Mijn Kleine Bakkie (van Lagerwerf)


Jaloers ?
Haha...waarom zou ik dat hoeven te zijn ? Ik bouw alles zelf.

En voor de rest is 100x60 ...gewoon een kleine bak, klaar.
Is geen waardeoordeel of wat dan ook.
Maar mijn inziens dus te klein voor vissen.

T is wel heel triest dat ook op dit forum sommigen hun mening mogen geven en anderen blijkbaar niet.
Als je beste argument voor je mening 'dat is gewoon zo' is, vind ik dat geen mening maar geraaskal. Ergens een mening over hebben, vereist dat je je in het onderwerp verdiept, meerdere standpunten overweegt en op basis van je bevindingen je eigen standpunt inneemt. Dus; op basis van welke input ben jij tot de conclusie gekomen dat 100x60 enkel geschikt is voor garnalen, als verder iedere wetenschapper/aquascaper/hobbyist een behoorlijke range aan geschikte vissen voor dat formaat weet te vinden?
 
Als je beste argument voor je mening 'dat is gewoon zo' is, vind ik dat geen mening maar geraaskal. Ergens een mening over hebben, vereist dat je je in het onderwerp verdiept, meerdere standpunten overweegt en op basis van je bevindingen je eigen standpunt inneemt. Dus; op basis van welke input ben jij tot de conclusie gekomen dat 100x60 enkel geschikt is voor garnalen, als verder iedere wetenschapper/aquascaper/hobbyist een behoorlijke range aan geschikte vissen voor dat formaat weet te vinden?
Wat jij wilt...
Ik ga er niet verder op in.
 
een lagen bio load altijd een goed ding tog maar kan echt wel wat vis in
 
Daarintegen zou zo’n grote bak vol met nano vissen ook een gaaf gezicht kunnen zijn :p
Ik zit inderdaad te kijken om uiteindelijk naar een rio Paraguay bak te gaan. En een grotere groep Aphyocharax Rathbuni te plaatsen.
Afhankelijk hoe de koppelvorming in de 3.25 gaat kan ik dan altijd nog beslissen om de Bujurquina's erbij te houden, en anders misschien een 1m 3v apistogramma trifasciata.
(Maar dan zijn we wel weer een jaar verder denk ik.)
 
20211121_081659.jpg
 
20211121_145840.jpg
20211121_145730.jpg


Zojuist 7 Heros Efasciatus Rotkeil
En 4 Bujurquina Oenolaemus
Overgeplaatst naar de nieuwe bak.
 
Mooie vissen, benieuwd naar als de verlichting erin zit
 
Zojuist een grote waterwissel gedaan, en planten geknipt, dus let niet op de helderheid van het water
20211204_134412.jpg
 
Het begin is er inderdaad.
Linker zijkant moet ook nog een grote plant voor de overloop komen, zodat die niet meer zichtbaar is. Maar de meeste planten icm de Heros hebben geen lang leven.
Denk dat aan de linkerkant Echinodorus Bleheri gaat komen.
 
Miss wat anubias soorten, als die gigantea zo door gaat heb je er voldoende schaduw voor, hier zaten de herossen er niet aan
 
Zo waren de stenen ook in mijn bak, nu allemaal groen gekleurd😁
Vissen zijn mooi!
 
Even een kleine fotoshoot van gisterenavond

Volgende 3 foto's zijn de zelfde 2 vissen als in post #56
IMG-20220112-WA0021.jpg
IMG-20220112-WA0019.jpg
IMG-20220112-WA0017.jpg


Bujurquina Oenolaemus
IMG-20220112-WA0023.jpg


L137
20220106_162507.jpg
 
Dat is leuk thuiskomen kan ik mij zo voorstellen 😉
 
Mooi gezicht en nu maar weer afwachten dus.
 
beter je vissen zo zien dan je vrouw als je thuiskomt ;)
Valt mee, heb een goede band met de buurman, en hij heeft ook een leuke vrouw..
 
Afgelopen week zijn alle bewoners uit deze bak verhuisd naar de grote bak. Dus tijd voor een extreme makeover, en eindelijk te gaan bouwen Aan het oorspronkelijke plan van de bak: een kleurrijke plantenbak maken.

Vanmiddag de eerste zending planten geplaatst.
Het staat nog lang niet zo als ik het graag zou willen, maar e.e.a moet eerst nog even groeien voordat alles zn eigen plaats gaat krijgen, en het mega stuk hout (dat nu voornamelijk dienst doet als schuilplaats) eruit kan.

Planten die er nu in staan:
- Tonina Fluviatilis
- Eustralis Stelleta
- Alternanthera Reineckii
- Ludwigia mini super red
- Limnophila Heterophylla
- Ludwigia sp White

Op de verlanglijst staan nog:
Eriocaulon Cinereum
Rotala Macandra
En misschien nog een wat korter blijvende Vallisneria. (De Gigantea word hier dus gewoon echt gigantisch...) en dat gaat net wat te veel licht wegnemen.

Iemand nog suggesties voor een leuke toevoeging?

20220405_191242.jpg
20220405_181043.jpg
 
Mooi hoor, ik zie op een van de foto's dat je ook zonlicht in de bak kunt krijgen. Dat heb ik s'morgens bij zons opgang.. Visjes zijn er gek op.
 

Terug
Bovenaan