Wat is er nieuw

Nieuwe bodem met nieuwe vissen 60cm

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Madoow
  • Startdatum Startdatum
Leuk bestand!
 
Iemand?
 
Een algeneter heb je niet nodig want die doen eigenlijk niet wat de naam je voorhoudt.
de Panda s ruimen de bodem ook deels wel wat op. Ik zou voor je 1e optie gaan maar je bak is dan behoorlijk vol denk ik.
Je kan ook 3 Annulatussen nemen. 1 man en 2 vrouwen. Dat heb ik ook in de 80cm namelijk.
 
jessicapilon zei:
Een algeneter heb je niet nodig want die doen eigenlijk niet wat de naam je voorhoudt.
de Panda s ruimen de bodem ook deels wel wat op. Ik zou voor je 1e optie gaan maar je bak is dan behoorlijk vol denk ik.
Je kan ook 3 Annulatussen nemen. 1 man en 2 vrouwen. Dat heb ik ook in de 80cm namelijk.

Doen de otocinclussen ook niks?

dus dan zou het worden

10x Boraras brigittae
3x E. annulatus
6x Corydoras Panda

Krijgen geen van deze 3 soorten snel kleintjes?
Denk dat me bak anders wel te klein gaat worden.
 
Zie net dat de levensverwachting van de E. annulatus 1-2.5 jaar is..
Welke andere soort zou er nog bij passen? De panda's wil ik denk ik wel sowieso hebben.
 
Plattys zijn vandaag eruit gehaald.
Dinsdag ga ik het zand wassen en het aquarium schoon maken.
Moet nog even kijken welk bestand het gaat worden.
 
Madoow zei:
Zie net dat de levensverwachting van de E. annulatus 1-2.5 jaar is..
Welke andere soort zou er nog bij passen? De panda's wil ik denk ik wel sowieso hebben.

Ze kunnen de 3 jaar wel halen hoor. Na 3 jaar ben je ook wel toe aan wat nieuws 😛.

Je 1e bestand is goed hoor, is niet te vol. Dat bestand heb ik zelf namelijk ook gehad 😉
 
Ik heb ook gehoord dat je tegen de 3 jaar moet rekenen. Er zijn legio vissen die ongeveer dezelfde leeftijd halen.
 
Vandaag de nieuwe bodem erin gedaan met het stukje hou wat ik gekocht heb.
Hoelang moet ik hem nou in laten draaien? Ik dacht zelf aan een weekje of 2-2.5.
Ik heb me oude filter weer gebruikt alleen de bodem is vervangen.
En wanneer kan ik de evt. nitrietpiek verwachten?
Moet ik tussendoor nog water verversen of 2 weken laten draaien zonder verversen?
 
Meten is weten,he

Meet nitriet en nitraat, ook ammoniak.
Dan heb je een indicatie.
 
Zoals Bertus al zegt is het zaak te meten en het in de peiling te houden. Of je een no2 piek krijgt hangt van veel af. Zoals de bezetting (als die er al is) en hoeveel je voert en wat de oude filter aankan.
Het is moeilijk dit dus van tevoren te voorspellen.
 
Zitten nu geen vissen in alleen planten. En dat wil ik ook zo houden tot die helemaal is ingedraaid.
Moet ik elke dag dan gaan meten?
 
Niet nodig..
Heb nog maar 3 bakjes ingedraaid, maar ging dan pas meten na een week 2/3.. gewoon om zeker te weten dat het goed zit.
Tijdens indraaien hoe je niet te verversen, voordat je dieren toevoegt wel.
 
Dit is hoe me bak er nu uit ziet. Er komt waarschijnlijk nog een plantje bij, ik wil de rode plant weghalen en daar waterpest of iets in die richting neerzetten. Iemand nog tips?

(sorry voor de weerspiegeling)
561374madoow_0_82_img_6646.jpg
 
Vanavond volgt wel een betere foto 😀
 
Heb trouwens op de ruit een witte waas zitten, komt dit door de opstart bactierien? Het water is ook troebel wit.
 
Dat is denk ik bacteriebloei.Dan heb je teveel aan bacterien die alles omzetten in nh4/4.
 
Niks aan doen dus? Gaat vanzelf over?
 
Nice! Ik heb dat zwarte zand ook besteld en inmiddels binnen en gewassen...Hoeveel zakken had je uiteindelijk nodig?
 
Ik had dacht ik iets van 10 kilo nodig in de bak.
60x30x5cm=9,0 kilo dacht ik.
 
Op de foto zoals je het ziet zit er zo een 13-14kg in. Ik had 4 zakken gekocht, heb er 1 teruggebracht en de 3e bijna opgemaakt. Kon niet wachten op de waterpest en heb hem net opgehaald en rood plantje eruit gehaald. Fotos volgen zodra het donker is in de kamer! Trouwens, met het wassen van dat zwarte zand bleef bij mij het water gewoon helder. Er zat helemaal geen vuil in!
 
Hierbij de foto's, water is nog wazig.
Iemand nog tips wat ik er aan kan veranderen?
Je ziet in het zand goed een laagje waar het licht doorkomt en waar niet haha

376649madoow_0_82_img_6660.jpg


634722madoow_0_82_img_6661.jpg
 
Hout begint ook al te schimmelen. De bacteri�n komenn! 😀
Nog niet helemaal er aver uit welke vissen ik ga nemen
sowieso wil ik 6 of 8 corydoras panda
iemand nog tips voor de rest?
 
Neem er maar 6, zo'n bakje heeft niet zoveel ruimte. Misschien wat vuurtetra's ?
 
Wilde vandaag mijn eerste panda's kopen.
Belde naar Dobey in Rotterdam aan de Wolphaertsbocht.
Ik vroeg of ze nog corydoras panda's hadden.
Als antwoord kreeg ik dat ze het niet uit haar hoofd weet maar dat ze wel Tetra en Sera hebben.. Toen ik zei dat het vissen waren en dat het geen merk is zei ze dat ze wel veel nieuwe tropische vissen hebben. Ik ging dus even langs. Kwam ik dit tegen. Ben weer weggelopen en kom hier ook nooit meer terug..

612233madoow_0_82_img_6748.jpg


Bij het filter zit ook een dood visje..

Morgen ga ik langs bij Wesdijk in Barendrecht. Die zou morgen ochtend weer nieuwe binnen krijgen.
 
Elke winkel heeft weleens een ziekte in de bakken. Dat kan ook niet anders met duizenden vissen die er jaarlijks verhandeld worden. Er hangt ook een keurig briefje op de bakken dat ze ziek zijn en dus niet verkocht worden. En aan de kleur van het water te zien worden ze al behandeld met een geneesmiddel.

Dat er een dode tegen het filter zit is slordig, maar men kan weleens iets over het hoofd zien.

Het antwoord op je vraag is wel enorm dom.
 
Tsja....dit zijn verhalen die we hier meer horen, erg jammer maar helaas.
 
Botia zei:
Elke winkel heeft weleens een ziekte in de bakken. Dat kan ook niet anders met duizenden vissen die er jaarlijks verhandeld worden. Er hangt ook een keurig briefje op de bakken dat ze ziek zijn en dus niet verkocht worden. En aan de kleur van het water te zien worden ze al behandeld met een geneesmiddel.

Dat er een dode tegen het filter zit is slordig, maar men kan weleens iets over het hoofd zien.

Het antwoord op je vraag is wel enorm dom.

Klopt, kan ook gebeuren een keer een ziekte in je bak.

Maar de combinatie van denken dat een corydoras panda een merk is. Niet kunnen vertellen of je ze hebt zwemmen daar en dan vervolgens aankomen daar en het eerste wat je ziet is een briefje met dat de goudvissen ziek zijn en een goudvis die met zijn kop in het grind dood ligt tegen het filter geeft mij geen goede indruk van deze winkel.
 
Een merk, tja..
Op zich niets mis mee dat een medewerker het antwoord op een vraag niet weet, of zelfs weinig tot niets weet van deze tak van sport, maar zeg dat dan eerlijk.
Medewerkers durven vaak niet te zeggen: "Sorry meneer, maar dat weet ik niet, ik haal er even een collega bij die meer kennis van zaken heeft."
 
Ik weet dat corydoras graag levend voer eten. Welk gedroogd voer lusten ze ook?
zouden bijvoorbeeld deze van tetra goed zijn?
TetraPleco Multi Wafers
of
Tetra Tablets TabiMin
 
Panda's?
Mijn Panda's voer ik bijna als carnivoren eigenlijk, voornamelijk vries of vriesdroog dierlijk-grut, soms ook een kippepootje.
Daarnaast aan droogvoer vipachips of dierlijke tabletten van voervoorvis.nl.. maar ze snoepen ook mee van de Dr. bassleer korrels voor de medebewoners.

Edit: Die tabletten die jij noemt zijn dacht ik prima.. even snel gekeken naar de ingredi�nten.. maar bedenk dus dat de nadruk moet liggen op dierlijk, niet zozeer levend dus.
 
Hoe doe jij dat kippenpootje Mark?
Wat voor pootje? Rauw, gekookt geweest, etc... 😉
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan