Nieuwe forum software vragen, fouten, verbeteringen enzovoort

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 feb 2011
Leeftijd
54
Ik kreeg gister ook een app dat het forum slecht of niet bereikbaar was maar was zelf niet online. Gelukkig is er nu niets aan de hand.

GCJ

Lid geworden
23 apr 2019
Wat is nieuw geeft de laatste nieuwe berichten, nieuwe berichten geeft de ongelezen berichten, vond ik wel even makkelijker, nu moet ik uit de lijst selecteren wat ongelezen door mij is en wat niet.
Ah, bedankt.
Ik heb vaak dat ik een bericht lees, sluit, weer terug wil lezen en dan is hij onvindbaar. Ik kan dus beter de andere optie gebruiken.

Lid geworden
3 sep 2018
Leeftijd
31
Als er een betere plek is om het volgende te melden hoor ik het graag...

Ik neem aan dat er vooraf goed nagedacht is over de rechten die leden hebben in de verschillende subfora. Vaak kan ik de daarbij gemaakte keuzes ook goed begrijpen; in de verkoopsectie hoeven inderdaad geen reacties te kunnen worden geplaatst. En in discussiegedeeltes is het niet altijd wenselijk als het wijzigen van berichten onbeperkt mogelijk is.

Maar kunnen de rechten om posts te bewerken her en der niet wat versoepeld worden? Als dit wat het beheer betreft een optie is kan ik wel wat voorbeelden tonen van situaties waarin dat fijn zou zijn.

Nu ben je voor veel bewerkingen na de eerste (wat is het) 20 minuten afhankelijk van het forumbeheer; je moet telkens apart meldingen maken. Ten eerste wil ik het beheer niet lastigvallen met mijn "triviale" voorstellen tot wijzigingen, en ten tweede is het een vervelende manier van voorkeuren communiceren waarbij er nog wel eens dingen niet overkomen en/of worden uitgevoerd zoals bedoeld. Dit is geen verwijt naar wie dan ook, maar een kwestie van menselijke communicatie. En die zou met wat meer eigen vrijheid in postings (in bepaalde fora) weg te nemen zijn.

Ik realiseer me dat dit voor velen helemaal geen issue is. Maar persoonlijk vind ik het vervelend. :)

Lid geworden
16 jul 2019
Leeftijd
66
Vond het zelf ook niet prettig en kreeg de volgende verklaring.

-----------------------
één van de redenen is dat men anders de start post zou kunnen blijven veranderen waardoor de context verloren kan gaan en de berichten daaronder vreemd zouden kunnen lijken, maar via de rapporteer knop kan je altijd nog om een wijziging vragen.
-----------------------

Is wat voor te zeggen, maar aan de andere kant waarom zou je je onderwerp willen veranderen dan klopt het inderdaad niet meer.

JohnT

TonHageraats

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
30 aug 2011
Leeftijd
65
Als er een betere plek is om het volgende te melden hoor ik het graag...

Ik neem aan dat er vooraf goed nagedacht is over de rechten die leden hebben in de verschillende subfora. Vaak kan ik de daarbij gemaakte keuzes ook goed begrijpen; in de verkoopsectie hoeven inderdaad geen reacties te kunnen worden geplaatst. En in discussiegedeeltes is het niet altijd wenselijk als het wijzigen van berichten onbeperkt mogelijk is.

Maar kunnen de rechten om posts te bewerken her en der niet wat versoepeld worden? Als dit wat het beheer betreft een optie is kan ik wel wat voorbeelden tonen van situaties waarin dat fijn zou zijn.

Nu ben je voor veel bewerkingen na de eerste (wat is het) 20 minuten afhankelijk van het forumbeheer; je moet telkens apart meldingen maken. Ten eerste wil ik het beheer niet lastigvallen met mijn "triviale" voorstellen tot wijzigingen, en ten tweede is het een vervelende manier van voorkeuren communiceren waarbij er nog wel eens dingen niet overkomen en/of worden uitgevoerd zoals bedoeld. Dit is geen verwijt naar wie dan ook, maar een kwestie van menselijke communicatie. En die zou met wat meer eigen vrijheid in postings (in bepaalde fora) weg te nemen zijn.

