Wat is er nieuw

nieuwe grotere aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Schaive
  • Startdatum Startdatum
S

Schaive

Guest
Momenteel hebben we een 54 liter aquarium, maar we vinden het zo leuk dat we willen uitbreiden, om het visbestand te vergrootten.

Nu zat ik te kijken naar een Rio 125, is dit goed. Ook de binnenfilter die erin zit. voldoet die?

Zijn er nog andere mogelijkheden voor een inhoud van 100 - 125 liter bijeen formaat van plusminus 80 cm - 1 m.

Eventueel ook met led verlichting zou wel leuk zijn, gaat het toch allemaal naar toe op den duur.

Da's een leuke bak. En best wel mooi voor zijn prijsklasse.

Binnenfilter is uitstekend, maar als het budget het toelaat zou ik met een buitenfilter werken.

Het pakt toch wel wat plek in zo'n binnenfilter. En sommige vissen of garnalen willen wel eens in zo'n binnenfilter kruipen. Zo duur is een geschikte buitenfilter voor die bak ook niet. JBL, Sera, Eheim of Fluval hebben vast wel iets dat je leuk ligt te vinden.

Juwel zou binnenkort al zijn bakken standaard gaan uitrusten met LED. Wanneer ze dit exact gaan doen, dat weet ik niet.

Maak je er ook niet te veel zorgen over. TL is quasi even goed als LED.

Qua verbruik scheelt het niet zo veel, maar de lichtopbrengst van TL is hoger. LED heeft doorgaans een langere levensduur (maar zeker niet altijd), maar LED is dan ook weer v��l duurder.

Zou mijn keuze door LED of TL niet laten be�nvloeden.

Trouwens op die Rio125 kan je ook LED verlichting aansluiten. Die van SuperFish bv. is niet zo duur. En die verkopen ook verloopstukjes waardoor je LED verlichting in de bestaande lampkast past.

Hoe komen die slangen dan in de aquarium. Zijn hier speciale gaten voor in de deksel.

Is het dan niet zonde van die binnenfilter die er standaard in zit.

Er zijn 2 uitsparingen links en rechts aan de achterkant. Daar steek je de slangen door.

Zonde van de binnenfilter?

Misschien. Maar op zich valt dat wel mee. De verwarmingsstaaf kan je al recupereren.

De filterpomp kan je ook nog wel een nieuw doel geven.

Schaive zei:
Hoe komen die slangen dan in de aquarium. Zijn hier speciale gaten voor in de deksel.

Is het dan niet zonde van die binnenfilter die er standaard in zit.

zo dus
187291flipper34_0_85_100phot.jpg

297181flipper34_0_85_100phot.jpg

je kan ook een kijken naar een trofis bak bv de http://www.aquarium-voordeel.nl/trofis- ... 05960.html
zit geen filter is en is iets hoger als de juwel

groet

jaap

Heb je toevallig ook een foto van de voorkant hoe dat er dan uit ziet met die 2 slangen in het aquarium

Of het binnenfilter voldoet hangt ook een beetje van je bezetting af. Indien je veel vissen hebt zou ik ook gaan voor een buitenfilter. Het binnenfilter is dan niet toereikend genoeg.

En die buizen kan je gemakkelijk camoufleren, achter een wand of achter wat planten.

Staat trouwens een flinke por op de uitstroom Jaap!

Coulibaly zei:
En die buizen kan je gemakkelijk camoufleren, achter een wand of achter wat planten.

hoe doe je dat dan achter een wand?

heb je voorbeelden?

hoe zijn de ervaringen met een ferplast dubai 80 aquarium?

Schaive zei:
Coulibaly zei:

hoe doe je dat dan achter een wand?

heb je voorbeelden?

Bij een 3D wand is het eenvoudig, daar heb je plek zat om je spul te verbergen.

Bij andere zal je andere technieken moeten gebruiken. Je kan bv. in ��n of beide hoeken een ruimte voorzien door de achterwand een paar cm kleiner te maken dan de achterruit en dan een stukje achterwand schuin te laten lopen naar de zijruit. Zo bekom je een driehoekje met wat ruimte voor je buizen en eventueel andere stuff.

Seabait zei:
Staat trouwens een flinke por op de uitstroom Jaap!
klopt John filter en slangen net schoongemaakt en stond nog vol open inmiddels uitstroom weer half dicht gezet

groet

jaap

ga zaterdag kijken naar een ferplast dubai 80.

Wat zijn hier goeie buitenfilters voor.

Eheim of JBL zou ik denken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan