Nieuwe lampen gekocht zij die goed?

D

Daniello

Guest
Hallo heb 2 maand terug een 2de handse bak gekocht en de lampen die er inzaten waren al aan vervanging toe, ik heb gekozen voor de arcadia tropical orginal pro en plant pro beide t5. Nu vraag ik me af zijn deze wel goed?

Welke lamp moet voor en welke achter, momenteel heb ik de tropical voor en de plant pro zou achter komen. Nu heb ik gehoort dat ik beter die tropical achter kon doen en een arcadia freshwater er bij kan doen om voor te doen. Maar ja deze is niet in t5 590mm al tands ik kan ze niet vinden.

Zouden jullie me miss kunnen helpen. (Ben nog beginner)
 
Ik ken de lampen niet uit ervaring. Maar de minst felle gaat doorgaans aan de voorruit.
Een warme kleur,die je als eerste ziet geeft een warme indruk van de bak.
 
Dus deze lampen kunnen wel samen gebruikt worden? Het is niet zo dat je een witte en een roze lamp moet hebben?
 
Volgens mij kan het wel samen, is het alleen beter om inderdaad een witte lamp (daglicht) achterin te doen. Deze zijn vaak erg fel en bijv. De gele lamp (planten) of roze lamp (kleur) voorin. Wel wordt mij altijd aangeraden een nature lamp (plant pro in jou geval) te gebruiken, omdat je planten het daar beter op doen. De kleur lamp zorgt ervoor dat blauw en rood mooier uitkomen in je bak, maar heeft vaak geen functie.

Uit ervaring ken ik beide lampen niet, maar zo ver ik weet gaat het om bepaalde kleuren in het licht, dit zal bij deze lampen vast goed zitten. Denk dat daar weinig verschil in zit (al weet ik dat niet zeker)

Mijn advies zou dus zijn: de kleur lamp vervangen voor een dag lamp en deze achterin plaatsen. De nature lamp gewoon verplaatsen en lekker blijven gebruiken!
 
Daniello zei:
Het is niet zo dat je een witte en een roze lamp moet hebben?
Er zijn maar vrij weinig dingen in 't leven die moeten ;)
 
Dan zou ik graag die freshwater pro lamp ter vervanging van die tropical lamp, ik doe de plant pro dan achter en de fresh water lamp voor. Maar zijn deze lampen wel te koop die freshwater pro lamp voor de rio125 (590mm) heb overal gekeken maar kan ze nergens kopen het is meer t8
 
hoe je de lampen plaats maat volgens mij niks uit
het is persoonlijk wat je mooi vnd
als je de gekleurde lamp voor in zet
geeft het een andere diepte dan anders
het is volgens mij wat je zelf mooi vind
heb zelf daylight voor en de plantenlamp achter
 
freshwater pro lamp rio125 (590mm) google.




Plant Pro Fluorescent Lamp - T5 / Compact - Arcadia Aquatic


De T5 Plant Pro-lamp is speciaal geformuleerd voor het combineren van de rode
en blauwe spectrale ... FPPJ28, 28W, 24″/590mm, T5-16mm, 1600lm, 1B.
www.arcadia-aquatic.com/nl/plant-pro-lamp-t5-compact/
 
FPPJ28 28W 24″/590mm T5-16mm 1600lm 1B
 
Terug
Bovenaan