Wat is er nieuw

Nieuwe beginner :)

Jennifer

Active member
AquaForum Donateur
Lid geworden
29 april 2025
Leeftijd
36
Hallo allemaal! Ik ben Jennifer, 36 jaar uit omgeving Apeldoorn. In mei ben ik lid geworden om wat vragen te stellen omtrent onze vijvervissen. Nu begin ik verder te dromen en lijkt het me een goed moment om hier wat actiever te worden. (En als het bevalt snel donateur te worden, want de reclames vind ik best heftig!) Ik heb nog geen ervaring met aquaria. Vroeger thuis wel altijd aquaria gehad, maar dat onderhoud deed mijn vader. Mijn ultieme droom is ooit een zeewateraquarium, maar dat is als totale beginner natuurlijk 25 bruggen te ver 😅 Dus mijn plan is nu eerst om met een simpel, 'budget' aquarium te beginnen en eerst maar eens te kijken of ik het leuk vind en de interesse blijft. Dan kan ik hopelijk langzaam naar ingewikkeldere set-ups toewerken. Ik kan van een vriendin een bak van 60x30x30 overnemen met pomp, verwarming en verlichting. Ik zat te denken om (als de bak volledig ingedraaid is natuurlijk) te beginnen met guppy's, maar ik sta open voor alle suggesties!

Welkom Jennifer. Zo’n bakje is een leuke maat om mee te beginnen, maar hou er met guppy’s rekening mee, dat je er zo honderd hebt, of je moet alleen mannen houden. Ik zou eerder naar een schooltje kleine visjes kijken zoals bijvoorbeeld Rasbora’s. Neontetra’s zouden ook nog net kunnen denk ik. Voor de bodem leuke slakken of dwerg corydoras.
Of kijk hier eens.
https://aquaforum.nl/threads/visbestanden-per-bakmaat-herzien.92992/

Welkom Jennifer op het AF. Een leuk aquarium om mee op te starten. Veel plezier met de hobby en leesplezier op het forum.

Welkom en ik sluit me aan bij de opmerking dat je met levendbarenden snel teveel hebt. Er zijn ook veel andere soorten die je zou kunnen overwegen.

Bedankt allemaal! Dat is dus precies waarom ik hier ben, om advies te krijgen van de ervaringsdeskundigen! Ik ga snuffelen in de aangeboden links 🙂