Wat is er nieuw

Nieuwe bak eindelijk binnen!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Groningen
  • Startdatum Startdatum
G

Groningen

Guest
Gisteren heb ik eindelijk mijn nieuwe aquarium ontvangen. Vanavond gaan we deze goed schoonmaken en dan kan de pret beginnen. Het betreft de bak op onderstaande foto met de afmetingen 80 (l) x 50 (h) x 40 (b)

zG5W_hpzfIoXeOwMFYIczeiDZJN7uYvm.jpeg


Het is de bedoeling om veel tijd te besteden aan het inrichten van de bak. Ben erg enthousiast geworden door een hele rits aan aquascape filmpjes te kijken. Heeft iemand hier nog tips over? Zit te denken aan een redelijk donkere ondergrond met mangrovewortels, veel mos en wat lage beplanting. Boven alles telt het welzijn van de vissen, dus mocht dit niet kunnen dan hoor ik het graag.

Na lange tijd eindelijk weer beginnen met deze fantastische hobby. Ik heb er zin in!
 
Mooie bak, eerst even schoonmaken en laat het knutselen maar beginnen! Welke vissen wil je gaan houden? Hou daar rekening mee met je inrichting..... bijv bij corydora's is zand het beste. En als je dan donker wilt hebben ze heel mooi zwart zand bij de hornbach.

Succes! Ben benieuwd wat je er van gaat maken.
 
Ik weet zelf eigenlijk nog niet heel goed welk visbestand ik wil gaan houden, mijn plan is om een beetje een donkere, mysterieuze bak te maken met daarop aansluitend visbestand. Dus bijvoorbeeld met een aantal vissen die je wat minder vaak ziet en bijvoorbeeld zwarte neons. Daarnaast vind ik sumatranen erg mooi maar heb begrepen dat deze nog wel eens lastig willen worden tegen andere bewoners....

Ik zal jullie op de hoogte houden met foto's en verslag. 🙂
 
Ja je moet ook rekening houden metde vissen, maar ook met je smaak. dat moet je een beetje uitdokteren denk ik. Ik heb ik de bakken zwarte bodems en vind dat mooi. Bij de cory s ook maar dat is heel fijn op grind lijkende bodem van de Hornbach. Dus ookbij Corydoras kun je een bruine of zwarte bodem kiezen als je zou willen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan