Wat is er nieuw

Nieuwe bak

leddel32

Member
Lid geworden
8 januari 2023
Berichten
7
Leeftijd
36
Hi iedereen,

Binnenkort start ik met een nieuwe bak. Nu ben ik al een beetje aan het kijken welke vissen ik zo willen nemen, om zodoende de beplanting en inrichting hier op in te stellen. Het is een 150 loter bak die ook gerust wat hoger qua temperatuur gehouden mag worden indien nodig. Het liefst zou ik hier zo kleurig mogelijke vissen in willen hebben. Liefst niet te veel verschillende soorten bij elkaar. Max 2 of 3. Ook zit ik nu met mijn eerste bak regelmatig met nakomelingen. Ondanks dat dit best leuk is zou het toch fijn zij een soort te hebben die niet zo heel snel nakomelingen maakt.

Wat zijn jullie ideetjes tips voor wat leuke soorten?
 
Hi iedereen,

Binnenkort start ik met een nieuwe bak. Nu ben ik al een beetje aan het kijken welke vissen ik zo willen nemen, om zodoende de beplanting en inrichting hier op in te stellen. Het is een 150 loter bak die ook gerust wat hoger qua temperatuur gehouden mag worden indien nodig. Het liefst zou ik hier zo kleurig mogelijke vissen in willen hebben. Liefst niet te veel verschillende soorten bij elkaar. Max 2 of 3. Ook zit ik nu met mijn eerste bak regelmatig met nakomelingen. Ondanks dat dit best leuk is zou het toch fijn zij een soort te hebben die niet zo heel snel nakomelingen maakt.

Wat zijn jullie ideetjes tips voor wat leuke soorten?
Leuk, een nieuwe bak! Ja nakomelingen. Zolang je levendbarend uitsluit valt dit wel mee toch. Bepaalde nestjes kan je ook verwijderen. Wil je geen nakomelingen zal je eerder uitkomen op alleen vrouwtjes, maar de mannetjes zijn t mooist.
 
als je de bak op regio Afrika wilt houden, kan je gaan voor een mooie soort cichlide. En dan kongozalmen een groep of afrikaanse blauwoogjes een grote school
 
Of dan weer de aziatische hoek; maanvis / leuke groep tetra s of kegelvlekken. Als je hebt over warme temperaturen.
 
Leuk een nieuwe!
Hoe groot is de bak? Wil je er veel/weinig planten in? Hout/steen?

Met 150 liter kan je bijvoorbeeld denken aan een leuk paartje apistogramma Borelli/Hongsloi/Beanschi of anderen.
Daarboven een leuk schooltje en dan wellicht nog wat bijlzalmpjes.

OF een paartje gouramies, scholenvisje en dan wat Corydoras op de bodem.

Maar alles hangt wel een beetje af van de grootte van je bak.
 
Bedankt allemaal voor de reacties!
Afmetingen zijn 79 x 40 x 55. Ik houd zelf wel veel van planten in het aquarium, dus die worden er zeker genoeg geplaatst.
 
Leuk een nieuwe!
Hoe groot is de bak? Wil je er veel/weinig planten in? Hout/steen?

Met 150 liter kan je bijvoorbeeld denken aan een leuk paartje apistogramma Borelli/Hongsloi/Beanschi of anderen.
Daarboven een leuk schooltje en dan wellicht nog wat bijlzalmpjes.

OF een paartje gouramies, scholenvisje en dan wat Corydoras op de bodem.

Maar alles hangt wel een beetje af van de grootte van je bak.
Ik heb gourami en ramirezi samen, gaat ook nog wel, andere laag
 
Leuke bak! Persoonlijke voorkeur heeft een grote groep kardinaaltetra.

Maar wat vooral belangrijk is. Kijk zelf eerst eens rond bij de LFS. Jij maakt de keuze waar je elke dag naar kijkt.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan