Wat is er nieuw

Nieuwe dennerle: 10, 20 of 30L?

• Onderwerp starter Onderwerp starter xxMaxx
  • Startdatum Startdatum
X

xxMaxx

Guest
Hallo aquarianen!

Ik ben al lang op zoek naar een Dennerle nano cube. De prijzen vari�ren heel erg dus ben flink op zoek gegaan. Nou kan ik voor een heeeele mooie prijs Dennerle nano cubes complete plus verkrijgen. De prijs van alle 3 is incl verzenden.

De 10 L voor 76 euro
De 20 L voor 87 euro
De 30 L voor 95 euro.

Mooie prijs dus, als je gaat rondkijken! Nu vraag ik me af of complete PLUS nodig is en of alleen complete niet genoeg is. Prijzen hiervan zijn:

De 10 L voor 69 euro
De 20 L voor 76 euro
De 30 L voor 88 euro

De vraag aan jullie, wat zouden jullie mij aanraden? Complete plus, of alleen de complete? En hoeveel liter is goed te doen? Was eigenlijk voor garnalen, maar misschien visjes ook en dan valt de 10 liter eventueel al af, maar is nog niet zeker of ik er vissen bij wil....

Ben benieuwd naar jullie adviezen/waarom je dat zou aanraden!

(bij aankoop koop ik overigens ook een co2 setje van JBL. Is het simpele proflora eco, van +- 12 euro, voor 40 dagen. Een echte goede set is voor mij wat te prijzig)

kies de 30 liter

groter is altijd stabieler en makkelijker in onderhoud

wat is het verschil in de gewone complete en de plus versie
vissen zijn in dit formaat bakjes eigenlijk helemaal niet aan de orde

Hallo, dank voor de reactie!

Even opzoeken.

Inhoud compl plus:
Nano Clean Hoekfilter
Nano Light verlichting (11 watt)
thermometer voor het nano aquarium
Nano Deponit Mix (voedingsbodem)
Nano Garnalengrind (Sulawesi zwart)
Nano verzorgingsset (bestaand uit waterbehandelingsmiddel, Crusta-Fit en Dennerle dagbemesting)
Probeerverpakking garnalenvoer

inhoud compl:
Nano Clean Hoekfilter
Nano Light verlichting (11 watt)
een probeerverpakking garnalenvoer
een Nano verzorgingsset (bestaand uit waterbehandelingsmiddel, Crusta fit en Dennerle dagbemesting)

editje: voor 7 euro meer, krijgen je dus een thermometer, garnalen grind en deponit mix..

Ik zou de Complete Plus kiezen...meer waar voor je centjes..het is al duur genoeg 😉...en indd de 30 liter 🙂

Suc6 ermee!

Aquariaan1967 zei:
Ik zou de Complete Plus kiezen...meer waar voor je centjes..het is al duur genoeg 😉...en indd de 30 liter 🙂

Suc6 ermee!
Zo ben jij er,en zo weer weg. Hoe zit dat?

Bedankt voor de reacties! denk inderdaad dat ik voor de 30 liter complete plus ga.

Zijn er tips voor beplanting? Ik wil de hemianthus en die heeft co2 nodig, wat ik dus er ook in ga doen. Verder nog wat leuke niet te moeilijke en leuke nano planten? Ik heb al een stuk hout begroeit met bronmos en ook lavasteen begroeit. Verder dacht ik nog aan die garnalen toren begroeit met mos, ook erg leuk. Daarbij vooraan dan een hemianthus matje.. Maar voor erachter wil ik de filter en verwarming verbergen! Achtergrond planten tips?

nog een editje: heb ook een mosballetje. In huidige aquarium heb ik nog vallisneria staan. Dit aquarium wordt verkocht als de dennerle er is. Heb daar ook nog hout begroeit met anubias nana. Ook er in doen? Of wordt het dan vollebak?! :stop:

Ik had ook de plus gepakt.Dan heb je ook een schaar en pincet enz erbij en die koste los al meer dan 25 euro dat setje. Het watersetje met voeding kost ook al 15 euro en die thermometer stelt weinig voor maar kost iets van een 7 euro.

De voedingsbodem voedingsbodem zou ik je afraden mijn ervaring ermee was na een maand bodemrot.....
Hele bak dood!

Je gaat geen spijt krijgen van je keuze het zijn prachtige bakken!

Ik heb 2 dennerle bakken 30 liter misschien kan je dan een beeld krijgen van hoe het oogt. Er gaat toch best veel in hoor hahaha.

de voedingsbodem zou ik inderdaad ook niet gebruiken

Drukkkk Bertus.....druk....veel buitenlandse reizen voor mijn werk...en zo af en toe kan ik wat meekrijgen op mijn i-pad 🙂

Mandykuh zei:
Ik had ook de plus gepakt.Dan heb je ook een schaar en pincet enz erbij en die koste los al meer dan 25 euro dat setje. Het watersetje met voeding kost ook al 15 euro en die thermometer stelt weinig voor maar kost iets van een 7 euro.

De voedingsbodem voedingsbodem zou ik je afraden mijn ervaring ermee was na een maand bodemrot.....
Hele bak dood!

Je gaat geen spijt krijgen van je keuze het zijn prachtige bakken!

Ik heb 2 dennerle bakken 30 liter misschien kan je dan een beeld krijgen van hoe het oogt. Er gaat toch best veel in hoor hahaha.
ok� dankje! En wat betreft verder aan bodemvoeding? Wat heb je weer gebruikt? Kleibolletjes oid?

Krijg je er een pincet bij? Geloof het volgensmij niet!

Nog iemand tips? 😀

Ow nee zie het dat zit er niet bij.... ik had dat wel erbij voor �99 in 2012 hmm.

Nee niets van planten groei dingen en m'n planten doen het super. Wel elke dag 2 a 3 druppels dagbemesting. En ik heb een andere bodem erin dan die van dennerle zelf al is die van dennerle heel mooi maar door de voedingsbodem heb ik die ook weggedaan.

Ik had trouwens ook nog een co2 setje erbij zie ik nu op mn fotos...

Ik pak gewoon dat zwarte sulawesi grind! Ga vanavond bestellen en bestel er een simpel CO2 setje bij. Wil een voorgrond plantje die beetje een matje wordt.. Aanraden voor voorgrond plant? Dacht zelf aan glossostigma..

Aqua 30 liter is besteld, nu afwachten... als hij er eerst eerst maar er in stoppen met wat ik heb, dan kan ik zien wat ik nog extra kan bij bestellen... Handig dat ik in een keer 25 liter er in kan gooien uit huidige aqua waar garnalen nu in zitten. Zal zo snel mogelijk een foto posten als er nog geen water in zit en alleen het hout... Beetje kijken hoe ik het mooi neer kan zetten..

Dat wil dan niet zeggen dat je garnalen meteen over kunnen he want de filter moet nog indraaien

Nee dat weet ik, maar niet de gebruikelijke 3 weken normaal 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan