JPG


aansluiting voor het potfilter aan de linker zijde met de kraan is de retour leiding

IMG_1006.JPG


aansluiting rechterzijde voor potfilter, en tevens de 2e kogelkraan waar ik water mee kan verversen zowel naar riool en de slang om koppelen naar de thermokraan naast het aquarium.
de rode slang is dus multifunctioneel vul en afvoer daarna kogelkraan dicht en het draait weer gewoon.

IMG_1009.JPG


aan de grijze afvoer naar het riool komt nog een y stuk met Gardena koppeling zodat het nooit kan los schieten of uit de grijze buis springen.

tot zover even de update morgen worden de vissen overgezet en het aqua verder ingericht.

met vriendelijke hobby groet Wim
 
vandaag de vissen overgezet en van de stress zakt 1 discus na de bodem en is daar niet meer weggekomen.
helaas naar de vissen hemel gegaan, de rest is goed maar moet erg wennen aan de nieuwe bak.

de bezetting is nu

6X discus (stenker) verschillende kleuren
1x koi maanvis overblijfsel van een vriend die met de hobby
rouw tetra 15X wordt nog aangevuld met 25 stuks
corydora sterbai 9 X komen ook nog 10 bij

1X L 200
1X L 201
1X L18 golden nugget
1X L?? onbekend ook overblijfsel
2X Farlowella acus

foto's volgen zodra de rust in de bak is weer gekeerd

Gr Wim
 
IMG_1012.JPG

linkerzijde van de bak de middelste lijkt raar van kleur maar is in werkelijkheid helder blauw
IMG_1013.JPG


middel stuk van de bak met de koi maanvis, de bak lijkt troebel maar het is lucht afkomstig van de spraybar

IMG_1014.JPG


rechterzijde bak de instroom moet nog worden gewijzigd van spraybar naar de pijp rechts achter, maar door zuurstof happende discussen maar even zo gedaan

IMG_1015.JPG


de andere 3 discussen
 
Mooi!!


Ga je de maanvis houden? Maanvissen willem graag koeler zitten dan discussen, en het zijn ook groepsvissen namelijk;);)
 
Mooi!!


Ga je de maanvis houden? Maanvissen willem graag koeler zitten dan discussen, en het zijn ook groepsvissen namelijk;);)


De maanvis zit al meer dan 1 jaar bij de discussen in en heeft nergens last van.
Ook in de amazone zitten ze bij elkaar in de zelfde biotoop

Maar had jij er belang bij dan,

Gr wim
 
Schitterend aquarium! Ziet er uit als een degelijk staaltje Duitse kwaliteit... Ook wel heel netjes dat er nauwelijks tot geen techniek in de bak is te zien. Dat is toch wel de meerwaarde van zo'n maatwerk aquarium. Kost ongetwijfeld een stuk meer dan een standaard Juwel of Trofis, maar dat zie je er ook wel duidelijk aan af, vind ik. Misschien heb ik er overheen gelezen, maar welke maat is heeft je nieuwe bak?
 
Schitterend aquarium! Ziet er uit als een degelijk staaltje Duitse kwaliteit... Ook wel heel netjes dat er nauwelijks tot geen techniek in de bak is te zien. Dat is toch wel de meerwaarde van zo'n maatwerk aquarium. Kost ongetwijfeld een stuk meer dan een standaard Juwel of Trofis, maar dat zie je er ook wel duidelijk aan af, vind ik. Misschien heb ik er overheen gelezen, maar welke maat is heeft je nieuwe bak?




de maat staat in de kop vermeld, maar bij deze 1.60X0.60X0.60 dus bruto 575 liter

de prijs van een maat gemaakte bak liggen inderdaad hoger als die van de standard juwel en trofis, maar zijn ongeveer gelijk aan de akwastabil

maar kijk gerust eens op de site van http://www.friedeberg-atd.de er is nu uitverkoop

gr Wim
 
Ik heb er dus inderdaad overheen gelezen. Het staat er met koeienletters boven.
Net even op de site van je link rondgekeken en toen snel weer weg geklikt! Van al dat mooie spul word ik zo hebberig...
 

Terug
Bovenaan