Nieuwe forum software vragen, fouten, verbeteringen enzovoort

AF-Beheer

Beheerder
Forumleiding
AquaForum Donateur
Lid geworden
22 apr 2003
Beste leden,

Het is voor iedereen even wennen, het Aqauforum in totaal andere omgeving. Ook voor beheer is het wennen en vooral veel werk momenteel en er moet nog veel gebeuren. De overgang moest snel, dus lopen wij en ook jullie, tegen dingen aan die niet goed zijn of beter kunnen, vandaar dit topic.

In dit topic kun je van alles melden betreffende de nieuwe software. Fouten, verbeteringen, enzovoort. We zullen proberen zoveel mogelijk dit eerste bericht aan te passen, zodat wat gemeld is bij elkaar staat. Via Babbelbox zijn er reeds een aantal zaken aangegeven en ook opgepakt. We willen daarvoor een ieder bedanken.

Een aantal dingen alvast op een rijtje.

Gedane zaken;

• Mededelingen beheer, leden konden nieuw topic openen. (Aangepast)
  • Voorstel een schreefloos lettertype met een duidelijkere kleur te gebruiken om de leesbaarheid te verbeteren. (Aangepast)
  • De “Quote” mogelijkheid was niet duidelijk genoeg, omdat de functie knop “Reageer” aangaf. (Aangepast)
  • Header/ navigatie balken bovin het forum te hoog. (Aangepast)
  • Foto weergave op mobiel en tablet wordt enkel het linker gedeelte weergegeven. Er is een restrictie op op de foto weergave formaat gezet. Afbeeldingen van Photobucket, tinypic enzovoort werden op de gehele pagina weer gegeven, wat het er niet mooier op maakte. Wordt naar een oplossing gezocht. (Aangepast)

Lopende zaken;

• Stabiliteit forum, zoals jullie wel merken ligt het forum er nog geregeld uit. Uiteraard wordt hier druk naar gekeken om alles stabiel te krijgen.
  • Handleidingen over het forum werden zonder overleg met beheer geplaatst. Beheer heeft besloten daarom de sectie “Wegwijs op het forum” tijdelijk te sluiten om topics te kunnen plaatsen. De door leden geplaatste handleidingen zijn uit het zicht gehaald, maar zullen (gedeeltelijk) worden (her)gebruikt. We willen de betreffende personen wel hiervoor bedanken. Uiteraard komen er meerdere handleidingen zodat huidige, maar ook vooral nieuwe leden kunnen lezen hoe je de software moet gebruiken.
  • Tabellen. Het forum kan standaard geen tabellen weergeven, hierdoor zal het bij topics waarbij tabellen zijn gebruikt er raar uitzien. We zijn aan het kijken of dit wel te implementeren is. Voorbeeld topic; http://www.aquaforum.nl/threads/kogels-zoet-brak-of-zout.48405/#post-643421
  • Link plaatsen functie deze laat je enkel een link plaatsen en niet een link achter een woord of zin.
  • Onbeantwoorde topics zoeken. Zit niet standaard in de software, gaan kijken of er een add-on voor is.
  • E-mail van een geabonneerd(e) topic(s), komen niet altijd binnen.

Zaken die voorlopig niet gedaan worden of helemaal niet doorgevoerd worden;

• Keuze uit meerdere thema’s. Een thema aanpassen kost heel veel tijd, dus voorlopig blijft het bij de huidige twee thema’s Standaard en Standaard mobiel/tablet. Deze verschillen niet veel van elkaar. Het verschil zit in de functie knoppen onder de berichten, deze zijn voor de mobiel/tablet thema kleiner. Helemaal links onder op de pagina kun je kiezen voor een thema. We willen in de toekomst wel gaan kijken om meerdere thema mogelijkheden te geven.

Laatst bewerkt door een moderator:
Lid geworden
2 sep 2014
Leeftijd
54
Beste leden,

Het is voor iedereen even wennen, het Aqauforum in totaal andere omgeving. Ook voor beheer is het wennen en vooral veel werk momenteel en er moet nog veel gebeuren. De overgang moest snel, dus lopen wij en ook jullie, tegen dingen aan die niet goed zijn of beter kunnen, vandaar dit topic.

In dit topic kun je van alles melden betreffende de nieuwe software. Fouten, verbeteringen, enzovoort. We zullen proberen zoveel mogelijk dit eerste bericht aan te passen, zodat wat gemeld is bij elkaar staat. Via Babbelbox zijn er reeds een aantal zaken aangegeven en ook opgepakt. We willen daarvoor een ieder bedanken.

Een aantal dingen alvast op een rijtje.

Gedane zaken;

• Mededelingen beheer, leden konden nieuw topic openen. (Aangepast)
  • Voorstel een schreefloos lettertype met een duidelijkere kleur te gebruiken om de leesbaarheid te verbeteren. (Aangepast)
  • De “Quote” mogelijkheid was niet duidelijk genoeg, omdat de functie knop “Reageer” aangaf. (Aangepast)

Lopende zaken;

• Stabiliteit forum, zoals jullie wel merken ligt het forum er nog geregeld uit. Uiteraard wordt hier druk naar gekeken om alles stabiel te krijgen.
  • Handleidingen over het forum werden zonder overleg met beheer geplaatst. Beheer heeft besloten daarom de sectie “Wegwijs op het forum” tijdelijk te sluiten om topics te kunnen plaatsen. De door leden geplaatste handleidingen zijn uit het zicht gehaald, maar zullen (gedeeltelijk) worden (her)gebruikt. We willen de betreffende personen wel hiervoor bedanken. Uiteraard komen er meerdere handleidingen zodat huidige, maar ook vooral nieuwe leden kunnen lezen hoe je de software moet gebruiken.
  • Tabellen. Het forum kan standaard geen tabellen weergeven, hierdoor zal het bij topics waarbij tabellen zijn gebruikt er raar uitzien. We zijn aan het kijken of dit wel te implementeren is. Voorbeeld topic; [COLOR=#0066cc]http://www.aquaforum.nl/threads/kogels-zoet-brak-of-zout.48405/#post-643421[/COLOR]

Zaken die voorlopig niet gedaan worden of helemaal niet doorgevoerd worden;

• Keuze uit meerdere thema’s. Een thema aanpassen kost heel veel tijd, dus voorlopig blijft het bij de huidige twee thema’s Standaard en Standaard mobiel/tablet. Deze verschillen niet veel van elkaar. Het verschil zit in de functie knoppen onder de berichten, deze zijn voor de mobiel/tablet thema kleiner. Helemaal links onder op de pagina kun je kiezen voor een thema. We willen in de toekomst wel gaan kijken om meerdere thema mogelijkheden te geven.
Ik merk dat de "home" knop nog niet geactiveerd is.
Verder vind ik het nieuwe forum een hele verbetering.

Lid geworden
1 dec 2014
Leeftijd
35
Op mn mobiel kan je de foto's niet goed zien. Je ziet dan alleen het linkse deel van de foto maar niet de gehele foto.
hebben meer mensen hier last van ?

Crash

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
28 jul 2012
Leeftijd
45
Helemaal links onder zie je "Standaard" staan, klik daarop en kies voor "Standaard mobiel/tablet".

TonHageraats

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
30 aug 2011
Leeftijd
64
Het zou makkelijker zijn als de kolom Nieuwe posts wat breder en langer was en er een extra regel bij kwam van de inhoud van de post, de linker kolom is in verhouding wel erg breed, naar mijn mening.

Crash

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
28 jul 2012
Leeftijd
45
Voorlopig doen we niets aan de lay-out Ton. De sidebar moet juist niet overheersend zijn. Het zal namelijk betekenen dat de gehele sidebar aan de rechterkant breder zal moeten worden.

Crash

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
28 jul 2012
Leeftijd
45
Je mag maar 7 regels/links plaatsen en door je witregels ga je daar over heen vermoed ik.

Lid geworden
18 dec 2015
Er is hier een licht probleempje.....
Net heb ik me ingelogd, en keek ik hier als eerste.
Toen wilde ik terug naar de ForumIndex gaan, maar toen werd ik plots uitgelogd. Heb dit sinds daarstraks aan de hand.

Crash

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
28 jul 2012
Leeftijd
45
Zie gmt. Forum doet vreemd, had reeds aangeheven dat de eigenaar op de hoogte is gesteld.

Lid geworden
15 jul 2010
Helemaal links onder zie je "Standaard" staan, klik daarop en kies voor "Standaard mobiel/tablet".
Dat probleem had ik eerst ook en d.m.v. bovenstaand opgelost. Maar sinds vandaag zie ik weer maar een klein stukje van de foto's terwijl de instelling nog steeds op mobiel/tablet staat. Hoe kan dit???

Lid geworden
11 mrt 2013
Als je een post opende, kwam je vroeger uit bij het eerste ongelezen bericht. Nu bij de startpost, als dat weer anders kan zou ik fijn vinden.

Lid geworden
6 jan 2016
Leeftijd
38
Wat ik in het begin heb gedaan is eerst alle forums op gelezen gezet.
Dit kun je doen door linksbovenin de pagina op het kopje "Markeer forums als Gelezen" te klikken.

Zodra er dan daarna nieuwe reacties komen zou je als het goed is meteen daar op komen.

Lid geworden
14 jan 2010
Leeftijd
36
Beste aquaforum beheer,

Ik weet dat mijn opmerking al aan bod is gekomen.

Maar: ik krijg mijn afbeeldingen op tablet en telefoon niet volledig te zijn.

Heb de intellingen van standaard naar telefoon tablet gezet onder aan de website. Dit heeft 4 dagen gefunctioneerd.

Vanaf gister werkt dit niet meer. Ook niet als ik tussen beide functies wissel om dit opnieuw in te stellen.

Misschien is het een aanhoudend probleem.
Dus daarom dacht ik laat ik het als nog melden.

Lid geworden
2 sep 2014
Leeftijd
54
Er is geen "Home" knop, je kan echter wel boven in Hoofdpagina Forums > ALGEMEEN > Mededelingen beheer terug klikken of direct naar de hoofdpagina van het forum gaan. (Index)
Ik zie naast de "forums" knop "home" staan, maar als ik daar op klik blijf ik op de "forums" pagina.
Bij het oude forum was de home pagina een soort verzamelpagina.
Niet dat ik het mis, maar valt me gewoon op.

biljoenblik

AquaForum Donateur
Lid geworden
3 sep 2015
Leeftijd
39
Wie heeft het verzonnen om je foto's te voorzien van een logo. Wat 25% van je foto in beslag neemt.
Veel te opzichtig. Beschamend gewoon!
Maak je mooie foto's, valt je vis weg.:6:6:6:6:6:6:6:6:6:6:6:6

Lid geworden
15 jul 2010
Wie heeft het verzonnen om je foto's te voorzien van een logo. Wat 25% van je foto in beslag neemt.
Veel te opzichtig. Beschamend gewoon!
Maak je mooie foto's, valt je vis weg.:6:6:6:6:6:6:6:6:6:6:6:6
Uploaden via tinypic en dan heb je dat probleem niet. Foto blijft je eigen bezit.

Lid geworden
15 jul 2010
Beste aquaforum beheer,

Ik weet dat mijn opmerking al aan bod is gekomen.

Maar: ik krijg mijn afbeeldingen op tablet en telefoon niet volledig te zijn.

Heb de intellingen van standaard naar telefoon tablet gezet onder aan de website. Dit heeft 4 dagen gefunctioneerd.

Vanaf gister werkt dit niet meer. Ook niet als ik tussen beide functies wissel om dit opnieuw in te stellen.

Misschien is het een aanhoudend probleem.
Dus daarom dacht ik laat ik het als nog melden.
Ik heb precies hetzelfde probleem.

Lid geworden
18 dec 2015
Als je een post opende, kwam je vroeger uit bij het eerste ongelezen bericht. Nu bij de startpost, als dat weer anders kan zou ik fijn vinden.
Dat heb ik ook al opgemerkt.
Bij de topics die allemaal mee overgezet zijn van het oude forum naar hier, die nog ongelezen waren, zullen geopend worden bij de beginpost.
De nieuwe posts die hier toegevoegd worden, komen terug automatisch bij de nieuwe posts uit.
Moeilijk om dit uit te leggen. :D

Lid geworden
31 aug 2015
Is er eigenlijk een manier om een lijst met topics te krijgen van uw favoriete forums?
Met de oude software kon je een lijst met actieve topics krijgen gefilterd op basis van uw favoriete fora.

Zo ver ik nu zie kan je enkel een melding krijgen van een nieuw topic in uw favoriete fora?
Geen mogelijkheid voor een lijst met actieve topics? Of kijk ik er over?

Lid geworden
28 mei 2014
Leeftijd
67
Website
www.aquaforum.nl
Er is wel iets wat ik dan weer mis.... (Met respect voor de makers van deze site, jullie werken er hard voor maar er blijft altijd wat te zeuren over... ;))

Op de oude site kon je via "Mijn instellingen/Berichten" op "Mijn Forumberichten" komen. Zo kon je heel snel zien of er nieuwe reacties op je berichten waren.

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 feb 2011
Leeftijd
53
Er is wel iets wat ik dan weer mis.... (Met respect voor de makers van deze site, jullie werken er hard voor maar er blijft altijd wat te zeuren over... ;))

Op de oude site kon je via "Mijn instellingen/Berichten" op "Mijn Forumberichten" komen. Zo kon je heel snel zien of er nieuwe reacties op je berichten waren.

In je profiel kun je kijken bij jouw inhoud en dan zie je waar je wat hebt gepost.

Lid geworden
14 jan 2010
Leeftijd
36
In de titel staat ook 'enzovoort ' en hier wil ik even op inhaken.

Ik wil ook even mededelen dat ik het een gelikt nieuw uiterlijk vind! Het is allemaal in een modern jasje gestoken. En er zijn leuke nieuwe functies toegevoegd.

Jullie gaven aan dat niet eens alle nieuwe functies zijn geactiveerd, dus ik ben benieuwd wat er nog komen gaat.

Ook vind ik de mail met de lijst van populaire topics erg leuk. Nu bezoek ik deze eens en krijg ik onderwerpen te lezen welke ik misschien anders niet zou lezen.

Er is natuurlijk altijd ruimte voor verbetering, als je al zo lang met het oude forum vertrouwd bent is het altijd even wennen.

Maar met deze mogelijkheden en software kunnen we allemaal nog jaren genieten van een leuk forum.

Mijn complimenten

Ik zou zeggen, ga zo door. :)

Crash

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
28 jul 2012
Leeftijd
45

Je kan op je profiel foto klikken, dan recente activiteit of tabblad posts bekijken.

Lid geworden
27 jul 2016
Goedenavond! Allereerst complimenten voor al het werk jullie verrichten! Nieuwe site ziet er goed uit! Kan het zijn dat tijdens de verhuizing het topic met instructies voor het plaatsen/uploaden van foto's verloren is gegaan? Ik zie hier al wel iemand verwijzen naar tinypic.....maar ik kan daar nergens meer informatie over vinden. Ik hoor graag van u!

Crash

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
28 jul 2012
Leeftijd
45
Goedenavond! Allereerst complimenten voor al het werk jullie verrichten! Nieuwe site ziet er goed uit! Kan het zijn dat tijdens de verhuizing het topic met instructies voor het plaatsen/uploaden van foto's verloren is gegaan? Ik zie hier al wel iemand verwijzen naar tinypic.....maar ik kan daar nergens meer informatie over vinden. Ik hoor graag van u!
Dat topic is uit het zicht gehaald, omdat het niet van toepassing is op deze software. Nieuwe uitleg is in de maak.

Lid geworden
17 jul 2016
Leeftijd
41
Zoek functie werkt niet, hij vindt niks meer

Aqua(s)chat-room
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
  • Ice78:
    dat mis ik wel
  • Ice78:
    maar wie weet ga ik nog wel weer eens terug naar zoetwater
  • Hawk:
    mmh mijn Internetverbinding haperde blijkbaar even
  • Hawk:
    Je moet kraanwater toch altijd eerst behandelen voordat je het kunt toevoegen i.v.m. chloor etc?
  • Ice78:
    nooit gedaan.
  • Ice78:
    Denk de meeste niet
  • Hawk:
    hahahaha
  • Hawk:
    okee dan
  • Hawk:
    moet je morgen werken trouwens?
  • Ice78:
    je hebt er wel middeltjes voor. Das leuk voor de fabrikant
  • Ice78:
    ja
  • Hawk:
    anders was ik op de terugweg even langsgekomen
  • Ice78:
    durf niet te zeggen hoe laat ik klaar ben
  • Hawk:
    vast niet rond een uur of twaalf
  • Hawk:
    hahaha
  • Ice78:
    nee die tijden heb je niet als chauffeur
  • Hawk:
    maakt niet uit, ik heb nog niet eens een aquarium om hem voor te gebruiken
  • Hawk:
    En zo ver is Apeldoorn ook al weer niet. Ik kan makkelijk een keer langskomen wanneer het uitkomt.
  • Hawk:
    Ik ben horeca tijden gewend, dus mijn schema loopt compleet anders dan dat van 'reguliere' mensen
  • Ice78:
    komt goed zal morgen eens de schuur in gaan
  • Ice78:
    plaat je wel weten
  • Hawk:
    Goed, ik moet morgen vroeg op. Dus ik ga nog even de hond uitlaten en dan naar bed. Spreek je snel weer
  • Ice78:
    laat
  • Ice78:
    Komt
    goed
  • Chat Bot:
    Ice78 has left the room.
    Chat Bot: Ice78 has left the room.
    Bovenaan