Wat is er nieuw

Nieuwe oude bak

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Chepri
  • Startdatum Startdatum
C

Chepri

Guest
Hey mensjes,
Graag jullie advies. Heb een gratis aquarium gekregen van 1.20m. Hij is 15 jaar oud maar lekt niet. Vooruit is wel 1 keer vervangen. Bij deze voegen zitten ook erg veel algen onder de kitlaag (in de hoek). Het is niet mooi maar ik hoop dat dit geen kwaad kan.
Heb de bak met warm water en op een enkele plek met een beetje natuurazijn schoongemaakt maar nu...de achterwand. Een dikke laag algen en waarschijnlijk (is mij verteld) daaronder een verlaag (wittig) die nu loslaat?? Ik kan deze laag er met veel moeite een beetje afschrobben en dan word hij weer donkerbruin.
Ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Het liefst zou ik hem laten zitten maar wil wel een gezond aquarium natuurlijk.
Alvast bedankt voor jullie meningen. 🙂
 
Alg onder de kitlaag,kan je een foto plaatsen?
Ik zou zelf ook geen risico nemen en de achterwand verwijderen en voor een andere gaan.
 
thtyCr_X7RgLUP66x9hqW1raOrcfN5la.png


Foto van de wand. Zal morgen ook eens foto van de kitrand met alg maken.
 
Dat witte lijkt me kalkaanslag van het water en geen verf maar zou toch een andere nemen want is echt smerig en grote kans dat de achterwand kapot gaat door het schrobben.
 
Oke. Maar hoe haal ik hem eruit? Met een mesje?
 
Ja ik zou die achterwand er ook uithalen zoals John al zegt.
Ik weet niet hoe die vast zit maar je kan het vast wel met bv een plamuurmes los steken verwacht ik.
Je kunt ook posters kopen voor achter de achterruit. Dat heb ik ook en zou krijg je geen problemen met de achterwand in de toekomst. Maar ja je moet het mooi vinden natuurlijk 😉.

Heb je ook een foto van die algen?
 
Chepri zei:
Oke. Maar hoe haal ik hem eruit? Met een mesje?

Met zo'n mes als deze....
797117luc_0_82_stanleymes_1.jpg

...kan je de wand gemakkelijk verwijderen, of het moest zijn dat je wand uit gips bestaat, dan zal je eerst ergens een hoek moeten afbreken vooraleer je met het mesje erachter kan.
 
luc zei:
Chepri zei:
Oke. Maar hoe haal ik hem eruit? Met een mesje?

Met zo'n mes als deze....
797117luc_0_82_stanleymes_1.jpg

...kan je de wand gemakkelijk verwijderen, of het moest zijn dat je wand uit gips bestaat, dan zal je eerst ergens een hoek moeten afbreken vooraleer je met het mesje erachter kan.

Als ik mij niet vergis dan is die achterwand van kurk Luc.
Maar ja ik kan het fout zien hoor 😉.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan