Nieuwe bak plannen en plaatsing aan en afvoer


A

Aquasmurf

Guest
We zijn begonnen met het plannen van een nieuwe grote groene gezelschapsbak. Deze bak moet met speling passen tussen twee muren. Stap 1 is de bak zelf.

Ik heb het geluk (of pech) dat er in die muur een nis zit waar ik perfect mijn leidingen kan wegwerken. Daarom heb ik rechts achter aan de bak een overloop goot geplaatst. Nu twijfel ik of ik dan voldoende stroming over de lengte van de bak kan krijgen.

576689_0_82_2013_bakopzet01.jpg


Zoals ik het nu zou doen is om twee inblaas punten uiterst links in de achterwand weg te werken; een onder het oppervlak en een boven de bodem. Beide punten zouden dan schuin richting voorruit spuiten. De stroming loopt dan theoretisch van links naar rechts.

Voor de afvoer ben ik beperkt omdat alleen het oppervlakte schoon wordt, de bodem kan dus vervuilen. Ik zou dus een extra voorziening moeten maken om de vlak boven de bodem te zuigen.
Dit laatst ruikt een beetje naar hevelen en dat is een van de redenen dat ik voor zo'n goot gekozen heb:
1) om elke kans op hevelen tegen te gaan en
2) om bij lekkennde koppelingen de maximale lekkende hoeveelheid te beperken.
3) maximale bak grootte

Wat zijn jullie ervaringen bij het plannen van een bak? En hoe zouden jullie dit oplossen?


Hoop dat mijn tekening en vraag een beetje duidelijk is
 

Terug
Bovenaan