Blue Dream garnalenbakje (Lex)


Bij deze:

1k0.jpg


1k0.jpg


Samen met een van de kleintjes die er bij zaten.
1k0.jpg


Klein...ja zo klein enkele mm..
1k0.jpg


1k0.jpg
 
Ondertussen zijn we een weekje verder na de verhuizing van de garnalen en ik kan vertellen dat ze het goed doen ze zijn bewegelijk nieuwsgierig en hongerig... :giggle:
Zelfs de hele kleine garnaaltjes de speldenprikjes die mee gevangen waren leven nog, daar had ik toch m'n twijfels over of deze de verhuizing/andere waterwaardes zouden overleven.
Maakt niet uit welk soort voer je erin gooit ze vinden alles lekker zo te zien, ook op het blad zitten ze regelmatig.

1k0.jpg


1k0.jpg


Ukkie:
1k0.jpg


Eten !
1k0.jpg


Nu nog kijken of er vrouwtjes zwanger willen worden en de familie Neocaridina davidi var. Blue Dream garnalen ( een mond vol :DD ) groter wil worden.
Wel lastig om te zien wat nu een vrouwtje is of niet....

Als laatste foto, grazen op het blad:
1k0.jpg
 
Waterwaardes zijn het minst belangrijk bij verhuizen van garnalen, de compleet nieuwe bacteriecultuur is waar ze de meeste moeite mee hebben
 
  • Leuk
Waarderingen: Lex
Met waterwaardes bedoelde ik de algehele condities voor de garnalen dus ook de bacteriën ed.
Daarom wil ik eigenlijk geen garnalen uit een LFS kopen, naast dat ze duur zijn hebben ze ook heel wat transport/verschillende waardes gehad....kan goed gaan he, maar het liefst heb ik ze bij een liefhebber /kweker zo uit de bak. ;)
 
Wat mooi zeg! Komen er van kleur erg mooi uit op die witte steentjes
 
  • Leuk
Waarderingen: Lex
Zijn weer een maandje verder, even een update over het bakje en bewoners.
Plantjes doen het goed en de zijwanden worden al wat groen, wel aardig wat slakken....
De garnalen daar is er eentje overleden ( probleem met de verschaling ? )
De rest doet het goed, de ukkies ook, eentje is wel bijzonder de voorzijde blauw de achterzijde kleurt rood.:S
Zal er eens een foto van proberen te maken.;)
Nog geen zwangere gezien al spotte ik wel een vrouwtje met een eivlek als ik het goed gezien heb.
 
Bij de nakweek zie je vaker andere kleuren en dat komt door de genen die ze meedragen. Mooi dat de groep het prima doet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lex
Hier dan nog de beloofde foto van de garnaal die 2 kleuren heeft.

1k0.jpg


1k0.jpg


Voor het foto moment, om ze te lokken, wat voer gestrooid vandaar de slakken erbij ook die er best veel inzitten, is dat een probleem....
Ik voer om de dag een heel klein beetje, niet overdreven veel dus.

En is dit een vrouwtje ? aan de bouw te zien wel toch ?

1k0.jpg


]

[
 
Omdat ze toch wat slomer werden er een verwarming in gehangen, de temp. was net 18 graden nu 21.
Zie ze wat vaker weer door de bak gaan i.p.v. stil zitten, hopelijk is het ook beter voor de kweek....ze zijn nu toch groot genoeg om voor nakomelingen te gaan zorgen.
 
Wat je wel vaak hoort is dat ze in deze periode niet of weinig kweken en dat dit richting het voorjaar weer op gang komt. Maar goed dat wil niet zeggen dat dit ook bij jouw het geval zal zijn want ik heb zelf ook in deze periode wel kleintjes gehad.
 
Dat hoor je wel vaak ja maar bij de Citroen en vuurgarnalen kan ik niet echt een stop zien in de winter, de verhouding vrouw/man en omstandigheden moeten net goed zijn.
Is eigenlijk dit topic titel aan te passen mij lukt het niet eigenlijk....
 
Laatst bewerkt:
Topic titel was veranderd zag ik, dank voor degene die dat gedaan heeft..;)

Ook nog een nieuwtje, keek gister in de bak en zag een dik garnaaltje zitten....ik dacht die heeft flink getafeld, maar nee even later zag ik dat het Blue Dream vrouwtje bommetje vol zat met eitjes !!:giggle::giggle:
Heeft het verhogen van de temp. in de bak toch gewerkt, of toeval dat kan ook.
Maar binnenkort beschuit met muisjes hoop ik en hoop ook dat de nakomelingen een mooie gradatie/kleur zijn, en veuuul natuurlijk eindelijk wat meer leven in het bakje.

Het garnaaltje was vrij schuw maar toch een soort van op de foto gekregen, want dit is natuurlijk ook een fotoalbum.

1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


Zie liet haar buikje en de eitjes niet goed zien, maar jullie begrijpen dat ik de komende tijd met m'n neus tegen het aquarium raam aan geplakt zit:DD.....dus meer foto's volgen hoop ik !
 
Uren......jeetje zeg en hoeveel bakken koffie...:coffee::coffee::DD:DD
Maar achter de schermen van zo'n Forum zitten toch mensen hun 'werk' te doen, en dan is een klein bedankje toch op z'n plaats.👍
 
Lex, mijn cladophora-alarm ging af bij het zien van je foto's. Heb je die alg die in je planten zit al goed bekeken? Weet je wat voor alg dat is? Stel dat het cladophora is, probeer het zoveel mogelijk voorzichtig eruit te plukken. Alle kleine plukjes die los ronddrijven landen ergens en groeien dan daar weer verder. Is een heel vervelende alg. Ik heb mijn aquarium/spullen een jaar leeg laten staan en toch kwam het weer terug. Ik bestrijd het nu door het uit het aquarium te plukken zodra ik het zie.
 
Dank voor je bezorgdheid, maar volgens mij is het normale draadalg het heeft niet de vertakkingen als Cladophora als ik de foto's op internet zie.
En daar staat ook dat deze algen ( groenwier) als mosballen gebruikt wordt ?
 
Ok, top. De mosballen zijn ook cladophora, maar dan een vorm die in een balvorm blijft. Ik heb helaas degene met de lange slierten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lex
Aaaiiiiii , lastig dan....succes met het bestrijden.;)
Hier is af en toe de wat lange draadalg plukken weghalen eens in de zoveel weken om het onder de duim te houden....paar kleine sliertjes vindt ik niet erg de garnalen ook niet.:thumbs:
 
Deze week toch ongerust had het zwangere vrouwtje al een tijdje niet gezien, ze zal toch niet overleden zijn dacht ik:(....is volgens mij ook het enigste vrouwtje in de groep.
Maar nee....gelukkig zag ik haar net weer rondstappen na anderhalve week afwezigheid, pfff...
De eerste keer dat ik zag dat ze zwanger was was 9 november, dan zou het niet lang meer moeten duren als je 4 weken rekent. :unsure:
 
Zet de beschuit met baby shrimp powder maar alvast klaar!
 
  • Leuk
Waarderingen: Lex
Eergister liep ze er nog zo bij :
1k0.jpg


En nu zo !!!
1k0.jpg


Zag ook 3 pieppieppiepkleine blauwe ganaaltjes lopen, heb m'n best gedaan om ze op de foto te zetten, maar ze zijn nog zooooooo klein dat lukt niet.:oopss:
Hoop dat er meer zijn als 3.....kon ze ook na een paar min. niet meer vinden zo klein....dus heb goede hoop dat het er wel een aantal meer zijn als ik zo het buikje zag van moeders.:giggle:
 
Opvallend dat ze al kleur hebben want ik dacht dat ze de eerste week vrij kleurloos waren maar misschien vergis ik mij.
 
Leuk Lex! Succes met jouw kraam. Ik telde er bij mij deze week 18.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lex
Tellen is lastig zo zie je er een paar zo weer niks....:DD ze zijn ook nog zooooooooo klein, 2mm maximaal....
Nou als de brillen opgezet worden kunnen jullie wat zien, ik heb ze op de foto gezet ( een poging daartoe...)

Op het filter zie ik ze regelmatig:

1k0.jpg


Met het waterwissel vandaag per ongeluk eentje opgezogen, toch goed dat ik altijd ff dubbel check.......

1k0.jpg


Op deze foto kun je de kleur al een beetje zien, let op he 2mm groot ! :

1k0.jpg
 
Weekje verder en met de kleintjes gaat het goed, zag er net 6 rondscharrelen op de bodem, zijn ook al aardig gekleurd de blauwe kleur komt al goed uit.
Tevens zag ik weer een zwangere moeder ( dezelfde ? ) bommetje vol zitten.
Foto van moeders:
1k0.jpg


foto's van de ukkies:

1k0.jpg


1k0.jpg
 

Terug
Bovenaan