Wat is er nieuw

Nieuwe glasmeervallen, half dood in het zakje!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Staphenie
  • Startdatum Startdatum
S

Staphenie

Guest
Hoi iedereen.

Vandaag heb ik 3 glasmeervallen gekocht. Mij laten adviseren door de verkoper en hij vertelde mij dat 3 voldoende waren. Achteraf helemaal verkeerd want las net dat ze in een school van minimaal 6 gehouden moeten worden. Dus er komen er sowieso nog bij.

Maar goed, ik kwam thuis en ze zagen er alle 3 nog goed uit. Daarna het zakje een halfuur in het water gelegd. Vervolgens tot 3x toe een beetje water erbij gedaan en een kwartier later ze vrijgelaten.

Maar na dat halfuur zag ik al dat er 1'tje niet goed was hij lag op zijn zij en begon te verkleuren...

Toch maar vrijgelaten om te kijken hoe dat zou gaan. Maar hij zakte gelijk naar de bodem. Nu ligt hij maar zielig op zijn zij (al zo'n 3 kwartier) helemaal dof. Zijn kieuwen bewegen nog dus hij leeft nog wel. Maar wat is nu verstandig, hem laten liggen met de hoop dat het nog goed komt? Al acht ik die kans erg klein. Of hem eruit halen en laten gaan?

De andere 2 lijken het erg goed te doen.

Groetjes,

Stephanie
 
Wat zijn je waterwaardes van je aquarium in cijfers?
 
Mijn waterwaardes niet op papier. Maar ik laat het water altijd testen voor er nieuwe bewoners in komen. De waardes waren goed.

Maar hij zat al halfdood in het zakje voor ik er eigen aqarium water bij deed.
 
Temperatuur is 24/25 graden, misschien ook handig om te weten.
 
Staphenie zei:
Mijn waterwaardes niet op papier. Maar ik laat het water altijd testen voor er nieuwe bewoners in komen. De waardes waren goed.

Maar hij zat al halfdood in het zakje voor ik er eigen aqarium water bij deed.


Ik denk dat je waterwaardes niet goed zijn of dat je vis stress heeft.

Hoe groot is je aquarium en hoe lang heb je het aquarium in laten draaien?
 
Staphenie zei:
Mijn waterwaardes niet op papier. Maar ik laat het water altijd testen voor er nieuwe bewoners in komen. De waardes waren goed.

Als iemand tegen mij zegt dat de waterwaardes goed zijn wil ik die waardes ook altijd precies weten. Vraag daar de volgende keer nu gewoon naar. Dan weten we zeker dat we het ook over de juiste waardes hebben
 
Het zal de stress zijn. De kerstdagen zal hij niet halen en ik zou even met hem terug naar de winkel gaan.
 
Ik zou voor de zekerheid ( ook voor de andere vissen ) je water een 50% verversen.
En het kan altijd wel eens gebeuren dat een vis het niet haalt van de LFS naar huis toe. Soms is het niet anders. Maak een foto van de vis in het water en van de andere en laat die zien aan de LFS. Krijg je gewoon een nieuwe mee.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan