L
Lise en de visjes
Guest
Hoi!
Vandaag heb ik eindelijk mijn garnaaltjes gekregen!
Charles Darwin (mijn betta vis) zit nu al een dikke 3 weken in mijn 60L en hij is heel braaf tegen mijn overgebleven kardinaaltje dus vond ik het wel tijd om er garnaaltjes bij te nemen.
Het zijn twee rode vuurgarnalen en twee Chinese vuurgarnalen geworden.
De rode vuurgarnalen waren best wel prijzig (� 4,89/st.) dus daarom dat ik hier nu nog maar twee van heb en twee Chineze.
Eentje zit achter een plantje, eentje bovenop de filter en de andere twee zitten samen wat overgebleven restjes op te eten in het midden van mn aqua.
In de andere dierenwinkel van vanmorgen zat een zwanger vrouwtje maar toen moesten we nog een hele dag op stap, en nu heb ik nog geen eitjes gezien helaas 🙁
Hoop snel kleintjes te hebben!
Charles Darwin heeft 1 keer gehapt naar de garnalen maar ze sprongen snel weg dus nu zwemt hij weer lekker rustig rond, gelukkig!
Dit is de stoerste van het viertal:
Deze zit al de hele late namiddag achter het plantje verscholen:
Deze is verliefd op de filter:
En dan de Chinees die zn rode neefje volgt:
Als je goed kijkt zie je hem boven de rode zitten.
Excuses voor de kwaliteit maar deze foto's zijn met mn mobiel genomen...
Heb nog een aantal vraagjes.
Kan je het geslacht herkennen bij garnalen?
Kan het kwaad als bv. een van mn Chineesjes eitjes krijgt met een van de andere?
Hoe lang zijn de vrouwtjes zwanger?
Wat kan je best doen om de eitjes te doen overleven?
Groetjes!
Vandaag heb ik eindelijk mijn garnaaltjes gekregen!
Charles Darwin (mijn betta vis) zit nu al een dikke 3 weken in mijn 60L en hij is heel braaf tegen mijn overgebleven kardinaaltje dus vond ik het wel tijd om er garnaaltjes bij te nemen.
Het zijn twee rode vuurgarnalen en twee Chinese vuurgarnalen geworden.
De rode vuurgarnalen waren best wel prijzig (� 4,89/st.) dus daarom dat ik hier nu nog maar twee van heb en twee Chineze.
Eentje zit achter een plantje, eentje bovenop de filter en de andere twee zitten samen wat overgebleven restjes op te eten in het midden van mn aqua.
In de andere dierenwinkel van vanmorgen zat een zwanger vrouwtje maar toen moesten we nog een hele dag op stap, en nu heb ik nog geen eitjes gezien helaas 🙁
Hoop snel kleintjes te hebben!
Charles Darwin heeft 1 keer gehapt naar de garnalen maar ze sprongen snel weg dus nu zwemt hij weer lekker rustig rond, gelukkig!
Dit is de stoerste van het viertal:
Deze zit al de hele late namiddag achter het plantje verscholen:
Deze is verliefd op de filter:
En dan de Chinees die zn rode neefje volgt:
Als je goed kijkt zie je hem boven de rode zitten.
Excuses voor de kwaliteit maar deze foto's zijn met mn mobiel genomen...
Heb nog een aantal vraagjes.
Kan je het geslacht herkennen bij garnalen?
Kan het kwaad als bv. een van mn Chineesjes eitjes krijgt met een van de andere?
Hoe lang zijn de vrouwtjes zwanger?
Wat kan je best doen om de eitjes te doen overleven?
Groetjes!