Wat is er nieuw

Nieuwe bak

JohanvRossum

New member
Lid geworden
4 maart 2025
Leeftijd
32
Hallo,

Ik krijg deze maand een Qubiq pro 60 van iemand over en wil hier garnalen in gaan houden. maar toch heb ik er graag wat vissen bij in het midden of bovenin het aquarium.
hebben jullie tips wat leuke vissen kunnen zijn en wat kleur in het aquarium brengen.

De kleinere Rasbora soorten zijn wel geschikt.

Rasbora brigittae wordt mooi rood van kleur.

Deze heb ik ook gehad in de 60cm maar dan nog moet je wel voldoende schuilplekkern hebben met de combi garnalen.
Ik heb 0,0 verstand en ervaring met garnalen. Eten de garnalen de visjes op of andersom? In mijn Borneo-aquarium heb ik Boraras en die houden zich inderdaad graag schuil tussen het mos en planten die ik op een groot stuk hout heb bevestigd.

Nee visjes eten graag de garnalen want wat in de bek past dat is een prooi. Het kan wel samen maar dan heb je voor de garnalen veel verstopplekken nodig.
Ik deed een keer een betta bij Citroengarnalen want dat groepje was al vrij klein. Maar ja ze smaakten goed denk ik want de volgende dag was er niet een meer.

Nee visjes eten graag de garnalen want wat in de bek past dat is een prooi. Het kan wel samen maar dan heb je voor de garnalen veel verstopplekken nodig.
Ik deed een keer een betta bij Citroengarnalen want dat groepje was al vrij klein. Maar ja ze smaakten goed denk ik want de volgende dag was er niet een meer.
Waren niet zuur genoeg 🤔

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan