Nieuwe bak van 275 cm (CVS)


stand 1, stand 2.
 
stand 1, stand 2.
Dacht je dat ik dat niet had bedacht :D
Dan nog, in een nagenoeg afgesloten ruimte waar de warmte niet goed weg kan zou het wel eens een risico kunnen vormen.
 
Moet niet in de bak, onder de bak.
Waar staan ze dan normaal?
 
Ik zou zeggen laat hun het maar oplossen, als er veel water tussen het glas en de betonplex zit gaat dat er niet zomaar weer tussenuit.
Als je de bak straks gaat vullen heb je zelfs kans dat het voor altijd opgesloten zal zitten.
 
Ik zou zeggen laat hun het maar oplossen, als er veel water tussen het glas en de betonplex zit gaat dat er niet zomaar weer tussenuit.
Als je de bak straks gaat vullen heb je zelfs kans dat het voor altijd opgesloten zal zitten.

Klopt dat ga ik ze ook laten doen.

En gaat niet om heel veel water en een probleem gaat het volgens mij ook niet opleveren.

Vandaag telefonisch met ze gesproken. In de overloop wordt een soort van hars gegoten om het dicht te maken. Enkel dan zou ik de PVC er niet meer uit krijgen. Ik kan mij niet bedenken (behalve verhuizen) dat dat een probleem wordt ? Gaven hun ook aan als enige probleem.

En buiten de bak een glasplaat er over heen gelijmd.
 
Ze zullen best weten wat ze doen dus komt vast goed.
 
Nou, hopen dat ze het zo spoedig mogelijk hebben opgelost voor je! Dit is echt vervelend.
 
Gok dat het wel goed komt enkel wat vertraging
 
Vandaag maar even bezig geweest om een ledstrip te plaatsen in mijn kast. Maakt alles toch zichtbaarder.

Strip is zo'n geseald geval van 10 (!!!) meter dus hem lekker netjes er in verwerken ging niet maar met Tesa tape voor de badkamer hoop ik dat alles goed op zijn plek blijft!







 
Ja een 180 graden bochtje maken wordt lastig met zo'n strip, maar was één enkele baan niet voldoende geweest?
 
Flink aquarium zeg :petjeaf:.
Wel balen dat je een lek had.
Hopelijk wordt het netjes opgelost zodat je snel weer kan beginnen aan de opstart.
Ik ben wel benieuwd wat het gaat worden!
 
Mooie bak - probleem raakt wel opgelost. Ik volg :)
 
Ja een 180 graden bochtje maken wordt lastig met zo'n strip, maar was één enkele baan niet voldoende geweest?

Ja met één LED strip had het ook gelukt alleen kwam me vader met deze aanzetten :) Was € 20,00 dus kost ook niet de wereld.

Ik heb in ieder geval genoeg licht om een keer in de avond iets te doen. Weet uit ervaring dat goed zicht belangrijk is!

Als goed is komt Aqualife dinsdag of woensdag de boel maken. Dan ben ik het weekend weg en gaat hij maandag gevuld worden.

Nog zonder zand er in in ieder geval eerst even goed spoelen en de pomp afstellen.

Eerste vissen zal eind juli worden.

Groep Geophagussen Altifrons komt er sowieso in.
 
Ik heb in ieder geval genoeg licht om een keer in de avond iets te doen.
Ongetwijfeld, succes met het verder opbouwen!
 
Prachtige bak. Ga het zeker volgen
:petjeaf:
 
Ja met één LED strip had het ook gelukt alleen kwam me vader met deze aanzetten :) Was € 20,00 dus kost ook niet de wereld.

Ik heb in ieder geval genoeg licht om een keer in de avond iets te doen. Weet uit ervaring dat goed zicht belangrijk is!

Als goed is komt Aqualife dinsdag of woensdag de boel maken. Dan ben ik het weekend weg en gaat hij maandag gevuld worden.

Nog zonder zand er in in ieder geval eerst even goed spoelen en de pomp afstellen.

Eerste vissen zal eind juli worden.

Groep Geophagussen Altifrons komt er sowieso in.
Op iedere ledstrip staan tekentjes waar je hem doormidden kan knippen :thumbs:
 
En evt ook een nieuwe connector kunt plaatsen/solderen als je wilt, om de stroken naast elkaar te plaatsen

Dat is meer moeite dan een nieuwe kopen :) Ding was 20 euro...ow ja die dure Tesa plakband is ook geen succes hij ligt dus beneden :)

Deze is trouwens niet te knippen zo ver ik kan zien

Afgelopen donderdag is de bak geplakt.

Nu 10 - 14 dagen laten uitharden en dan moet het goed komen.

4 Anubias Barteri moederplanten zijn al besteld en heb ook al 2 flinke stukken kienhout van VKC....

Het duurt allemaal wat langer maar het komt wel goed uiteindelijk
 

Bijlagen

  • IMG-20190620-WA0003.jpg
    IMG-20190620-WA0003.jpg
    47.1 KB · Weergaven: 230
Zo de bak langzaam aan het vullen.

Staat nu een centimeter of twintig in en alles blijft droog :)

Wilde Anubias op de achterwand plakken met van die Action seconde lijm maar dat werkt voor geen meter.

Andere tip dan die te dure tubes planten lijm van de aquariumzaak?

Wil er eigenlijk geen stenen in doen want daar zou ik ze natuurlijk aan kunnen vast binden.

Ze moeten uiteindelijk op de achterwant vast komen.
 
Raar want er zijn meer leden die de secondenlijm van de Action wel gebruiken. Misschien door het gewicht dat ze toch vallen?
 
Misschien met een krammetje in de achterwand drukken?
 
Ik heb voor Anubias en Javavaren toch iets van de LFS gebruikt. Reef Glue heet het (dacht ik) van Seachem. Het is een dikke gel en nog moet je dan de plantjes een hele tijd vasthouden.
Dit is wel de goedkoopste die ik kon vinden. https://www.aquaplantsonline.nl/zoutwater/accessoires-494/seachem-reef-glue-20-gram.html

Als je heel wat vast te lijmen hebt ben je met de producten van de LFS hier denk ik 'goedkoop' mee af. Alternatieven voor die van Action (buiten die van de LFS) ken ik helaas niet.
 
Misschien met een krammetje in de achterwand drukken?

Achterwand is knetter hard dat gaat hem niet worden :)

Ik heb voor Anubias en Javavaren toch iets van de LFS gebruikt. Reef Glue heet het (dacht ik) van Seachem. Het is een dikke gel en nog moet je dan de plantjes een hele tijd vasthouden.
Dit is wel de goedkoopste die ik kon vinden. https://www.aquaplantsonline.nl/zoutwater/accessoires-494/seachem-reef-glue-20-gram.html

Als je heel wat vast te lijmen hebt ben je met de producten van de LFS hier denk ik 'goedkoop' mee af. Alternatieven voor die van Action (buiten die van de LFS) ken ik helaas niet.

Zoals ik al zei dit soort spul ken ik maar vind ik niet fijn. Geef van die mega witte vlekken

Raar want er zijn meer leden die de secondenlijm van de Action wel gebruiken. Misschien door het gewicht dat ze toch vallen?

In het verleden heb ik het ook zo gedaan op stenen vooral misschien dat het daar beter op blijft plakken dan zo'n Poly....nog wat materiaal achterwand.
 
In het verleden heb ik het ook zo gedaan op stenen vooral misschien dat het daar beter op blijft plakken dan zo'n Poly....nog wat materiaal achterwand.

Zou misschien kunnen en wellicht het gewicht van het plantje waardoor het weer eraf valt.
 
Zoals ik al zei dit soort spul ken ik maar vind ik niet fijn. Geef van die mega witte vlekken
Niet om het je op te dringen hoor (dat is het laatste wat ik wil), maar daar heb ik in tegenstelling tot jouw amper last van gehad, toch anderhalve tube er van gebruikt de afgelopen 2 jaar.
 
Niet om het je op te dringen hoor (dat is het laatste wat ik wil), maar daar heb ik in tegenstelling tot jouw amper last van gehad, toch anderhalve tube er van gebruikt de afgelopen 2 jaar.

Ik heb het echt veelvuldig gebruikt in mijn oude bak en ik was er niet heel erg fan van zeg maar.

Je hebt er best veel van nodig ook nog eens

We hebben het hier wel over moederplanten in flink formaat trouwens.
 
Ik heb het echt veelvuldig gebruikt in mijn oude bak en ik was er niet heel erg fan van zeg maar.

Je hebt er best veel van nodig ook nog eens

We hebben het hier wel over moederplanten in flink formaat trouwens.
Dat is inderdaad wat lastiger, moest inderdaad een Anubias barteri moederplant wel heel erg lang vasthouden. Maar dat was op hout en kon hem tijdens het drogen met elastieken vast zetten. Dat was bij de javavaren moederplant veel lastiger.
Ik hoop dat je een alternatief vindt, ben ik ook wel erg benieuwd naar.
 
Bij hout en stenen heb ik het verleden visdraad gebruikt dat is nagenoeg onzichtbaar en werkt in mijn ogen veel makkelijker.
 
Nee ik wil die lijm eigenlijk niet want ik vind het lelijke witte vlekken geven.

Kijk de prijs van die planten lijm kom ik wel over heen hoor enkel wil ik het liever niet.

Straks een paar kleine keien zoeken langs het kanaal en dan ga ik die gebruiken.
 
Nee ik wil die lijm eigenlijk niet want ik vind het lelijke witte vlekken geven.

Kijk de prijs van die planten lijm kom ik wel over heen hoor enkel wil ik het liever niet.

Straks een paar kleine keien zoeken langs het kanaal en dan ga ik die gebruiken.
Dat was me in het begin niet duidelijk omdat de lijm van de Action ook cyanoacrylaat is.
Ik ben benieuwd hoe je het gaat oplossen, we gaan het zien neem ik aan.
 

Terug
Bovenaan