Wat is er nieuw

Nieuwe filter er in, oude eruit.

dave_sanne

Active member
Lid geworden
22 juni 2018
Leeftijd
41
Beste forumleden,

We hebben pas geleden een jbl profi greenline 902e gekocht omdat ik wat meer volume wilde en er een intern filter bij het aquarium kwam wat er natuurlijk niet uit zie in de bak.
Nou staat de nieuwe al een paar dagen te draaien samen met de oude en vroeg ik me af hoe lang ik de oude mee moet laten draaien voor de nieuwe genoeg bacterieen opgebouwd heeft.

Het is een 180 liter bak waar een hoop aan moet gebeuren en er nu een paar plantjes instaan en een 18tal vissen waar van 1 groep corydoras en 1 groep reuzen danios.

Meestal wordt 4 weken aangeraden.

Dus gewoon indraaien zoals je doe bij een opstart van een bak.

Eigenlijk wel. Je zou ook het filtermedium kunnen overzetten maar ik heb geen idee of dit een optie is.

Indien mogelijk is het overzetten van je media de kortste klap en heb je dus ook geen overstap of indraai periode meer

Ja echt overzetten gaat niet het interne filter is ook een stuk kleiner en de de vorm is compleet anders.
Het zijn alleen maar sponzen in het oude filter, misschien is het een optie om de sponzen wat te versnijden zodat ik ze opgedeeld in het nieuwe filter kan plaatsen?

Ja echt overzetten gaat niet het interne filter is ook een stuk kleiner en de de vorm is compleet anders.
Het zijn alleen maar sponzen in het oude filter, misschien is het een optie om de sponzen wat te versnijden zodat ik ze opgedeeld in het nieuwe filter kan plaatsen?
Als dat kan, zeker doen.

Ook de bodem mee overzetten moest dat kunnen. Zitten ook heel wat bacteriën in die de bacteriecultuur kunnen behouden.

Ja het is idd een nieuw filter op een bestaand aquarium waar van ik het oude filter er nog in mee laat draaien.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan