Wat is er nieuw

Nieuwe keuze filter RIO300

• Onderwerp starter Onderwerp starter KGR
  • Startdatum Startdatum
K

KGR

Guest
Hallo,

Ik heb nu op mn RIO 300 2 filters geplaatst een JBL 901 En een Eheim 2224. Nu ben ik niet tevreden over de helderheid van het water.(heb de filter al eens een keer schoongemaakt, niet recentelijk, maar beter werd het niet).

Ik vermoed dat het toch niet voldoende circuleert met deze filters.

Welke filters zijn aan te raden? Simpelste is JBL 1501 maar heb gelezen dat deze veel lawaai maakt...

Welke Eheim is er dan nog? ik zou graag tot ca. 125-150 eur willen gaan.

Heb even een gedachte gehad over de Fluval FX6 maar denk dat dit een beetje overkill is ook qua prijs... enkel wil ik w eten of er mensen zijn die ervaring hebben met deze FX6 en de RIO300. Hoe zit het bv met de lichtkap? passen de slangen hier wel netjes door of blijft de deksel openstaan?

Hoe is de 1901? ook overkill?

alvast bedankt

wat versta jij onder niet helder? kleuring? zwevende dingetjes?

en hoe heb je je filters opgebouwd?

Misschien een foto voor de duidelijkheid?

Eens met de rode draad van bovenstaande berichten: wat precies het probleem of het ongewenste is kan nog wat concreter. Je goed helpen kan dan beter.

Als je het met beide filters niet proper krijgt heb je een ander probleem.

Je zou die bak al helder moeten hebben met de 901 alleen!

Als ik zo door je foto topic blader, zie ik toch een mooie bak.

Beschrijf eens goed wat je waarnemingen zijn. Kijk je door de lengte van de bak.
Zweven er voerdeeltjes, excrementen, zie je een waas (alg of bacterie)
Is het bijvoorbeeld 's avonds erger dan 's morgens?

Het water is troebel in combinatie met wat vlokjes.

De filters zijn ongeveer opgebouwd volgens de:https://www.youtube.com/watch?v=szrUlHTW5Zo
Enkel zit er in de JBL een PURIGEN zakje(uitgewerkt onderhand, denk ik) en de gebruikelijke voorfilter sponsen.

Tevens ik wissel 1 per week water, 50pct en heb altijd tegen het einde aan zeer bruinwater.(vandaar de purigen. Maar zie hier niet echt verschil van tov de gelezen bericht op het forum.

Welke bodem heb je?

Komt dat bruin niet van de bodem?

hm dat is een goeie! ik heb de manabo van JBL
die zou kunnen aflaten..

KGR zei:
Het water is troebel in combinatie met wat vlokjes.

De filters zijn ongeveer opgebouwd volgens de:https://www.youtube.com/watch?v=szrUlHTW5Zo
Enkel zit er in de JBL een PURIGEN zakje(uitgewerkt onderhand, denk ik) en de gebruikelijke voorfilter sponsen.

Tevens ik wissel 1 per week water, 50pct en heb altijd tegen het einde aan zeer bruinwater.(vandaar de purigen. Maar zie hier niet echt verschil van tov de gelezen bericht op het forum.

Heb je ook die "drollen" erin zitten??

Purigen maakt het water echt kleurloos, is mijn ervaring. Echter kleurloos betekend niet pers� helder.

Mijn water was ook altijd wat troebelig. Ik werd hier echt helemaal gestoord van. Heb 10 jaar aquaria gehad, en altijd een heldere bak. Deze bak is slechts 3 weken helder geweest.
Altijd zag ik een V vorm in het water, van de instraling van de LED. Zijkant gezien.
Misschien had TL verlichting toch wel een voordeel. Het aandeel UV.

(Nu sinds weken is de bak kraakhelder. Kost 140 euro. Maar dan is je bak helder.
Misschien uit mijn reactie kun je afleiden dat ik het wel zat was.)

(*)= niet forum verantwoord, want alles moet een natuurlijke oplossing hebben.

mischien een stuk hout wat ligt te rotten of nog steeds kleur af geeft

groet

jaap

Ik heb op mijn rio300 ook een JBL e1501.
Die is prima. Vooraf had ik ook reviews gelezen. Wat betreft het gluid erg wisselend van storend tot muisstil. Je hoort de filter zoemen, dat is wel zo. Het hindert mij niet.
Kosten waren 127 euro bij aquarium veldhuis. Online.

Giga filterinhoud.

Goede circulatie ook, al heb ik wel een spray bar extensie gekocht.

Een kennis hier heeft de 1501 in het kastje staan en dan hoor je deze echt verder niet. Ik denk dat je iedere filter wel iets hoort als het stil is in de ruimte waar je hem hebt staan.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan