Nieuwe bak van 275 cm (CVS)


Nee die scheur komt er niet door maar dat die nu de eerste reparatie weer lekt komt door dat glas.

Moet anders gelijmd worden ofzo...
 
Toch flink balen zoiets Cor.
 
Zeker ben op zijn minst niet happy...er hadden eigenlijk nu al vissen moeten in zitten

Is een heel lelijk gezicht zo lege bak in de huiskamer hoor!
 
Ja ik kan me voorstellen dat je je telkens weer ergert aan die aanblik maar goed het komt vast wel goed en dan kun je nog lang van een mooie bak genieten.
 
Ik heb er ook aan gedacht maar dat heeft enkel nu als je die stempels ook op een bodem laat rusten die geheid is.

Stenen of tegels of balken e.d. heeft geen enkel nut die zakken gewoon weg als het doorzakt.

Dat zei een bouwkundig ingenieur die ik kende.

De berekening van het gewicht van de vloer of die het aankan is bijna niet te doen zei hij.
Hier is de kruipruimte redelijk hard paar grote tegels erin van 50x50 stempels erop en staat zo stevig als een huis.
 
Maar zie ik het op het filmpje nou goed dat 1 van je doorvoeren gescheurd is en dat hebben ze getracht te plakken met wat kit erover?
 
Ja één van de door voeren is inderdaad door gescheurd schuin naar boven.

Dit hebben ze opgelost door de overloop met een laag epoxy te vullen en aan de overkant nog een kit laag er omheen langs.

De rest van de scheur hebben ze een extra laag glas opgelijmd en dat lekt nu weer.

Morgen komt de aquarium bakken lijmer om het probleem hopelijk definitief op te lossen.

Ik zag dat ze daarna ook nog eens verlof hebben tot 5 augustus dus ik hoop echt dat het geregeld wordt.

Ben er wel een beetje klaar mee zoals ik al zei.

Vertrouwen is nu ook wel een beetje weg....

Zit tussen de bodem glasplaat en de betonplex natuurlijk vocht.

En tussen de vloer en de betonplex plaat op de grond zit ook nog steeds wat vocht.

Lijken me geen mega issues maar ideaal is anders natuurlijk.
 
Jammer dat het zo loopt Cor en ik hoop dat alles naar tevredenheid wordt opgelost.
 
Heel eerlijk vind ik hoe het 1e probleem is opgelost ook geen oplossing... je levert een bak die goed is. "Reparaties" uitvoeren aan een nieuwe bak is eigenlijk absurd.
 
Mijn gedacht Richard. Ik zou ook het vertrouwen in de bak kwijt raken overigens.

Ik vraag me af of je een beroep op het consumentenrecht kunt doen en vragen om een hele nieuwe bak nu de aangeboden oplossing niet bleek te werken. Ik vraag me daadwerkelijk af of je een tweede reparatiepoging hoeft te accepteren.
 
Mijn gedacht Richard. Ik zou ook het vertrouwen in de bak kwijt raken overigens.

Ik vraag me af of je een beroep op het consumentenrecht kunt doen en vragen om een hele nieuwe bak nu de aangeboden oplossing niet bleek te werken. Ik vraag me daadwerkelijk af of je een tweede reparatiepoging hoeft te accepteren.
Aanvulling: het gaat ook om een redelijke termijn. Het is helaas niet vastgelegd bij mijn weten dan, wat een redelijke termijn is. Ik heb laatst een koop om die reden kunnen ontbinden (termijn van 2 maanden voor reparatie van 5 dagen oude op maat gemaakte oordopjes).
 
Is het nu voor elkaar na de 2e poging?
 
Hij is vrijdag gelijmd en morgen ga ik hem vullen.

De lijmer van de zaak was er nu zelf en heeft wat dingen uitgelegd.

Dus hopelijk is het dan allemaal goed.
 
Nieuw glasplaatje in de overloop ofzo?
 
We duimen voor je.
 
Succes morgen Cor en nu maar hopen dat het goed is gelijmd.
 
Ja idd. Hopelijk kan je nu dan eindelijk beginnen.
Erg benieuwd wat je ervan gaat maken.
Aangezien ik ook nog stiekem aan deze achterwand zat te denken omdat ik twijfelde om ook weer naar zoetwater te gaan.:thumbs:
 
Nieuw glasplaatje in de overloop ofzo?

Bodem glasplaat extra strips flas opgezet en opnieuw gekit (oude kit weg)

En de overloop is gekit...schijnbaar zijn dat twee plaatjes glas achter elkaar (locabel achter het normale) en daar kan water tussen komen en dan richting die scheur komen.

Ik snap trouwens jullie opmerkingen over een nieuwe bak wel hoor. Had eerst zoiets zal ik het gaan eisen maar goed weet niet of je er recht op hebt en ten tweede moet weer de halve schutting er uit en weer tig weken wachten. Kijk als dit gemaakt is is het uiteindelijk net zo stevig als normaal bedacht ik mij gisteren na een discussie met een vriend.

(ter info ik heb een keer een fiets gehad waar na 1 week al bleek dat er iets verrot was, hebben ze het ook gelast en draad eind er in gemaakt. Had het toen uitgezocht en dat mocht dus toen wel....)
 
Ja idd. Hopelijk kan je nu dan eindelijk beginnen.
Erg benieuwd wat je ervan gaat maken.
Aangezien ik ook nog stiekem aan deze achterwand zat te denken omdat ik twijfelde om ook weer naar zoetwater te gaan.:thumbs:

Ja die achterwand vond ik zelf ook heel mooi en hij zit er ook super mooi in! Voordeel is dat er op deze geen expoy moet en bij vele wel.....

Bak wordt weinig tot geen planten en wat stukken kienhout (heb er al twee) en dan lekker veel robuuste grote vissen.
 
Ja die achterwand vond ik zelf ook heel mooi en hij zit er ook super mooi in! Voordeel is dat er op deze geen expoy moet en bij vele wel.....

Bak wordt weinig tot geen planten en wat stukken kienhout (heb er al twee) en dan lekker veel robuuste grote vissen.
Had zelf ooit de tropical tree trunk van Rockzolid. Achteraf kwam ik erachter dat je deze wel beter kon behandelen met epoxy.
Toch een vaag gedoe want het kost je een vermogen en uiteindelijk is het dan toch niet klaar voor gebruik.

Deze achterwand die je nu hebt is nog redelijk uniek aangezien ze niet veel worden aangeboden in Nederland.

De rest van hun achterwanden zijn ook erg mooi trouwens.

Ik hoop je morgen weer te horen met goed nieuws.
 
Nou de bak is ongeveer 4/5 vol het lijkt voorlopig goed te gaan.

Er lagen wel een paar drupjes onder bij de overloop kant maar dat is zover ik kan zien water wat nog tussen de glas plaat en het hout zat. Dat voelde licht vochtig aan.

Heb het droog gemaakt en er is tot nu toe niks meer bij gekomen.

Uiteraard kijk ik het even aan. Zand gaat er pas het weekend in in ieder geval

Dus tot nu toe gematigd positief nog :)
 
Zou de bak helemaal vullen en hem een dag laten staan eens kijken of er dan nog niets gebeurd is beter safe dan sorry of natte voeten :sorry: :D :D
 
We zullen weer duimen voor je
 
Zou de bak helemaal vullen en hem een dag laten staan eens kijken of er dan nog niets gebeurd is beter safe dan sorry of natte voeten :sorry: :D :D

Ja dat is ook het plan om te kijken hoe die dan gaat. Nu zit er nog geen water in de overloop.

In ieder geval drupte het vorige week flink bij deze hoeveelheid water....

Nu morgenochtend afwachten want ook een paar druppels wil ik niet.

Ding moet 30 jaar mee
 
Klinkt hoopvol, en als er goed is gekit komt het vast wel goed.
 
Dat klinkt goed Cor en hopenlijk kun je nu van de bak gaan genieten.
 
Nou gisteren helemaal gevuld en had vanochtend een paar drupjes op de grond en aan de pijp. Gok weer van tussen het glas en de plank want was echt minimaal mag geen naam hebben.

Hout er gisteren ook al in gedaan en klemgezet onder de trekstrips zodat dit zich vol kan gaan zuigen met water en kan gaan zinken.

Moet ook nog even een slangenklem halen voor de retourslang die op de terug loop buis gaat. Dat er zo op vast duwen vind ik geen goed plan moet wel echt goed vast zitten.

Uiteraard stiekem ook al rond gekeken voor vissen :)
 
Gaat gelukkig dus de goede kant op Cor :thumbs:
 
gelukkig, hopen dat alles nu goed blijft gaan! :D
 
Nou lijkt nog steeds allemaal prima te gaan.

Zie wel wat drupjes bij de schroefdraad van de buis van de overloop. Heb het idee dat die niet helemaal perfect sluit nog.

Na een flinke inspectie met zaklamp lijkt er geen druppel tussen glasplaat en betonplex vandaan te komen maar zitten er wel wat drupjes op de schroefdraad.

Wel apart want je schroeft hem naar boven vast. Staat natuurlijk wel wat water in die buis vanwege een haakse bocht die die maakt. De bioloog staat er namelijk niet recht onder.

Wat is verstandig eerst bioloog vullen en pomp aansluiten en dan tijdje test draaien en dan het zand er pas in? Persoonlijk heb ik zoiets van na alle problemen lijkt mij dit nu wel het beste :)

Hout zit er nu vanaf de 16e in duurt zeker wel een weekje voor dat gaat zinken?
 
Idd eerst test draaien ,druppels blijven afvegen en goed blijven observeren.
 
Ik deed het hout altijd verzwaren. Maar ik ben dan ook een ongeduldig type:stom:
 

Terug
Bovenaan