Nieuwe betta bak inrichten


A

Aerialgirl

Guest
Dit is niet per se een vraag, al zijn tips meer dan welkom. (Weet niet of dit hier mag?)
Ik ben gewoon enthousiast dat ik er een tweede bakje bij heb voor een nieuwe Betta!:D


20180403_200606.jpg


20180403_171457_001.jpg


Heb de beide Anubias plantjes uit het zand ondertussen, wist van tevoren niet dat ze ergens op gebonden moesten worden.

Heb leisteen besteld om de plantjes op te binden, en Phyllanthus fluitans(drijvende Wolfsmelk) als drijfplant om schaduw te creëren voor de Anubias.

De puntnapslakken heb ik tot de bak goed is en ook wat alg heeft, in mijn huidige bak gedaan.
 
Veel succes en heb je met deze slakken geen last die vervelende eitjes die je lastig kan verwijderen? Ik neem aan dat je de Neritinaslak bedoeld zoals die op je foto.
 
Veel succes en heb je met deze slakken geen last die vervelende eitjes die je lastig kan verwijderen? Ik neem aan dat je de Neritinaslak bedoeld zoals die op je foto.

Dankjewel. De niritinaslak inderdaad. Heb in de huidige bak ook zebraslakken, nog geen last van eitjes gehad gelukkig.


De drijvende wolfsmelk is besteld!
 
Ziet er goed uit! Als het een betta bak word, zou ik er een paar drijfplanten indoen;)
 
Ziet er al goed uit hoor. Alleen bij labyrinthvissen ben ik van mening dat drijfplanten niet mogen ontbreken. Ze maken hier soms graag gebruik van wanneer ze een schuimnest maken.
En je anubias ziet er mooi uit, ik vind hem alleen verhoudingsgewijs met het formaat van je aquarium wel groot (bedoel de rechter). Vult wel lekker het hele aquarium.
Maar ziet er zeker niet slecht uit!
 
Ziet er al goed uit hoor. Alleen bij labyrinthvissen ben ik van mening dat drijfplanten niet mogen ontbreken. Ze maken hier soms graag gebruik van wanneer ze een schuimnest maken.
En je anubias ziet er mooi uit, ik vind hem alleen verhoudingsgewijs met het formaat van je aquarium wel groot (bedoel de rechter). Vult wel lekker het hele aquarium.
Maar ziet er zeker niet slecht uit!

Drijfplanten komen. Staat in het bericht en in 1 van de antwoorden hierboven! Heb in mijn huidige bak limnobium en in de nieuwe komt drijvend wolfsmelk (phyllanthus fluitans).

De grote anubias is inderdaad wel fors maar ik stoor me daar niet aan. Er zat geen maatje tussen de kleinste en die grote in de zaak ; )

FB_IMG_1522182347106.jpg
 
Ik kan het niet goed op de foto zien maar staan de Anubia met de wortel in de bodem? Deze mogen geen wortelstok in de bodem hebben namelijk want da gaat die rotten. Opbinden is beter.
 
Ik kan het niet goed op de foto zien maar staan de Anubia met de wortel in de bodem? Deze mogen geen wortelstok in de bodem hebben namelijk want da gaat die rotten. Opbinden is beter.
Lees origineel bericht . Lijkt wel alsof niemand dat doet :juggle:
 
Sommige mensen zijn hier wel eens ongeduldig;):D
Veel plezier met je nieuwe bakje en Betta!

Haha, ik zie het! Terwijl we toch heel wat geduld nodig hebben bij deze hobby:rolleyes:

Dankjewel, plezier ermee komt zeker goed.
Ondertussen drijvende wolfsmelk binnen gekregen. :thumbs: Hoop dat dezegoed gaat groeien.

20180405_121625.jpg


FB_IMG_1522924361118.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Terug
Bovenaan