Ik realiseer me dat dit voor velen helemaal geen issue is. Maar persoonlijk vind ik het vervelend. :)
mogelijk heb je gelijk, maar de ervaring leert dat als er een post nog binnen de 20 minuten wordt veranderd daar al reacties op zijn geplaatst (niet altijd natuurlijk) en dat dan een deel van de 1e context verloren gaat en daar dus meerdere verklaringen van TS op moeten volgen om dat weer in het gareel te krijgen, denk daarbij aan een typfout in de bakmaat b.v. wat wel eens voorkomt, vandaar dat wij ons aan die 20 minuten houden, en dat is in de meeste gevallen voldoende, daarna kan je altijd een verzoek aan beheer doen om dit aan te passen, maar zullen we dat eerst beoordelen en je mogelijk om voorgaande redenen verzoeken om daar een correctie op te geven, in de praktijk is een dergelijk verzoek aan beheer eens in de week, dus zeker geen “belasting”.

Lid geworden
8 okt 2015
Als ik met mijn muis over de topics ga in het overzicht op de pagina nieuwe berichten, dan komt er heel vaak een pop up naar voren met de inhoud van een/het bericht. Dit valt over de link, waardoor zolang deze pop up er is, ik niet op de link naar het topic en de berichten kan gaan, maar eerst mijn muis elders moet positioneren, daarna als de pop up weg is, op nieuw ernaar toe gaan en dan pas kan klikken.

Ik weet niet of anderen dit ook hebben, maar ik ervaar het als enorm in de weg zitten en vind het de snelheid van het door een lijst met topics gaan en hierin lezen enorm negatief beïnvloed (vertraagd). Van mij zou deze pop up functie dus met groot plezier mogen ontbreken.

Bijlagen

NicoleE

AquaForum Donateur
Lid geworden
27 jul 2013
Ik weet niet of anderen dit ook hebben, maar ik ervaar het als enorm in de weg zitten en vind het de snelheid van het door een lijst met topics gaan en hierin lezen enorm negatief beïnvloed (vertraagd). Van mij zou deze pop up functie dus met groot plezier mogen ontbreken.
Idem, ik heb dat ook. Uiterst vervelend. Ik kan het ook missen als kiespijn.

NicoleE

AquaForum Donateur
Lid geworden
27 jul 2013
Ik heb de chat open staan boven het forum.

Als ik nu in een bericht (onder de chat dus) citaten aan het klembord toevoeg en deze wil invoegen in het nieuwe bericht dat ik ga typen, dan komen de citaten niet in het nieuwe bericht, maar in de regel waar je typt van de chat.

Om quotes in te voegen in het gedeelte van de berichten moet ik dus de chat sluiten, anders komen deze quotes bij de chat terecht.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo.

TonHageraats

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
30 aug 2011
Leeftijd
65
Ik heb de chat open staan boven het forum.

Als ik nu in een bericht (onder de chat dus) citaten aan het klembord toevoeg en deze wil invoegen in het nieuwe bericht dat ik ga typen, dan komen de citaten niet in het nieuwe bericht, maar in de regel waar je typt van de chat.

Om quotes in te voegen in het gedeelte van de berichten moet ik dus de chat sluiten, anders komen deze quotes bij de chat terecht.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo.
Op de PC of telefoon en welke browser of telefoon?

Lid geworden
8 okt 2015
Als ik met mijn muis over de topics ga in het overzicht op de pagina nieuwe berichten, dan komt er heel vaak een pop up naar voren met de inhoud van een/het bericht. Dit valt over de link, waardoor zolang deze pop up er is, ik niet op de link naar het topic en de berichten kan gaan, maar eerst mijn muis elders moet positioneren, daarna als de pop up weg is, op nieuw ernaar toe gaan en dan pas kan klikken.

Is genoemde functie uit te schakelen, desnoods onder customize of thema

Bovenaan