Wat is er nieuw

Nieuwe Juwel Lido 120 bak!

• Onderwerp starter Onderwerp starter StephanT
  • Startdatum Startdatum
S

StephanT

Guest
Een hele goede avond, nou het is zover hoor het aquarium virus is verder gegaan haha. Ben zoals ik tijdens het voorstellen al zei, met een Aqua 40 panorama begonnen vol met vuurgarnalen.

Heel leuk haha, maar begon al snel te kriebelen om een nieuwe bak te nemen met meer volume en inhoud, heb dus nu een Juwel Lido 120 staan. Vandaag de ingebouwde filter eruit gehaald en een nieuwe achterwand erin gemaakt deze staat nu te drogen.

Wil deze stap voor stap gaan indelen, maar kan iemand mij vertellen of het noodzakelijk is om een Co2 installatie erin te plaatsen heb het zelf nog nooit eerder gehad in mijn aquaria's maar hoor en zie er steeds meer over.

Het wordt voornamelijk een bak met een standaard vissen bestand gewoon een gezelschaps aquarium zeg maar, en met niet te veel planten erin.

Hoop dat iemand mij kan vertellen hoe of wat...
Alvast bedankt.

P.s. Weet niet of ik dit in het goede topic heb geplaatst..

Als jij er zuuurstofplanten in zet,(voeding uit het water)en moerasplanten, zoals de een Bleheri(bodemvoeding).
Kan je met gewone plantenvoeding ook mee weg.
Of je maakt Bio Co2.
Is simpel te maken,met suiker en gist.

Een co2 installatie lijkt me wat heftig, tenzij je echt planten wil gaan houden die heel veel co2 vragen. Als het gewoon een gezelschapsbak wordt dan kun je prima toe met wat Profito en eventueel EasyCarbo of Bioco2.

Perfect heb het zelf nooit gehad dus vandaar dat ik het vroeg, maar dan weet ik in iedergeval voldoende mocht ik ooit gaan uitbreiden en speciale beplanting gaan houden kan ik inderdaad altijd nog is gaan kijken voor een Co2 installatie.

Bedankt voor de tips..

Wil je mooie bakken zoals deze bakken hier: http://www.youtube.com/user/tratropica/videos

Dan raad ik CO2 aan, ook omdat Juwel bakken nogal veel licht hebben (de bakken met T5 verlichting dan). Meer licht is snellere groei, dus meer voeding nodig.

Wat ook kan is het licht dimmen drijftplanten, of met PVC buizen om het TL balk heen. CO2 is dan niet echt nodig, maar normale bemesting(EasyLife Profito bijv.) wel.

Bekijk anders deze blog.

StephanT zei:
Wil deze stap voor stap gaan indelen, maar kan iemand mij vertellen of het noodzakelijk is om een Co2 installatie erin te plaatsen heb het zelf nog nooit eerder gehad in mijn aquaria's maar hoor en zie er steeds meer over.
CO2 wordt pas noodzakelijk bij bepaalde wensen.

StephanT zei:
Het wordt voornamelijk een bak met een standaard vissen bestand gewoon een gezelschaps aquarium zeg maar, en met niet te veel planten erin.
Niet te veel planten zeg je.
Als je nu ook nog eens voor niet te moeilijke planten kiest heb ik wat erg leerzaam leesvoer voor je:

- http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... #Post26205
- http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1053765

Neem hier rustig je tijd voor en stel vragen indien die opkomen.

Verlichting wat dimmen met bv. drijfplanten of wat pvc buisjes om je lampen (volkomen veilig!) en sla je slag!

~ Ivo

Inderdaad, als je doel is om een gezelschapsaquarium te hebben zonder al te veel planten dan zou ik gewoon voor een non-CO2 bak gaan:

- Geen CO2-systeem
- Lage verlichting (zoals Ivo aangeeft: drijfplanten gebruiken om de standaard verlichting te dimmen)
- Heel weinig meststoffen
- Weinig onderhoud
- ...

Zeker als het een nieuwe Juwel is, raad ik aan om het licht sterk te dimmen. Nieuwe aquaria komen met heel hoge verlichting en dat is om problemen vragen zonder CO2-systeem en bemesting. Gewoon dimmen met veel drijfplanten en lichtduur niet langer aanlaten dan 8u en dat komt dan wel goed 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan