Wat is er nieuw

Nieuwe bladeren hebben mooie groene kleur, maar worden na een tijd zwart

• Onderwerp starter Onderwerp starter Steve Declerck
  • Startdatum Startdatum
S

Steve Declerck

Guest
Hallo,

Naast het probleem van dit topic: https://aquaforum.nl/threads/lily-pipe-of-gewone-filteruitlaat-bij-inline-diffuser.169517/
die al opgelost is, zit ik nog met een ander probleem. Ik weet niet of het te maken heeft met dat CO2 probleem van dit vorige topic, ik denk eerder iets van bemesting misschien...

Zoals het onderwerp het zegt, bladeren worden na een tijd
zwart. Ik heb een foto ervan genomen:

108810718_925997357903413_3056994533706625349_n.jpg

Van de bemesting die ik gebruik heb ik ook foto :

109347072_289262358819841_965563081642557568_n.jpg

Eerst gebruikte ik enkel die All-in-one (10 ml per dag). Maar na wat zoeken op internet vond ik topics over tekort aan potassium. Dus flesje gekocht enkele weken geleden (3 x 10 ml per week). Geen idee of dat zou helpen, maar heb alvast de indruk van niet. Vraag me af of er iemand zou weten waarom die bladeren zo lelijk worden? Sommige andere planten hebben ook dat probleem, crypto's bijvoorbeeld dan weer niet. Ik gebruik 1/3 osmose en 2/3 kraanwater. Wekelijkse waterwissel van een 20%. Geen idee of de bemesting die ik gebruik ok is, maar ik kreeg alvast de indruk dat die van Tropica niet beter was.

P.S : het lijkt geen aanslag te zijn, als ik wrijf over het blad kan ik het zwart niet verwijderen. Lijkt me iets in het blad te zijn.

Vele dank en groeten!

Laatst bewerkt door een moderator:
Behoorlijk wat planten, zoals bijvoorbeeld een Echinodorus, zijn beslist bodemvoeding nodig. De meeste planten die wij in onze bakken hebben zijn moerasplanten die hun voeding voor een groot deel via hun wortels opnemen en veel minder via de waterkolom. Kleibolletjes bij de wortels met wat lateriet zijn dan een oplossing.

Thx, vergeten te vermelden dat er een aqua soil in ligt (8 maand oud). en heb inderdaad al Colombo root fertilizer capsules ingebracht aan de wortels. 1 capsule per plant. Zou dat ok zijn of beter die kleibolletjes die je vermeld? Thx

Behoorlijk wat planten, zoals bijvoorbeeld een Echinodorus, zijn beslist bodemvoeding nodig. De meeste planten die wij in onze bakken hebben zijn moerasplanten die hun voeding voor een groot deel via hun wortels opnemen en veel minder via de waterkolom. Kleibolletjes bij de wortels met wat lateriet zijn dan een oplossing.

Daar ben ik ook nieuwsgirig naar, wat zijn nou de simpele goede kleibolletjes
ik zie hier wel iets van een stuk of 10 verschillende soorten met al dan niet allerhande toevoegingen
en ik heb geen idee van al die kreetologiën wat dat allemaal betekent, ok Fe wel dan lol

Daar ben ik ook nieuwsgirig naar, wat zijn nou de simpele goede kleibolletjes
ik zie hier wel iets van een stuk of 10 verschillende soorten met al dan niet allerhande toevoegingen
en ik heb geen idee van al die kreetologiën wat dat allemaal betekent, ok Fe wel dan lol
Zelf gebruik ik de kleibolletjesmix van Aquariumbemesting.nl. Daar voeg ik dan lateriet aan toe van dezelfde leverancier. Het resultaat zie je dan in mijn fotoboek. Maar ik heb ook wel capsules gebruikt van ons medelid @tuinkabouter maar ook weer van aquariumbemesting.nl.

Ik gebruik ook de mix en die bevalt goed maar heb ook de capsules van Wouter gehad. deze zijn ook goed maar ik vond het lastig dat er vaak met onderhoud bolletjes op het grind lagen en die terugstoppen was me weer teveel werk.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan