Wat is er nieuw

Nieuwe filter garnalenbak

• Onderwerp starter Onderwerp starter Maartendw
  • Startdatum Startdatum
M

Maartendw

Guest
Hallo, er is iets mis met mijn Eheim 2006 binnenfilter (onmogelijk om hem nog aan het glas te plakken) en wil die dus eens vervangen. Nu las ik soms dat voor een garnalenbak (25L) een sponsfilter soms voldoende is. Klopt dit? En indien niet, zouden jullie me een specifieke binnenfilter kunnen aanraden die veilig is voor kleine garnaaltjes? Er zijn net 2 vrouwtjes bevallen. Momenteel heb ik dit opgelost door een nylonkous over mijn filter te doen 🙂

Een sponsfilter is prima voor garnalenbakken,zeker een dubbele want dan kan je ze om en om vervangen wat een groot voordeel is.
Volgens mij kan je ook nieuwe zuignappen voor je huidige filter kopen want die zijn waarschijnlijk aan vervanging toe en soms kan een goede poetsbeurt van de nappen en het glas ook voldoende zijn.

Het probleem is dat de zuignappen niet meer passen in de gaatjes van de filter, dus het ligt niet aan de nappen zelf maar die filter. Is het relatief gemakkelijk een sponsfilter te vinden?

Als ik het goed begrijp moet je daarnaast ook een luchtpomp kopen? Normaal gezien moeten ze dat wel hebben in de winkel waar ik ga (al is die franstalig, wat moeilijker om daar goede info te krijgen). Bedankt voor de info!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan