Nieuwe bak voor garnalen.


Seabait

Well-known member
Lid geworden
11 december 2011
Berichten
34,289
Locatie
Middelburg
Ben bezig met een 60cm in te richten en wil met dit topic wat tips vragen.
Ik wil de bak niet te vol inrichten want wil de garnalen zoveel mogelijk zien,om ze te bewonderen en om in de gaten te houden mocht er wat loos zijn.
Komen nog wat planten in maar heel bescheiden dus.

Op de foto te zien heb ik nu 2 drakenstenen en een stuk hout maar is niet helemaal naar mijn zin zo.
Wie heeft er goede/leuke tips voor mij?

P1140166 (1024x768).jpg
 
Guppen? Grapje hoor

Wat ik zelf altijd heel mooi vind is mopanihout zo plaatsen dat het een boom lijkt en dan met mos erop.
 
Is toevallig een stuk mopani in de bak,kan er geen boom van maken maar vind het ook te veel van kleur op de dragonstones lijken zo.
Zal misschien met water in de bak anders kleuren hopelijk.
 
Misschien een stuk spiderwood? Ikzelf ben daar helemaal wild van namelijk! Maar ieder z'n ding.

Ik vind je bodem wel heel erg mooi! Mag ik vragen welke bodem het is?
 
Wat leuk om weer een nieuw bakje in te richten!!!

Wat ik zelf anders zou doen,

Je hebt de opstelling (in driehoek) nu zo gemaakt dat je oog naar het midden van de bak wordt getrokken.
Dat zou ik niet doen, hierdoor lijkt de bak veel kleiner dan dat hij is.

Heb je toevallig nog andere materialen?
Of alleen deze?

Ik zal dalijk even wat meer denken wat je zou kunnen doen.
 
Ik wil de bak niet te vol inrichten want wil de garnalen zoveel mogelijk zien
Ik vind hem heel leuk ingericht. Alleen bovenstaande gaat niet op. Hij is al aardig vol en dan zelfs nog zonder planten. Misschien is het een idee om vanuit het midden te gaan bouwen. Dat je daar een leuk stuk hout zet met wat mos of zo. En het daar verder omheen leeg laat op wat plantjes na.
 
Bedankt voor de tips ed.

De bodem is scapers soil van Dennerle Emma.
Is trouwens ff wennen jouw foto zonder bril,vond het wel s#xy staan ;)

Op het moment alleen deze dingen Sanneke maar kan makkelijk aan nog meer hout en stenen komen hoor.

Heb wel het stuk hout eruit gehaald en de boel voor driekwart gevuld met water.
Luchtfilter staat de draaien maar denk dat ik de pomp moet omwisselen voor een zwaardere.
 
Leuk project. Iwagumi stijl? Met de stenen wat rechterop creëer je optisch meer ruimte.
 
Kan je doen Wouter maar niet voor mij hoor,heb al 3 vriendinnen! ;)

Is meer John stijl Fuubs ;) durf ik niet hoor want de stenen zijn veel te puntig en vallen zo om.
 
Haha benieuwd naar John stijl, misschien vlieg je over een paar jaar ook heel de wereld over om aquaria in te richten. Succes!
 
Wie weet! ;)

Jullie enig idee hoe ik aan zo'n Aquael mini pat filter kan komen?
Aquariumspullen.nl heeft vakantie dus leveren deze week niet.
 
Laatst bewerkt:
APO heeft ze ook dacht ik.
Ik heb hier ook mijn garnalenfilter vandaan. Ik heb deze variant, maar ze hebben ook deze. Je hoort hem niet en is garnalenproof! Daarnaast is het een mechanisch filter, dus je hebt ook geen luchtsteen welke lawaai maakt (was voor mij de voornaamste reden om hem te halen want hij staat op mn slaapkamer)
 
Dit is inderdaad bijna gelijk aan de Aquaell maar dan wat goedkoper. Ik ken ze verder niet moet ik zeggen.
 
Vraag me af of de rondstroming wel voldoende is met zulke filters.
Ik wil gewoon vd week zo'n Aquael pat mini ding!
Apo heeft ze ook niet :(
 
Apo heb ik een tijdje terug nog gemaild, maar aquael verdwijnt helemaal uit hun assortiment.
 
Ik vind zelf hoogte reliëf mooi om te zien. Spijt dat ik dat zelf niet heb gedaan. Dus ergens een Berg of een taluud :) en dat mos op een stuk hout in de vorm van een boom lijkt me ook heel gaaf! Maar je bakje is al netjes zo! :)

Welke garnalen ga je nemen?
 
Al moet ik morgen stad en land af ik moet zo'n filter! ;)

Ik denk dat ik de garnalen van de nano in deze overzet Max maar kan in die paar weken indraaien nog van alles veranderen natuurlijk :juggle:
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Paar maanden terug op Vivarium brak je je nek over die dingen en zat ik er nog aan te denken om er 1 te kopen.... :stom:
 
Nee sorry , ik heb natuurlijk alles over lucht , alleen in me bakken binnen heb ik aquaflow 100 zitten .
Balen hé als je iets wilt . ik had het ook hoor , op viv allemaal hele leuke kleine takjes net boompjes voor geloof 0.50 / 100 pffffff niet mee nemen hoor .
Ik zie ze nu wel eens aangeboden worden voor 5 / 6 eur ....
 
Haha heb al op bol. gekeken ? of bij shrimpking . Als ik er 1 had gehad ,mocht je hem hebben :daisy:
 

Terug
Bovenaan