Wat is er nieuw

Nieuwe garnalen bak

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Haagsgespuis
  • Startdatum Startdatum
H

Haagsgespuis

Guest
Hallo,
Sinds kort heb ik een kolonie mini japonica en vuurgarnalen. Stuk of 30 a 40 elk.
Heb een hoop gelezen en heb nog 6 aquaria's staan dus ben qua aquarium niet een beginner alleen wel qua garnaal. Nou heb ik ze in een 68l bak zitten met kienhout mosballen, maansteen, (steeltjes geteld) 24 planten, een hoop drijfplanten en apparatuur met zuurstof pomp. Het was eerst een kweekbak en daarna kleine schildpadden in groot gebracht. En nu met de zelfde troep dus zonder schoonmaken (alleen vuil van de bodem afgezogen) de garnalen erin gedaan. De waardes zijn goed en ze vervellen ook goed en er zitten al zwangere vrouwtjes tussen (eitjes in buik). Nou was mijn vraag of het echt nodig was met zuurstof pomp? Me andere aquarium gaan de vissen happen als ik de hele dag de pomp heb uitstaan dus daar doe ik hem om bepaalde tijden uit en dat gaat goed. Maar aangezien ik garnalen nog nooit lucht heb zien happen haha. En hoevaak moeten ze nou voer? Ik zie ze de hele dag de achtergebleven troep eten van de beestjes ervoor dus vroeg me af hoe vaak ik ze nou moest voeren? Voor de rest gaat de voortplanting prima want er lopen zat jongen tussen. En weet ook dat ze nooit zullen kruisen Tog?
 
Ik gebruik zelf geen zuurstofpompje (meer) voor de garnalen maar een hoop andere mensen wel.
Kan zelfs in het geval van bepaalde problemen een oplossing zijn ivm vervellen.

Met aardig wat begroeiing in de bak hoef je zo goed als bijna niks te voeren in principe,zeker niet met iets van catappabladeren in de bak.
Is wel leuk om ze zo af en toe wat aparts te geven zoals een spaghetti stengel bv.
Vuurgarnalen en mini japonica's kruisen idd niet.
 
Dank je wel john
 
Ik ben wel erg benieuwd naar het bakje..
Heb je geen foto? 😀
 
Dan volgt een domme vraag, hoe voeg ik een foto toe?
 
0EOJCyRotqsfN0sjfE4XJ9jN44x3ab4d.jpeg
 
Bij deze een foto van de garnalen bak
 
Leuk bakje hoor! Wat voor steen heb je er in liggen?
 
leuk bakje hoor.
Ik voer ze 2x in de week wat garnalenvoer en tussendoor af en toe wat komkommer enzo of een brandnetelblaadje.
 
Het bakje heeft rode en witte maanstenen erin. Die heeft van die porieeen wat uit ervaring vaak vol gaat zitten met vuil wat de garnaaltjes erg fijn vinden.
Ook stuk Kienhout mosballen planten en drijfplanten. Ook zit er leisteen in wat flink vol zit met mos.
 
CGUmqt3ztSMQDzFS51JrvRScOCYHjH5g.jpeg


Ook zitten er zat garnalen tussen met eieren
 
Rood zijn lavastenen.

Witte maan is een kalksteen.

Heb je die garnalen al lang?
 
Nou lang niet een maand of twee.
 
Oke, mooi aantal,wel.

Als jongen gespot?
 
Ja ik heb jongen gezien van de japonica en van de vuurgarnalen. Alleen gaan (naar mijn idee) de japonica sneller als de vuurtjes. Er zitten er per soort zo'n 30 a 40 in
 
Nou,dan moet je snel zijn.
Die Japonica overleven als larfje maar 4 uur in zoetwater.
Dan moeten ze in een brakbak.
Waar ze verder uit groeien, dan weer terug naar zoetwater wennen.
 
Egt? Zijn dit dan wel japonica haha is dat bij mini japonica ook?? Misschien zijn dit dan een ander soort. Glasgarnaal ofzo
 
cNKm6E8t1CoDE34JZHCDoXCZ4cRocuh9.jpeg
 
Weet ik niet.wat jij hebt.
 
Nee ik ga nu twijfelen aangezien ik de jonge niet laat opgroeien in brak water terwijl er wel zat jongen te zien zijn.
 
Dus jonge vuurgarnalen hebben nog de rode kleur niet? Het is idd wel zo dat hoe groter ze zijn des te roder.
 
?
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan