Wat is er nieuw

Nieuwe huisvesting voor mijn betta splendens crowntail.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rellikagem
  • Startdatum Startdatum
R

Rellikagem

Guest
Nu mijn 300l aquarium plek zal maken voor een kleinere 200l met betere aquascape en aangepaste inrichting voor mijn andere visjes is er geen mogelijkheid meer om mijn crowntail een plekje te geven.

Dus nu wil ik hem een nieuwe aquarium geven.
Ben niet van plan om hem in een Tupperware te steken maar een echte ruime aquarium.

Maar wat is nu de ware natuurlijke habitat van deze visjes? Hij zit nu in een gemengd aquarium en heeft zijn plekjes, maar nu wil ik echt iets waar hij zich super goed in voelt.

Ik zit nu te denken aan een laag aquarium, met weinig stroming, veel spiderwood, kleiachtige bodem, amandelboomblad, wat drijfplanten en wat hoog groeiende planten aan de kant die de ruimte hebben om boven het water te groeien.

Niet te netjes houden, zou dat wat zijn?

Een Betta kun je prima in een bak van rond de 30 liter houden met niet te fel licht en veel drijvers en veel planten. Zelf heb ik er ook 1 in een 30 liter zwemmen en de tweede zit bij Panda s in een 60 liter.
Liefst ook niet te veel stroming zoals je al aangeeft. Ze kunnen prima op een grindbodem.

Zou er inderdaad ook nog enkele visjes bij willen, eerder bodemvissen of andere levende beestjes, waarvan de betta eventueel van kan eten.

30liter is misschien wat te klein, zou groter kunnen gaan, maar wil een (ruime) plas nabootsen, maar wil zeker zijn dat dit iets is waar hij zich volledig in thuis voelt.

Je kan een 60cm nemen net als ik heb en bijvoorbeeld wat Panda s erbij doen.

Natuurlijke habitat van de splendens is rijstvelden.
Moeilijk om dat thuis na te bootsen, dus kun je gewoon werken met veel drijvers en wat langbladige planten, crypto's als je het in de regio wilt houden.
Cory's passen daar natuurlijk niet in, maar als je gewoon een leuke bodemvis wilt zit je goed 🙂

Heb een keer een aquarium met rijstvisjes gezien met alleen maar Vallisneria om de rijstplanten na te bootsen, was erg mooi!

Heb je een foto van je mooie betta man :S

Hier wat foto's, de eerste was toen ik hem net had, op de laatste zie je dat de kleuren wat anders zijn geworden, zit een half jaar tussen ongeveer.
received_10211326098204422.jpg

received_10211326077403902.jpg

1 betta kan inderdaad prima in 30liter.

wil je er nog bodemvisjes bij dan moet je toch al gauw kijken naar een 60cm / 50-60 liter bak.

ik heb ze in meerdere soorten bakken gehad. van 20liter tot 120 liter.
mijn inziens doen ze het t beter in een wat kleiner bakje die ze volledig voor zichzelf hebben, dan een grote bak die ze moeten delen met andere vissen.

inrichting eigenlijk zoals je zelf al omschrijft. zolang ze maar drijvers hebben, weinig stroming (zeker de langvinnige), paar mooie stukken hout en wat planten die wat hoger worden zit je al goed.

PS: vond 20 liter net aan kunnen, dus zou sws iets groter pakken.

Mooi beestje

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan