Wat is er nieuw

Nieuwe groep sterbai's

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Deny
  • Startdatum Startdatum
D

Deny

Guest
Ik heb sinds een week een groep van 11 sterbai's in mijn 160cm in mijn aquarium gedaan. Nu vormen ze totaal nog geen groep, soms zwemmen er 7 bij elkaar maar dat is ook maar af en toe.

Nu is mijn vraag is dit normaal omdat de groep zich nog moet vormen? en ik zou er nog graag een stuk of 10 a 15 bij willen doen. Doe ik dat het beste zo snel mogelijk of ontstaat er geen pikorde bij een groep corydorassen.

Mijn 11e cory is er trouwens een zonder oogjes, vond hem zo zielig dat ik hem maar meegenomen heb. Tot nu toe doet hij het kei goed en is ie vaak de eerste om te eten daar ben ik iig blij mee 😀
 
Vaak vormen ze kleine groepjes ipv ��n grote groep.

Ik heb sinds Vrijdag 5 Corydoras aeneus "albino". Waaronder een zonder ogen, en een met maar ��n oog. En dat gaat ook perfect.
 
als ze bij mij in rust zijn om het maar zo te zeggen , dan is het echt 1 groep. als er wat te eten te halen is dan zitten ze door heel de bak. 🙂
 
Zie ik bij mij ook.. als er wat te snaaien valt is het ineens ieder voor zich 😉
Toch wel bijzonder, dat deze diertjes blijkbaar nog prima kunnen functioneren zonder ogen.
 
ah mooi, niks geks dus.

Ja het beestje zwemt wel overal tegenaan, maar verder functioneert hij heel goed. best raar eigenlijk..
 
Mijne botst nergens tegenaan evenals een eerder volkomen blind exemplaar dat ooit ik heb gehad.
 
@Deny: Voor het opscharrelen van voeding hebben ze de ogen niet nodig, daarvoor gebruiken ze die baarddraden.. en dan is dus aan de belangrijkste overlevingsvoorwaarde voldaan.
Leuk dat je 'm opnam 😉
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan