Wat is er nieuw

Nieuwe bodem aanbrengen

• Onderwerp starter Onderwerp starter mannic05
  • Startdatum Startdatum
M

mannic05

Guest
Ik hoop dat ik deze vraag op de goede plaats zet in dit forum.

Ik wil graag in mijn record een nieuwe bodem plaatsen. Is het echt zo simpel dmv de aquarium leegpompen in emmers, de vissen in een van deze emmers plaatsen met een verwarming en een luchtpompje. Dan de nieuwe bodem erin, water er weer in planten vissen enz. En weer laten draaien. Of zie ik iets belangrijks over het hoofd. Het filter materiaal van mijn juwel binnenfilter moet ik dit ook in een emmer aquarium water doen ?.

Ik heb dit zo gedaan ja, simpel is het niet echt. Best nog een behoorlijke klus 😉
Ik had zelf een losse binnenfilter, die heb ik in een emmer aqua water laten draaien, is wel het beste. Geen idee hoe je dit dan kunt oplossen met zo;n juwel filter.

Oh ja: wel even er na goed je water in de gaten houden. Aangezien je de bodem vervangt waar ook veel goede bacteri�n in zitten.

filtermateriaal idd nat houden en het liefst laten draaien, maar met een vast filter wil dit niet. Laat de sponzen lekker vies, niet uitknijpen en zoveel mogelijk water hergebruiken.

en de volgende week niet of heel spaarzaam voeren

Gister met succes de bodem gewisseld, bedankt voor de tips. Alles perfect gegaan, met een mooi resultaat.

bedankt iedereen.

Graag gedaan maar zou wel leuk zijn dat je dan een update maakt in je album! 😉

Zal snel nieuwe foto's plaatsen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan