Nieuwe opzet aquarium


C

cutiepie

Guest
Na een paar jaar geen aquarium kunnen hebben is er nu na een verhuizing weer ruimte voor mijn trigion 190.

Dit keer heb ik mijn binnenfilter verwijderd en voor ik aan de slag ga voor de inrichting en het plantenbestand dacht ik laat ik eerst bepalen welke vissen ik zou willen zodat ik mijn inrichting op hen aan kan passen.

Ik dacht aan:
Clownbotia
Corydoras gold stripe
Diamantzalmen
Vuurneons
Marmer bijlzalmen

Kunnen deze allemaal bij elkaar of beter een andere keuze?
 
De clowbotia wordt inderdaad veel te groot, zoals hierboven ook al gezegd.
De diamantzalm en vuurneons kunnen beiden, maar ik zou 1 soort kiezen en daar een wat grotere school van houden. Fijn voor de vissen en ziet er rustiger uit dan 2 soorten. De vuurneon is gemakkelijker te houden dan de diamantzalm
De Corydoras en bijlzalmen kunnen beiden. Met Corydoras, 1 scholenvis en de bijlzalmen heb je dan al een heel leuk bestand. Eventueel kun je er dan nog een klein lnummer bij houden zoals een Ancistrus of de l104.
Voor de inrichting: let voor de Corydoras erop dat je een zandbodem neemt. Voor de bijlzalmen heb je een goed passend deksel nodig waarbij alle gaten afgedicht zijn (ook die voor filterslangen enzo). Het zijn namelijk erg goede springers.
 
Thnx! Ik heb inderdaad een goed afgedekte bak, ooit eerder al de gewone blanke bijlzalm gehad, die springen inderdaad bizar hoog :)

Hmm zou ik er dan naast de corys, bijlzalmen en diamantzalmpjes nog iets kleurrijks erbij kunnen zetten?
 

Terug
Bovenaan