Wat is er nieuw

Nieuwe Nano

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aquarialist
  • Startdatum Startdatum
A

Aquarialist

Guest
Na een hele lange tijd aquariumloos geweest te zijn toch maar besloten weer eens aan de slag te gaan op nano formaat.

Hier het resultaat.

5FD58612-9272-4F22-80F5-E24443CAA848.jpeg

Ben van plan binnenkort een lido 200 te gaan aquascapen in de driehoek formatie.

Daar zullen ook zeker foto’s van verschijnen.

Ik bekijk dit nu op een breed scherm en dan ziet het er allesbehalve nano uit! 😀 Mooi gedaan!

Ik bekijk dit nu op een breed scherm en dan ziet het er allesbehalve nano uit! 😀 Mooi gedaan!
Een mooier compliment kan ik niet krijgen volgens mij! Dank je wel! Ben super benieuwd hoe hij over een aantal maanden eruit ziet. Draai op co2 en een flora base pro bodem.

Dank jullie wel! De volgende ochtend was het eerste bosje rotala al gaan zwemmen 🙁
10743CF4-0DDD-48E1-AA1B-E19164F5973B.jpeg

Tips of aanvullingen op mijn aquascape zijn meer dan welkom aangezien dit mijn eerste scape ooit is

Mooi gedaan! Maar zwemt daar nou een kardinaaltetra?
Dank je wel!
Ja dat heb je goed gezien inderdaad! Volgens mij is het een neon tetra. Kardinalen vond ik net te groot worden voor nano. Die arme stakker is over gebleven uit de groep van vijf nog voordat ik de aquascape gedaan had.

Jij hebt een kardinaal tetra, die hoort in een groep van minstens 12 visjes en in een aquarium van minstens 80cm. Het beste kan je hem proberen terug te brengen naar de winkel🙁

Jij hebt een kardinaal tetra, die hoort in een groep van minstens 12 visjes en in een aquarium van minstens 80cm. Het beste kan je hem proberen terug te brengen naar de winkel🙁
Zal eens rond kijken in de kenniskring of iemand er een bij kan hebben. Terug naar de winkel brengen vind ik geen optie. De kans dat hij dan weer in kleine bakjes terecht komt is dan zeer aanwezig

Het verschil tussen een neon en een kardinaal is dat de rode band bij een kardinaal helemaal doorloopt tot de staart, en bij de kardinaal eindige die op de helft van zn buik, vanaf daar wordt die band zilver.
95838141-221A-4F7B-B42F-95E269157E3E.jpeg

Zal eens rond kijken in de kenniskring of iemand er een bij kan hebben. Terug naar de winkel brengen vind ik geen optie. De kans dat hij dan weer in kleine bakjes terecht komt is dan zeer aanwezig
Goed dat je je visjes een beter thuis wil geven! Succes!

Dat zou inderdaad kunnen maar goed vaak worden ze in de winkel wel redelijk snel weer verkocht.

431A967E-1891-431E-B21A-163E63747148.jpeg

Hierbij even een update! Heb inmiddels iemand gevonden voor de kardinaal trouwens!

Schrik niet van die gele dropchecker. Deze geeft een heel foutieve indicatie van het co2 niveau. Visjes zijn gewoon rustig en ademen niet of nauwelijks zichtbaar.

Laatst bewerkt door een moderator:
Welke planten heb je hier in gebruikt?

Welke planten heb je hier in gebruikt?
Rotala wallichi - rechts achterin

Rotala rotundifolia - links achterin

Rode middenzone plant ben ik de naam van vergeten.

Pogostemon helferi - midden(soort stervormige plantjes)

Micranthemum(monte carlo) - voorgrond

Update foto nog:
9CCD0EA0-C06B-40F5-AF8E-9A7BE21B98ED.jpeg

Rotala wallichi - rechts achterin

Rotala rotundifolia - links achterin

Rode middenzone plant ben ik de naam van vergeten.

Pogostemon helferi - midden(soort stervormige plantjes)

Micranthemum(monte carlo) - voorgrond

Update foto nog:
Bekijk bijlage 281531
Dank je wel, ik vind hem prachtig!

Wat ziet dat er goed uit! Knap gedaan

Dank jullie wel! Na een hele tijd last te hebben gehad van diverse diatoom uitbraken is de bak eindelijk in balans geraakt en de komkommers mogen aan het voedingsschema worden toegevoegd voor de ottocinclus vitattus.

945AAA38-AA16-4CB2-BAE5-94618E1F2523.jpeg

Leuke bak, alleen zou geen komkommer doen, dan vermageren je vissen alleen maar omdat komkommer voor 98% uit water bestaat dus totaal niet voedt maar enkel vult, kun je beter courgette doen. Zelf geef ik de otosinclusjes repashy soilent green en daar hebben ze mooie volle buikjes van

Tijd voor een update!

een poosje geleden heb ik een nieuw aquarium aangeschaft. Een 60 litertje van Marina omdat ik simpelweg de bakken van Ada veel te duur vind. Deze heb ik toen gevuld met een aquasoil van dennerle en een aantal dagen bezig geweest met dr hardscape..
D0FB7584-D248-42FC-9923-36A4F4CF0B52.jpeg

dit is hem uiteindelijk geworden. Deze heb ik toen gevuld met water en het filter aangesloten. Hij heeft toen 9 weken niks anders gedaan dan indraaien zonder licht. Wanneer het water teveel verdampt was heb ik hem weer bijgevuld.

uiteindelijk besloot ik om alles uit de Fluval te trekken en schoon te maken om vervolgens het nieuwe aquarium te beplanten.

AF5FBD9F-D0B8-48FE-AD7C-AD0C63253A38.jpeg

en nu is het goed aangeslagen. Mijn inspiratie komt uit een iwagumi aquascape met een vleugje island gevoel

7E1433A8-D08C-47CA-8177-FB56A5DFD0E0.jpeg

D882BE79-131C-4AA9-9A07-0466A9ECA4CB.jpeg

Het aquarium doet het goed en draait zeer stabiel. 35mg/ml co2 en plantenvoeding volgens de ei methode.

meer updates volgen.

Wat voor lamp heb je boven die bak hangen? Heb dezelfde bak maar vind met verlichting moeilijk.
Mooi gemaakt??

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan