Wat is er nieuw

Nieuwe opatart aqarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dominique92
  • Startdatum Startdatum
D

Dominique92

Guest
Beste forum lede.
Ik ben nieuw op het forum dus meteen mijn eerste vraag
Ik ben zaterdag begonnen met een nieuwe opstart van mij aquarium een heel schema met allerlei toevoegingen wat er over de weken moet volgen zoals bacterie start en hulp het oude filter niet uit gewassen dit zo gelaten Zoals t zaterdag morgen voor het laats was .
Nieuwe voedings bodem en planten in mijn juwel rekoord 800 heb 2 led lampen samen 38 watt .
Nu valt mij op dat na het zetten van de nieuwe plantjes sommigen bladeren los laten en wat gaatjes hebben moeten de planten zich nog zetten Of gaan ze nu al langzaam dood ?zou erg zonden zijn want t heeft een aardig centje gekost alles bij elkaar volgens de speciaalzaak waren dit makkelijke planten
Voedings bodem bestaat uit allemaal bolletjes van pro base ( zal morgen even zekker na kijken )
Nu zag ik ook iets van easy life Pro fit
Nu wil ik graag een advies en of tips of dit nu al nodig is

Voedingsbodem heb je op de lange duur meer last van als plezier denk ik..
Is namelijk een keer uitgewerkt en dient dan vervangen te worden.
Veelal volstaat zand/grind met klei-lateriet-bolletjes.. http://www.aquariumbemesting.nl/nl/onze-producten/bodembedekking/kleibolletjesmix

Planten moeten eerst wennen aan de onderwater-omstandigheden (submers), de meeste planten worden namelijk bovenwater (emers) gekweekt.
Soms gaan planten inderdaad deels dood om daarna weer op te bloeien.
Hoe lang heb je je verlichting aan elke dag?

Kun je een paar foto's plaatsen van je bak, en ook je plantjes?
Zie daarvoor mijn handtekening.

Edit: EN welkom natuurlijk 😉

WElkom,Dominique op het Af, Ik ga met mijn voorganger mee.
Heb je er ook zuurstofplanten in?

Hallo!
Wauw das snel
Ze zeiden mij 6-10 uur
Zal morgen proberen ze even op de pc te zetten via de mobiel gaat het niet blijkbaar
Sommigen bladeren vallen af en zijn wat geelachtig terwijl een rode plant t heel erg goed doet en anderen ook soort snelgroeiers namen ben ik vergeten
Zijn maar een bepaald aantal vooral met grote bladeren
ja die heb ik ook de zuurstof planten

Goed zo, laat hem lekker indraaien, 2-3 weken!.
Zijn de waterwaarden goed, mag jij ook gaan genieten. :thumbs: 😉

Moet over 2 weken terug om te meten opzich de planten zijn nog behoorlijk groen en mooi maar de planten met bladeren laten wat los enzo dus ben bang dat dadelijk weer me hele bak naar de maan gaat en dit keer zou het zeer zeer zonde zijn ..

Tevens moet ik wekelijks onderhoud doen 10% verversen en bacterie etc bij voegen nu is mijn vraag ik ben afeglopen zaterdag begonnen met de opstart er zat oud water bij voor de bacterie ( zei de speciaal zaak mij en het oude filter niet uitgespoelen zeiden ze )
Moet ik dit onderhoud meer plegen in de week ? Dus 10% verversen etc ? Of moet ik errn vaste dag pakken in de week of op gevoel doen zeg maar

Rustig aan.. niet stressen 😉
Geduld moet je hebben, sommige planten zullen de eerste weken problemen krijgen, dat hoort erbij, geef ze de tijd aan te slaan.
Niet meteen je middelen laten aansmeren (zie de bui al hangen), zoals een voedingsbodem (hint hint) of andere middelen die simpelweg niet nodig zijn.

Voor aanschaffen van planten hou het volgende subforum in de gaten.. http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads.php?ubb=postlist&Board=1&page=1
Zelf koop ik zelden nog planten in de reguliere handel, je betaald je blauw oa.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan