Nieuwe filter


That's the trick!!
Eigenlijk niet, het is juist de rubber ring die blijft kleven niet de knop zelf, als je de knop van buiten insmeert met Vaseline komt dat nooit bij die ring, je moet m daarvoor echt loshalen.
Die rubber ring zit onder die zwarte schroefdop (om de zuiger) als die ring gaat lekken loopt het water er via de ingaande as van de knop uit (achter die veer) zodoende loopt de kop van binnen vol en komt het op een gegeven moment naar buiten via de hoeken van de kop (daar waar de sluitingen zitten)
6018300_2_3_300_1_04825-500x500.jpg
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk niet, het is juist de rubber ring die blijft kleven niet de knop zelf, als je de knop van buiten insmeert met Vaseline komt dat nooit bij die ring, je moet m daarvoor echt loshalen.
Die rubber ring zit onder die zwarte schroefdop (om de zuiger) als die ring gaat lekken loopt het water er via de ingaande as van de knop uit (achter die veer) zodoende loopt de kop van binnen vol en komt het op een gegeven moment naar buiten via de hoeken van de kop (daar waar de sluitingen zitten)
Bekijk bijlage 283813

Dat weet ik. Niet zo lang geleden heb ik hier al eens foto's geplaatst hoe het ding in elkaar zit. Maar die kap draai je er zo af. Veel mensen gaan met een vastgezogen knop aan het trekken en draaien waardoor de schroefkap ook los gaat zitten. Inmiddels heb ik er al een paar gerepareerd voor anderen. Daarna is het simpel met wat zuurvrije vaseline te behandelen. Je kan trouwens het zwarte kapje op de knop ook loswippen. Daaronder zit een schroef waarmee de hele knop en veer weggehaald kan worden wat het werken daaronder nog eenvoudiger maakt.
 
Daarna is het simpel met wat zuurvrije vaseline te behandelen
Ja dat heb ik ook gedaan, maar toch houd iets me tegen om die knop weer te gebruiken (angst voor een niet opgemerkte lekkage vermoed ik :D
Zat zelfs te denken om de knop in zijn geheel te verwijderen en de boel dicht te maken.
 
Een lekkage is volgens mij de ergste nachtmerrie van een aquariaan.

Daarom heb ik alle filters met aanzuig knoppen afgezworen. Het is leuk dat sommige dit zelf kunnen fixen. Maar het blijft onbetrouwbaar.

Ik heb mijn Eheim 600T ook een keer opgestuurd naar Eheim ter reparartie. Het filter was nog maar net 2 jaar oud.
Deze kwam weer 100% terug.
Maar het vertrouwen was compleet weg.

A. Een filter hoort met al zijn functies normaal te werken. Gedurende zeker 10 jaar.

B. Een rubber ring vervangen als normaal gebruik, dat hoort erbij. Maar niet dat je het ding op moet sturen. En zeker niet na 2 jaar.

Dus dit en nog een paar redenen hebben mij overtuigd om alleen een bewezen goed en degelijk filter te kopen. Een filter wat sinds de uitvinding ervan nog steeds in essentie hetzelfde is. Zal zijn strepen wel hebben verdient.
Geen toeters en bellen meer.
 

Terug
Bovenaan