nieuwe bak

B

Borelli

Guest
Vanavond heb ik mijn nieuwe bak opgehaald, een ferplast dubai 120 (240 liter) met tetratec buitenfilter.
Er zitten 2 T5 buizen in, maar deze zijn aan vervanging toe.
Nu las ik iets over de superfish retroled, deze zouden passen in een T5 armatuur.
Mijn vraag is nu, hoe werkt dat? Moet je daar ook een ander vsa voor hebben?
 
Deze passen in het armatuur en gaan dan met hun eigen kabel naar de stroom. Het vsa van de TL verlichting blijft dus buiten gebruik.
 
"De lampen zijn elk voorzien van een snoer, voorschakelapparaat en schakelaar.
Met de meegeleverde adapters kunt u uw T5 lampen gemakkelijk in de oude fittingen plaatsen, de retrofit lampen hebben een eigen stekker, de oude adapter en stekker hoeft u dus niet meer te gebruiken."

Klinkt als compleet. Let wel, dit zal per lamp zijn, in je Dubai zitten twee TL's?
 
Gaat toch nog 100 euri s kosten dan:stars:.
 
Leuk systeem en zoals in het filmpje werd gezegd ook dimbaar verkrijgbaar. (3 Min.20)
 
Leuk systeem en zoals in het filmpje werd gezegd ook dimbaar verkrijgbaar. (3 Min.20)


Dat is het inderdaad en bij een kapotte lichtbak een optie. Maar goed, als er een buis stuk gaat dan zijn de kosten hoog als je dat vergelijkt met een nieuwe TL buis. Maar als je op led over wil dan is dit een mooie manier.
 
€100,- is inderdaad een hoop geld, maar een nieuwe T5 buis is ook niet goedkoop. Led gaat toch zeker 3 x zo lang mee, met bijna geen verlies aan lichtopbrengst, dus uiteindelijk toch een stuk voordeliger.
 
Hekaas groeien er zo goed als geen planten op dat type LED verlichting..
 
Hekaas groeien er zo goed als geen planten op dat type LED verlichting..

Bedoel je met "dat type led" de SuperFish Retro led?

Ik weet niet of de ledverlichting in mijn SuperFish Home 60 en Expert 30 en de opzetlampen Qube led, allemaal hetzelfde type led hebben,

maar ik heb geen grote problemen met mijn plantengroei. De ene soort doet het wat beter op led dan op Tl en andersom, maar dat is niet wat jij zegt dat er ZO GOED ALS GEEN planten op groeien.
 
Ik ben ook erg nieuwsgierig naar de onderbouwing van deze bewering, aangezien ik anders gewoon bij T5 blijf
 
passen er in de dubai philips tl lampen? die schelen namelijk wel enorm in prijs vergeleken met aqua merk tl´s
 
Alle T8 en T5 zijn toch hetzelfde formaat, ongeacht het merk?
 
nope, in bijvoorbeeld juwel lichtarmaturen passen geen philips buizen. sommige aqua merken gebruiken "speciale" maten.
 
Ik heb heel veel jaar aquaria gehouden en dat is helemaal nieuw voor me, dank je, dan weet ik dat ik er op moet letten.
 
Mag ik vragen wat de intensiteit dan was in vergelijking met andere led's?
 
zo te zien kunnen er inderdaad gewone philips lampen in. internet bestellen is denk het goedkoopst + hebben altijd alle kleuren op voorraad.

865 is wit daglicht, 840 is gelig licht enz enz..

een echt adresje heb ik niet echt voor je.

zou op de buizen die er nu inzitten moeten staan welke lengte/wattage ze hebben.
 
Die zijn zo "bekalkt" dat er niks meer leesbaar is. Maar daar kom ik wel uit.
Ik ga op zoek, dank je

Welke philips lamp is het beste voor plantengroei? Ik ben zelf niet zo kapot van dat gelige licht.
Dat zit er nu in en mijn apisto vrouwtje (is heel erg geel op het moment) lijkt wel wit
 
Ik had de 840, zijn redelijk gelig..
Ik zou voor de 865 gaan
 
Beide lampen 865?
 
yup, en als het niet bevalt kan je er altijd nog 1 wisselen voor een 840.
lampen zijn 5-8 euro bij de bouwmarkt als ik me niet vergis, is niet een godsvermogen zegmaar..
 
Gezien thema dat je met de bak gaat nastreven : op zijn minst één 840. Het iets gele past wel namelijk. Kun je ook nog wat spelen door de een juist voorin of achterin te doen (voorin heeft iets meer invloed op zoals je de bak ziet).
 
Thanx tuinkabouter & Mascha&Ivo

@jessicapilon is dat T5 philips 840? Dat is inderdaad niet al te geel, mooi licht zeg!
 
If one wants to detect light from an artificial, single point source it’s important to know that,
the source has a mechanical apex angle. Lights with a low apex angle, like reflector based halogen bulbs, can produce higher lux levels.
This is also the reason that our eyes can get damaged by these sources.
 
Terug
Bovenaan